2 vragen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2 vragen

Hallo !

Als ik oefingen als fly´s, shrugs, standing millitairy press doe, hoor ik iets `knakken` in mijn botten / spieren ik weet niet hoe dat komt, het doet ook best zeer en het is elke x op het zelfde moment, iemand raad?

2e vraag; bij standing millitairy press voel ik pijn in mijn rug, kan het helpen om hem zittend te doen ?
    En ja, ik heb de sticky's gelezen.

dat knakken zijn je gewrichten.
    heb ik ook last van, maar in mijn rug en voeten.
    als het niet vanzelf weggaat moet je alternatief zoeken voor de oefeningen, als het echt pijn doet dan.

Comment

Jep zittende military press kan, bankje recht is je rug goed ondersteund.
      zittend is wel lekkerder met Dumbells i.p.v Bar.
      ( maar dat is puur mijn ervaring)
      succes doei

Comment

waar voelje iets knakken.. waarschijnlijk dat je lischtelijk de oefening verkeerd doet of een andere oorzaak, (voorhene iets gebroken gehad oid)

Comment

probeer bij de flys je armen eens krom te houden, bij mij gaat het dan weg. Dan kun je langzamerhand verder strekken totdat je het weer voelt. Dan weet je hoe ver je je armen moet buigen.

Comment

Waar voel je iets knakken? Wel handig als je dat even erbij vermeld en wanneer voel je het precies knakken (als je wat voor beweging maakt).

Zittend is het geen millitairy press meer maar een gewone shoulderpress en de enige die de vraag kan beantwoorden of jij minder pijn hebt bij een zittende uitvoering ben jij zelf.

Waar precies voel je het in je rug? Je lats, je traps, je onderrug?

Heb je een verkeerde houding staand? Maak je je rug goed hol? Maak je je rug niet TE hol? Maak je er een staande inclinebenchpressachtig iets van? Laat je de barbel te hard op je lichaam donderen?
            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Mijn fysio heeft altijd geleerd dat als het geen pijn doet het geen kwaad kan.
              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
              Go heavy or go home!

Comment

bij MP voel ik het in sleutelbeen, bij flys in borst en binnenkant van elleboog, soms ook bij laterial raise in mijn schouders..

Comment

Fancy Dress Costumes

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                    Mijn fysio heeft altijd geleerd dat als het geen pijn doet het geen kwaad kan.

Leuke fysio dan... Wat nou als het achteraf auw doet? En de auw blijft een maandje of langer? Misschien zelfs jaren......
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Tepper View Post
                      bij MP voel ik het in sleutelbeen, bij flys in borst en binnenkant van elleboog, soms ook bij laterial raise in mijn schouders..

Als je een X-periode traint dan ga je hier en daar wat pijntjes voelen, niet iedereen, maar erg veel krijgen dat wel omdat je toch een langdurige overbelasting hebt op de aanhechtingen, pezen en gewrichten.

Zorg ervoor dat je voldoende calcium binnenkrijgt, melk en eiwitten, ook absoluut voldoende vetten binnenkrijgen is van erg groot belang.
                      Als je echt hinderlijk last krijgt van gewrichten kan je Atroflex proberen, kan je bij iedere drogist kopen, dat is vloeibare glucosamine, dat werkt vaak wel.
                      Maar denk vooral goed aan je voeding dat die in orde is.

En een paar weekjes even alles goed laten herstellen kan ook geen kwaad, dus een paar weekjes iets lichter trainen is een goede optie.
                      succes.
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                        Leuke fysio dan... Wat nou als het achteraf auw doet? En de auw blijft een maandje of langer? Misschien zelfs jaren......
                        Het gaat gewoon om knakjes, dat is niks bijzonders als het geen pijn doet.
                        Meestal zijn het pezen die over botten ofzo trekken
                        Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
                          Het gaat gewoon om knakjes, dat is niks bijzonders als het geen pijn doet.
                          Meestal zijn het pezen die over botten ofzo trekken
                          Als dat het is, en ik vermoed van wel gezien de omschrijving, dan gaat het meestal na een tijdje weer weg.
                          "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Ik heb het zelfde probleem nog steeds, ik ben erachter gekomen, het is puur in mijn schouders, bij fly's , millitary press, en zelfs opdrukken als ik klaar ben voel ik alles kraken, zou dit schadelijk zijn, het doet klein beetje pijn, en is irritant, omdat ik me zorgen maak.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X