Probleem met voeding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Probleem met voeding

Ik heb me een paar dagen geleden al voorgesteld op dit forum. Hierbij gaf ik al aan dat ik wat problemen met mijn voeding heb. Ik ben van januari tot en met september met goede voeding van 62 kg naar 67 kg gegaan. Nu heb ik een andere baan waarbij ik 12uur per dag werk en vaak sochtens moet trainen. Daarna meteen werken en dr is vaak niet tijd om om de 2,3 uur een maaltijd te maken voor mezelf.(werk in de horeca) Werk meestal van 11 tot 16.00 en heb dan half uur pauze en dan weer verder tot 23uur. Tussendoor probeer vaak een paar boterhammen met kip,zalm of ei te eten om toch zo mijn dagelijkse behoefte binnen tekrijgen. Maar hier is niet altijd tijd voor.(te druk)

Ik merk dat dit veel negative effecten heeft op mijn training en op mijn gewicht. In een druk weekend kan ik soms 2 kg afvallen door slechte voeding. Dit werkt erg demotiverend omdat al moeilijk aankom en voor die 5 kg hard heb moeten knokken.

Mijn vraag is eigenlijk, hebben jullie wat tips wat ik misschien tussendoor snel kan eten of iets wat een maaltijd kan vervangen. Of juist heel anders moet gaan eten.Ik heb een tijdje weigthgainer gebruikt maar wil het liefst vaste voeding binnen krijgen.

Ik wil weer een nieuw passend eetschema gaan maken en weer verder gaan waar ik was gebleven met massa opbouwen.

Dit krijg ik gemiddeld op een dag binnen nu.

07.00 wei shake

07.30 350 ml melk met brinta
    1 stk Banaan

09.00 Trainen

10.30 2 scheppen wei
    2 witte botherhammen
    1 eetlepel jam

12.30 1 ei + 3 eiwitten/ of 100 gram kippenborst
    2 Bruine boterhammen

14.30 3 Botherhammen met gerookte kip

16.15 Avond eten wat de pot schaft

19.00 500 ml halvole melk
    2 boterhammen met gerookte zalm (als er tijd voor is)

23.30 of later 300-500 gram kwark

Alvast bedank!

Originally posted by Robot-rock View Post

10.30 2 scheppen wei
    2 witte botherhammen
    1 eetlepel jam

Er gaat vast nog iemand reageren die je beter kan helpen dan ik, maar dit zou ik wel schrappen. In wit brood zit niets voor je en die jam is alleen maar suiker.
    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

10.30 2 scheppen wei in wat? Water? Melk? Misschien is volle melk wat fijner ivm met de caloriën
      2 witte botherhammen maak hier bruin van
      1 eetlepel jam

Je zou kunnen kijken of je een maaltijd klaar kan maken die je tussendoor even naar binnen kan werken. Dus als je een keer als je naar achter gaat enkele happen nemen. past gaat wel kleven dan, maar is verder wel goed voor je als je maar weinig pauze hebt.

Verder zou ik dan toch eens met je baas gaan praten over je pauzetijden. Als je echt zo veel afvalt in 1 weekend, dan moet dat ook voor hem een teken zijn dat je niet goed (kan) eten.

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
        Er gaat vast nog iemand reageren die je beter kan helpen dan ik, maar dit zou ik wel schrappen. In wit brood zit niets voor je en die jam is alleen maar suiker.
        Jam is idd meestal suiker, met soms iets wat op vruchten lijkt.

Beter bruin volkoren brood nemen dan en echt fruit.

Neem bij je shake na de training nog maar veel carbs. Je hebt een deel snelle carbs nodig, sowieso omdat je de hele dag nog moet werken en je dus de glucogeen voorraden vol wil hebben.
        Daarnaast heb je voldoende langzamere KH nodig, dus gooi eventueel door je shake, een groenige banaan en weer wat flinke scheppen brinta of havermout. Dan krijg je al wat meer binnen.

Neem bij je ontbijt ook maar wat eieren, daar zitten weer wat langzamere eiwitten in en/of eet nog een bakje kwark.

Probeer zoveel mogelijk tragere dingen te eten en lekker veel, dan heb je minder problemen de rest van de dag als je moet werken.

Neem ook maar elke ochtend een vitamine C, een multivitamine en een vitamine B complex (eventueel aangevuld nog met biergist tabletjes).
        De B complex en biergist zorgen er voor dat je de voeding beter zal benutten.

succes.

ps je kan ook een weightgain shake maken voor de hele dag, melk, whey, banaan en brinta eventueel wat scheppen kwark er nog doorheen, een flinke shake van een liter maken voor de hele dag en af en toe wat nemen daarvan, gewoon de fles aan je mond zetten en drinken maar.
        Last edited by marnop; 19-11-2010, 16:39.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Bedankt voor jullie snelle reacties!

De wei shakes meng ik met water, omdat ik voorheen erg last kreeg van puisten toen ik het met melk mengde. maar ik kan proberen om in iedergeval de shake na de training met melk te doen en kijken hoe het nu gaat.

De witte boterhammen zal ik vervangen door bruin, ik had een keer in de M&F gelezen dat dit snelle koolhydraten zijn en na de training de voorraad snel weer aanvuld.

@marnop, die zelf gemaakte weigthgainer moet ik dat zien als maaltijd vervanger of om erbij toen?

@ Knabbelnoot, ik ben ook bezig met een andere baan aan het zoeken,dit soort dagen zijn niet erg menselijk naar mijn mening. Maar tot die tijd wil ik toch geen achteruit gang boeken met mn gewicht en training vandaar vroeg ik jullie advies.

De extra aanvullingen van eieren, carbs in de weishake en evt maaltijd meenemen, ga ik er in toepassen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X