Vraag omtrent zwemmen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag omtrent zwemmen

Hallo allemaal,

Ik zou graag wat informatie hebben omtrent zwemmen, ik heb ~5 jaar niet tot nauwelijks gesport en heb de laatste tijd het zwemmen ontdekt en geniet er ontzettend van.

mijn doel is om ongeveer 3 of 4 keer per week tussen de 1 en 2 uur te zwemmen.

Ik ben van mezelf vrij skinny heb een hele snelle stofwisseling en na wat meer over zwemmen gelezen te hebben ( waar veel tegenstrijdige dingen over beweerd worden) ben ik op de volgende vraag gekomen.

Klopt het dat ik nog dunner zal worden van zwemmen?
    Het is natuurlijk te gek om al je spieren een beetje te trainen maar als ik er nog dunner van zal worden is dat wel jammer. en op menig site wordt zwemmen als een heilig afslank middel bestempeld.

ik ben ~1.84m en schat mijn gewicht zit ergens tussen de 65 en 70 kilo

mijn doelen zijn ( op volgorde ) : fitter voelen, energie kwijtraken( ben aan het afkicken van wiet) Spieren trainen ( hoef geen schwarznegger lijf maar beetje is wel mooi meegenomen).

ben nu al een maandje bezig ( gem 3x een uur per week) en merk dat ik veel meer eet ( wat ook samenhangt met het stoppen met blowen ( 10 dagen ) en dat ik me altijd heerlijk voel na het zwemmen.

hopelijk staat dit topic op de juiste plek want dit is mijn eerste post.

dank u!

alle tips omtrent zwemmen zijn welkom, ook omtrent zwem technieken e.d

Beste zwemtechniek die ik ken is baksteenslag...maar afvallen doe je alleen als je te weinig vreet,dus genoeg vreten en der komen wel wat spieren aan,meeste zwemmers zijn trouwens mooi afgelijnd gespierd
    Fuck ordinary,be legendary

Comment

baksteenslag is ongeveer zoals een hond zwemt niet waar ?

Comment

Veel KT mensen zullen juist niet gaan zwemmen als cardio omdat je daar juist wel wat vet van kan aanzetten. Dus voor jou is het perfect

En inderdaad... gewoon meer eten dan je verbruikt.
        Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
          Veel KT mensen zullen juist niet gaan zwemmen als cardio omdat je daar juist wel wat vet van kan aanzetten. Dus voor jou is het perfect

En inderdaad... gewoon meer eten dan je verbruikt.
          Waar haal jij vandaan dat je van zwemmen vetter wordt..?
          "Straight outta gym"

Comment

@waterpoloboy Ik zou het ff na moeten zoeken. Was een tijd geleden een discussie over. Dit is het enige wat is blijven hangen. Als ik wist dat ik het moest onderbouwen had ik het ff niet gezegd :P

Wilde vooral M9BP4Q223's zorgen wegnemen over dunner worden van zwemmen.
            Fear is the mind killer

Comment

fitter voelen en enegie kwijtraken beetje tegestrijdig kerel
              zwemmers hebben vette fysieken overigens. goed eten erbij en je zult wat gewciht aankomen en emt frequent zwemmen zeker je conditie verbeteren.

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                Waar haal jij vandaan dat je van zwemmen vetter wordt..?
                een tijdje geleden werd er hier op bodynet gezegd dat doordat het water koud is je vet krijgt ofzo. ik weet niet of dit klopt hoor.

Comment

zwemmen is perfect voor naast krachttraining doe het zelf 5 keer per week
                  je belast je gewrichten nauwelijks en je spieren worden losser en als je het goed doet win je ook nog aan spieren

en dat je denkt dat je dikker van is denk ik omdat vaak dikke mensen ziet zwemmen dit doen ze omdat ze blijven 'drijven' en als ze gaan hardlopen ofzo verklote ze hun knieen
                  "There is a difference between knowing the path and walking the path."
                  Bruce Lee

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                    zwemmers hebben vette fysieken overigens. goed eten erbij en je zult wat gewciht aankomen en emt frequent zwemmen zeker je conditie verbeteren.

Hehe fitter is juist energievoelen inderdaad, net wat Possel zegt.
                    Ik neem verder aan dat je bedoelt vette fysieken in de richting van enigszins getrainde fysieken?

Verder is het bijv. voor Waterpoloërs handiger om niet te laag qua bf% te zitten dit ivm het drijfvermogen van vet, maar daar heb ik schijt aan ik wil gewoon dat six-pack terug straks als ik weer ga cutten..

@sf01 wel aardig dat je aan TS zijn probleem denkt :P
                    "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                      Ik neem verder aan dat je bedoelt vette fysieken in de richting van enigszins getrainde fysieken?
                      .

bij ons zitten er een paar gasten bij waterpolo die doen geen krachttraining en die zijn echt gespiert niet alleen 'plat'
                      Bruce Lee

Comment

zwemmers hebben vette fysieken overigens.
                        ja... omdat ze de hele dag in het krachthonk hangen
                        You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                          ja... omdat ze de hele dag in het krachthonk hangen
                          Originally posted by waterpolo995 View Post
                          bij ons zitten er een paar gasten bij waterpolo die doen geen krachttraining en die zijn echt gespiert niet alleen 'plat'
                          Bruce Lee

Comment

Hij bedoel gewoon fitter voelen in de zin van.. lekker in je vel zitten en conditioneel beter worden. Iemand die zn hele leven bankhangt en geen flikker uithaalt zal zich niet fitter voelen dan iemand die elke dag sport en dus energie verbruikt.

Krachttraining in combinatie met zwemmen, goede/voldoende voeding en rust zal je een mooi fysiekje geven en je zult je beter en fitter gaan voelen. Zwemmen is 1 v/d beste cardio-oefeningen.
                            Last edited by brainiac; 05-10-2010, 21:13.
                            I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                              @waterpoloboy Ik zou het ff na moeten zoeken. Was een tijd geleden een discussie over. Dit is het enige wat is blijven hangen. Als ik wist dat ik het moest onderbouwen had ik het ff niet gezegd :P

Wilde vooral M9BP4Q223's zorgen wegnemen over dunner worden van zwemmen.

Wat uit een discussie komt hoeft natuurlijk niet te kloppen.

Je moet vaak eindeloos door discussiëren voordat mensen echt gaan nadenken en er werkelijk iets uit een discussie komt ipv alleen maar het papagaaien.

Zo dus blijkbaar ook met vet worden door zwemmen. Wat denken ze dan? Dat we als een spons in het water liters achter elkaar opzuigen en opslaan in ons vetweefsel? Ik durf nu al haast niet meer te douchen, jij nog wel? Of in de regen lopen, gatver, je zal maar te lang in de regen lopen e helemaal opzwellen.
                              Je begrijpt wel dat dat onzin is natuurlijk.

Als je lekker intensief zwemt dan zal je flink wat gewicht verwerken met enkele spieren en zal je groei kunen verwachten, mits je goed eet natuurlijk.
                              Je kan er van uit gaan dat je ook behoorlijk wat energie gebruikt met zwemmen.
                              1e Masters Superbody YBF 2011!
                              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X