Hulp met cardio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp met cardio

Hallo,

Ik wou graag wat meer vet verliezen en ik heb gehoord dat als je cardio doet dat je hartslag maar tussen een bepaalde snelheid mag halen. Als dat te hoog wordt dan heeft het niet zoveel zin. Hoe weet ik wanneer ik deze hartslagsnelheid heb behaald dan?
    Bedankt voor je hulp alvast!

Originally posted by Nielszb View Post
    Hallo,

Ik wou graag wat meer vet verliezen en ik heb gehoord dat als je cardio doet dat je hartslag maar tussen een bepaalde snelheid mag halen. Als dat te hoog wordt dan heeft het niet zoveel zin. Hoe weet ik wanneer ik deze hartslagsnelheid heb behaald dan?
    Bedankt voor je hulp alvast!

richtlijn is 220 - leeftijd. daar 60 tot 90% tussen zitten.

stel je bent 20 jaar. dan heb je dus 220-20= 200

60% van 200 = 120
    90% van 200 = 180

Pak daar het gemiddelde van = 150. Dus optimale hartslag is 150.

Maar dan heb je ook nog het HIIT verhaal. Daarbij leg je cyclussen af van bijvoorbeel 1 minuut voluit hard lopen en 1 minuut op rustig tempo lopen. Hierbij zal je hart dus stijgen en zakken en gaat het verhaal van 150 niet meer op.

Wat ik ook nog doe als ik geen hartslagmeter in de buurt heb is mijn hartslag polsen met behulp van een horloge. 10 seconden is dan genoeg. dan maal 6 en je weet je hartslag per minuut.

Snappie het een beetje?

Comment

bij je optimale hartslag voor gewoon cardio... kun je nog net een gesprek voeren tijdens de cardio
      Je moet voor dit soort cardio er wel rekening mee houden dat je pas na 20 minuten vet gaat verbranden.

Tenzij je het bijvoorbeeld na je krachttraining doet. Met HiiT heb je daar geen last van. Ben je ook nog eens veel sneller klaar.

Het is trouwens niet zo dat als je hartslag te hoog is bij normale cardio... je geen vet verbrand hoor. Maar je gaat dan te hard om het lang genoeg vol te houden :P
      Fear is the mind killer

Comment

Ik doe daarbij ook krachttraining dus hoe is dat dan in combinatie met cardio? Wat is in principe beter dan? De HiiT verhaal of gewoon aan 1 stuk door dezelfde tempo aanhouden?

Comment

Na KT is het beste HIIT te doen.
          Dan behoud je het beste rendement uit je KT.
          HIIT is ook een deel krachtinspanning, vandaar dat het beter is dan gewoon cardio.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
            Na KT is het beste HIIT te doen.
            Dan behoud je het beste rendement uit je KT.
            HIIT is ook een deel krachtinspanning, vandaar dat het beter is dan gewoon cardio.
            Is het nu beter om na je kracht training HIIT te doen en de rest van de dagen rusten. Of wat ik nu doe 3 dagen KT en 3 dagen cardio dagen (waar ik ook het HIIT-systeem hanteer)?

Comment

Wat ik ook graag wou weten, maakt het uit of je het voor je KT doet of erna?
              Alvast bedankt!

Comment

altijd cardio na KT. Nooit er voor.
                Je wil max energie hebben voor je KT. Verder zorgt de KT ervoor dat je al in vetverbranding komt, voor je begint met je Cardio.
                Fear is the mind killer

Comment

en over dat cardio op zag zelf of niet. doe wat je zelf fijn vindt. het is iig niet nodig om 6 keer per week te sporten maar als je bijvoorbeeld het nodig hebt elke dag even je stress eruit te sporten kan dit prima. wel genoeg eten als je zoveel sport!

Comment

Aha, ik heb besloten om dus eerst kracht training te doen en daarna HiiT.
                    Als ik dat 3x in de week doe na KT, is dat voldoende dan?

Bedankt!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X