algemene vermoeiing beperkende factor

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• algemene vermoeiing beperkende factor

Ben nu een tijdje bezig met de 4split van Falstyr.

Heb deload en overgang naar 3x3 uitgesteld omdat ik deload wil laten samenvallen met week dat ik naar het buitenland moet en niet echt lekker kan trainen (moet over iets meer dan een week een weekje weg)

Nu merk nu bij de laatste paar keer benen trainen (squaten) dat de beperkende factor niet is dat mijn spieren het niet trekken, of ze niet snel genoeg herstellen... maar dat een soort van algehele vermoeidheid toeslaat.

Komt meestal al bij 3e setje. Ik kan me daar nog wel redelijk eerst een stuk overheen zetten/ doorbijten. Maar het gaat toch flink in de weg zitten.

Nu merkte ik bij mijn laatste rug training (DL) dat het daar nu ook al bij begon.

Ik vroeg me nu dus af wat het is. Heb al ruim een maand een constant eetschema. Daar is dus niet echt iets veranderd. Ben licht aan het carbcyclen. Rust en train verschillen 600 kcals.
    Ben de afgelopen anderhalve maand 1 kg aangekomen. Zit dus echt een fractie boven onderhoud.

Mijn eerste gedacht was... te weinig glycogeen. Maar... het is echt al na 3 setjes in mijn 5x5 werksets. Lijkt me wel heel ernstig als het dan al op is.

Zou het kunnen dat ik gewoon omdat ik wel aardig hard omhoog ben gegaan juist met die oefeningen... dan mijn algehele conditie het niet bij kan benen?

Of zou het komen omdat ik te lang heb gewacht met mijn deload?

Of toch dat ik meer moet gaan eten?

Any tips/ idea's meer dan welkom.
    Fear is the mind killer

je hebt te lang met de-load gewacht.
    en als je 1kg aangekomen bent moet je kcal inname ook omhoog.

Comment

kk thanks. Dat leek me al het meest voor de hand liggen.
      Wat raad je dan aan.
      Nu dan toch maar alvast gaan deloaden (dan dus 2 weken deload?)
      Want die week buitenland zal door jetlag en druk schema sowieso soort van deload worden
      Fear is the mind killer

Comment

laatste week wat meer eten en standaard sets met 8-10reps gaan maken en trainen op spiervezel vermoeiing.

Comment

top. thanks.
          Fear is the mind killer

Comment

elke 4-5 weken standaard deloaden. meestal zijn week 4 en week 5 de weken waarop je echt hard moet pushen. Als je erg laag begonnen bent qua gewichten op 5x5, kun je eventueel ook nog wel een zesde week aan.

verder zou je kcal inname nog wat verder kunnen verhogen (200 kcal per dag ofzo). en wat cardio erbij kunnen doen op rustdagen (1-2x per week 30 minuten conditioneel werk. hoeft niet erse cardio te zijn).
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

klinkt goed. Bedankt voor de input mannen.
              Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X