vraagje!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vraagje!

hallo ik ben 13 (over week) 14, 1.85 lang en weeg 65 kilo, doe 3x per week aan voetbal speel 3de diviesie dus best hoog niveau en heb daarom ook een beste conditie.

ik had nu een vraagje ik ga sinds een maand ook 1x per week fitnessen weet dat dat niet zo heel veel zin heeft om egt spiermassa op te bouwen maar ik wil op later op kickboksen maar moet van me ouders nog een jaar wachten dus dacht : miss is het slim om wat basis te leggen voor over een jaar. ik doe alleen machines, en doe met weinig gewicht veel herhalingen. train alleen borst, rug, benen, en doe ook om de week triceps, ik hoorde dat het niet goed voor je is om zo vroeg al te beginnen met fitness omdat het je groei belemmert ofzo maar ben al bijna uitgegroeid(volgens dokter) is het nou egt slegt voor je en is het een goeie basiss voor kickboksen en later ook zwaarder te gaan trainen?
    ik hoop dat jullie er nog wat van snappen want het is een hele lap tekst

hoop dat jullie nog wat aanmerkingen/tips hebben
    alvast bedankt.
    vvl14

Worden 'echt' en 'slecht' tegenwoordig egt gesgreven als 'egt' en slegt'? Zie meer posts van jongelui met dit taalgebruik.

Sorry voor deze off-topic, ,maar vroeg het me even af...

Groet, Snoek

Comment

Het kan je groei belemmeren als je intensief gaat fitnessen, maar ik vind 1 keer per week niet erg nuttig tenzij je 6 uur in de sportschool zit en alle spieren pakt.
      Ga push ups doen, sit ups en als je uitgegroeit bent, ga je lekker 3 a 4 keer per week fitnessen.

Comment

Ja dat is nieuwe spelling denk ik.

vvl14, krachtsporten kan geen kwaad voor de groei. Er zijn zwaardere sporten, zoals judo en worstelen en die jongens worden ook gewoon langer.
        Maar bovendien, 1.85m is al een aardige lengte dacht ik. Dus al zou je 2cm minder groeien, so what. Maar iig dat zal niet gebeuren, je bereikt gewoon je volledige lengte. Alleen als je anabolen zou gebruiken stop je sneller met lengte groei.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Hoe eerder je begint hoe meer profijt je zult hebben voor volgend jaar. En met 1,85 hoef je echt niet zorgen te maken over je groei. Maar denk wel goed na wat je wilt voorbereiden. Machines trainen vooral 1 of enkele spieren terwijl losse gewichten er meer trainen. Je traint dan meestal ook meer stabiliteit en dat is iets wat voor vechtsporters erg belangrijk is.
          Meer herhalingen is denk ik wel slim om te doen, omdat je tijdens een training of wedstrijd ook veel herhalingen zal moeten maken. Je hebt echter ook kracht nodig naarmate je beter wilt worden in de vechtsport. hetzelfde verhaal met explosiviteit. Je zult daarom toch een manier moeten vinden om deze 3 zaken te combineren/af te wisselen voor een ideale basis.

En vergeet ook niet te werken aan je flexibiliteit.

Comment

ja, ik hoorde ook dat losse gewichten beter is maar mag dat nog niet van die begeleiders moet eerst me spieren laten wennen aan het ''werken'' met gewicht zeiden ze

Comment

bullshit motivatie zoals gewoonlijk. Gewoon per direct met losse lichte gewichten beginnen en de techniek goed aanleren. Anders ga je straks zwaarder trainen dan je aankan en krijg je blessures. Ik wordt niet goed van onkundige instructeurs.

Comment

Geloof me, als hij 14 is en 1.85, ga je minimaal de 2 meter halen. Dat merk ik helaas nu

Comment

ooh oke! ik zal het nog een keer aan hem vragen!
                  weten jullie ook welke spieren je veelal nodig hebt voor kickboksen?
                  hoorde dat je benen en rug buik vooral belangrijk zijn!?
                  miss is dit niet helemaal goeie forum voor kickboksen maar hoop dat jullie er iets van weten!

Comment

miss is dit niet helemaal goeie forum voor kickboksen maar hoop dat jullie er iets van weten!

Comment

Ik ben ook ongeveer op die leeftijd begonnen, ik begon met 2gewichtjes van 5kilo thuis, en later toen ik 14was pas gym.

Wat een goed advies is naar mijn mening, ga gewoon beginnen met push ups, pullups, dips, situps,l en als je dat netjes in setjes van 4x 10 kan doen, dan heb je al een behoorlijke basis tegen die tijd. Maar je kan het ook bij de gym laten, maar 1x per week is misschien toch te weinig voor goede progessie

Comment

Originally posted by vvl14 View Post
                        Voor kickboksen is bijna elke spier belangrijk. bij een sla beweging draai je mee, maar je gebruikt ook je triceps, schouders et cetera. Om harder te kunnen stoten moet je gewoon gaan schaduw boksen of met een zak.
                        Als je dat een poos volhoud moet je zwaardere handschoenen aanschaffen.

Comment

sorry voor de late reactie maarja beter laat dan nooit
                          ik heb het nog eens gevraagd en mag nog niet met losse gewichten, dan nog maar een maandje wachten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X