Spieropbouw en Cardio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spieropbouw en Cardio

Hallo, ik lees op dit forum veel discussies over spieropbouw en tegelijkertijd vetafname. Mijn vraag is echter niet beantwoord.

Tegenwoordig train ik verdeeld over 3 dagen in de week: borst, schouders, triceps, biceps, rug, buik (geen benen) voor spiermassa te kweken. Ben al zo`n 5 jaar bezig met fitness, maar nu weer regelmatig.

Ik fiets iedere keer zo hard als ik kan naar de sportschool heen(10 min.) en terug(10 min.) na ongeveer 1 uur krachttraining.

Heeft dit fietsen gevolgen voor mijn vetafname (wat eigenlijk mijn 2e doel is na spiermassa)? Is het nuttiger om langer en rustiger te fietsen, dan intensief?

Gr

zo hard je kan fietsen naar de sportschool lijkt mij niet slim. Je wilt enkel opwarmen, maar niet teveel energie verspillen voor je met KT begint.

Na de training kun je kiezen... of rustig fietsen als cooldown, of nog even keihard om nog een beetje extra vet te verbranden. Dit werkt dan hetzelfde als cardio na de KT.

en WTF bedoel je met geen benen? Ga benen trainen man.
    Fear is the mind killer

Comment

Dus die 20min. intensief fietsen bevordert wel de vetverbranding? Uit sommige discussies leid ik af, dat je niet tegelijk spierenmassa kan kweken en vet kan verliezen.

En wat betreft benen, die train ik door intensief te fietsen.
      Last edited by FlipKapot; 13-10-2010, 15:27.

Comment

die 10 minuten ervoor... hoe hard je ook fiets... zo goed als zeker niks.
        Die 10 minuten terug... zal je vet verbranden.

Je lijf gaat pas vet verbranden als:
        1) je glycogeen op is
        2) je 20 minuten fatsoenlijke inspanning hebt verricht.
        Fear is the mind killer

Comment

Het vermoeien van benen via cardio of krachttraining zijn twee totaal verschillende manieren van trainen. Mijn advies en dat van andere zal dan ook zeker zijn, train je benen. Je wilt namelijk geen gespierd bovenlijf hebben dat op luciferhoutjes van benen staat.

Verder zou ik rustig heen fietsen en hard terug mocht je daar nog genoeg energie voor hebben. Reden waarom: Om energie te sparen op de heen weg en terug hard om te weten waarvoor je daarna gaat eten, omdat je waarschijnlijk wel kapot bent
          "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by FlipKapot View Post
            En wat betreft benen, die train ik door intensief te fietsen.
            nee dat doe je niet. met voetbal en zwemmen train je ook niet de benen ook al denken velen van wel. gewoon je benen trainen

Comment

Ah oke bedankt,

Dus het is niet zo dat je lichaam geen vet meer kan verbranden als je ook voor spiermassa traint. Heeft dit wel een relatie met elkaar? Omdat je lichaam 2 activiteiten tegelijk onderneemt?(vetverbranding, spiermassa)

Comment

je spiermassa groeit sowieso niet tijdens KT. Je maakt dan juist je spieren een beetje kapot.
                Het herstel komt pas daarna. Als je eerst nog cardio erna doet... komt dat herstel pas ietsje later op gang.

Bijna iedereen die KT doet zal cardio na de KT doen als ze willen afvallen.
                Juist omdat je dan al bezig bent met vetverbranding.

Je zou dus kunnen zeggen dat 20 minuten na je KT evenveel nut heeft voor vetverbranding als 40 minuten zonder eerst KT te doen
                Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                  nee dat doe je niet. met voetbal en zwemmen train je ook niet de benen ook al denken velen van wel. gewoon je benen trainen
                  Hmm, waarom heb ik dan spierpijn als ik steeds intensiever fiets, en waarom ben ik steeds sneller en minder vermoeid op de plaats van bestemming?

Comment

Hmm, waarom heb ik dan spierpijn als ik steeds intensiever fiets, en waarom ben ik steeds sneller en minder vermoeid op de plaats van bestemming?
                    Misschien eet je te weinig, waardoor je minder goed hersteld van je "verzwaarde" inspanning?? Wat betreft het steeds sneller fietsen en minder vermoeid. Dat heeft te maken met het verbeteren van je conditie en niets met spiermassa toename in je benen
                    "Straight outta gym"

Comment

, en waarom ben ik steeds sneller en minder vermoeid op de plaats van bestemming?

Omdat je je conditie ermee opbouwt.
                      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                        je spiermassa groeit sowieso niet tijdens KT. Je maakt dan juist je spieren een beetje kapot.
                        Het herstel komt pas daarna. Als je eerst nog cardio erna doet... komt dat herstel pas ietsje later op gang.

Bijna iedereen die KT doet zal cardio na de KT doen als ze willen afvallen.
                        Juist omdat je dan al bezig bent met vetverbranding.

Je zou dus kunnen zeggen dat 20 minuten na je KT evenveel nut heeft voor vetverbranding als 40 minuten zonder eerst KT te doen
                        Duidelijk. Dus het herstel van de spieren zal er niet minder op worden?

Comment

conditie en kracht zijn gewoon niet te vergelijken.

Maar juist door ook je benen te trainen... zul je voor de rest ook meer spiermassa kweken.

en je herstel zal door 10 minuten extra fietsen niet noemenswaardig minder zijn.
                          er vanuitgaand dat je daarna meteen goed stevig eet natuurlijk
                          Fear is the mind killer

Comment

Als je een bepaalde beweging regelmatig herhaald gaan de betrokken spieren efficienter met zuurstof om. Ze verspillen minder en daardoor wek je de illusie een betere conditie te hebben. Wat verbeterd is je uithoudingsvermogen. Daarnaast kweek je door het fietsen verzuring waardoor je spierpijn krijgt. Je conditie is aan iets anders gerelateerd en dat vergroot je niet door alleen maar te fietsen. En het heeft helemaal niks te maken met spierontwikkeling.

Comment

je verbrand altijd wel vet. als je meer vet verbrand, als je lichaam zelf aanmaakt en/of binnenkrijgt via voeding, verlies je netto vetmassa. wat zal lijden tot een afname in lichaamsvet.

of je dus vetmassa verliest is niet afhankelijk van cardio, maar het afstemmen van je voeding op je energieverbuik.

Om netto vet te verliezen, moet je minder kcal eten op een dag dan je verbruikt. om spiermassa te winnen heb je juist extra kcal nodig om de proteine synthese extra te stimuleren. om uiteindelijk netto meer spiermassa aan te maken als er dagelijks afgebroken wordt.

dus in dat opzicht is het heel moeilijk om vetmassa te verliezen en tegenlijk spiermassa te winnen. het is moeilijk maar niet onmogelijk.

we hebben daar een leuke discussie over gehad in het volgende topic:
                              http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...ijkertijd.html

gr dyno
                              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X