Wat(niet) te doen tegen puistjes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat(niet) te doen tegen puistjes

hi everyone,
    ik heb wat gezocht op dit forum, en merk dat veel mensen last hebben van puistjes, dus ik dacht laat ik wat informatie opzoeken zodat je weet wat je WEL en NIET moet doen met lichte acne.

Een aantal nuttige tips:
    • Gebruik geen make-up om oneffenheden te camoufleren, aangezien dit de huid afsluit en verstopt, waardoor de acne verergert. Als alternatief kunt u Treatment Foundation gebruiken. Deze make-upvrije foundation op waterbasis met natuurlijke pigmenten werkt verzorgend en verstopt de huid niet.
    • Minerale olie in huidverzorgingsproducten geeft verstopping en een toename van puistjes. Echter, ook in hairstylingproducten wordt deze stof veel gebruikt. Wax is pure minerale olie, die via het hoofdkussen op de gezichtshuid terechtkomt. Ook hier dient u goed te letten op ingrediënten.
    • Behandel uw gevoelige acnehuid als zodanig. Gebruik geen agressieve of uitdrogende middelen en boen de huid niet.
    • Hoewel voeding, zoals chocolade en friet, geen acne kan veroorzaken, kan een bestaande acne of een aanleg voor acne hierdoor wel gestimuleerd worden. Een gezonde voeding en voldoende water drinken hebben altijd een positief effect op de huid.
    • Stress stimuleert de bijnieren en geeft een verhoogd androgeengehalte en zal acne dus doen verergeren.
    • Reinig de huid twee keer per dag met een milde reiniger. (gebruik geen zeep) en breng een olievrije creme aan.
    • Een wekelijkse thuisbehandeling is geen overbodige luxe (denk aan een peeling en een masker).
    • Gebruik dagelijks een geschikte zonnecreme en wees voorzichtig met de zon.
    • Gebruik uitsluitend producten die het beste met de huid voorhebben en geschikt zijn voor een acnehuid (zie ook de ingrediëntenopsomming hierboven).
    • Kies voor producten van één merk.

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
X