Foto's Na 2 jaar trainen..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by SGelderblom View Post
    ik loop nu heel de tijd geforceerd en me bovenlichaam gaat schuin staan doordat ik zoo loop.. zou dit weggaan als ik weer lichtelijk me benen train?
    Bedoel je naar voor?
    Ik denk dat een logischere oorzaak zou zijn dat je schouders naar voren worden getrokken doordat rug/borst (en dus ook de verschillende schouderkoppen) niet in verhouding zijn.
    On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by gleke View Post
      Ik heb je foto van je rug nog eens goed bekeken en het lokt inderdaad wel vermoedens uit dat je je rug niet/nauwenlijks traint.. Men klein broertje had nog foto's op pc staan van toen hij 2 maanden trainde, en rug is exact het zelfde...
      Als je kijkt naar je eerste foto (voorkant) zou je nooit geloven dat die foto van je rug dezelfde persoon is.
      Nu gewoon goed beginnen eten/trainen/rusten en dat komt allemaal wel goed..
      succes!!

hey Gleke het is toch dezelfde rug misschien omdat ik die pose niet goed doe? dat het veel minder lijkt . maar ik vind persoonlijk ook dat ik heel smal blijf maar dit heeft denk ik te maken met me voeding .. Ik ga zeker het advies opvolgen om toch beter te gaan eten.. dit maakt denk ik zoveel uit .

En om even de vragen uit de lucht te halen ik zet deze post neer om gewoon wat meer advies te krijgen en om negatieve en positieve feedback te krijgen ..
      We kunnen allemaal wat van elkaar leren vindt ik dan maar .
      maar net als okidoki daar hou ik niet van tuurlijk hij geeft negatieve feedback maar op een verkeerde manier hij probeert me ermee onderuit te halen en van zulke mensen leer ik niks en zal ik ooit niks leren ook .. ja mischien leren mensen te beledigen en onderuit te halen..

Voedingschema en trainingschema zal ik zo snel mogelijk posten!!

Hiermee zien sommigen toch waar ik de fout ingaat..

Comment

Originally posted by gleke View Post
        Bedoel je naar voor?
        Ik denk dat een logischere oorzaak zou zijn dat je schouders naar voren worden getrokken doordat rug/borst (en dus ook de verschillende schouderkoppen) niet in verhouding zijn.
        Nee zegmaar vanaf me taile begint en dan s in me lichaam lopen naar boven heel maf ik kan dit niet echt uitleggen..

Comment

Een verkeerde houding van het lichaam verdwijnt vaak wanneer je alle spiergroepen goed traint. Dus bijvoorbeeld niet overdreven de buikspieren trainen en de rugspieren laten schieten omdat een stevig sixpack je mooi lijkt.
          Het gehele lichaam trainen is van groot belang om het lichaam een goede houding te geven.

Spierblessures verdwijnen sneller door goede training. Bij een acute blessure is het vaak goed een aantal dagen rust te geven, maar daarna weer beginnen met gedoseerde trainingen. Voor een goed herstel is een goede doorbloeding belangrijk. Hierbij worden voedingsstoffen en bouwstenen toegevoerd en afvalstoffen afgevoerd. Training geeft je die goede doorbloeding en is dus herstel bevorderend.

Comment

Maandag Borst triceps buik.

bankdrukken plat:

20 x stang

8 x 40kg totaal gewicht inclusief stang
            8 x 60kg
            5 x 100kg
            5 x 100kg 8 x 60 kg 8x30kg supersetje

dan dumbell schuin

8x20
            8x25
            8x30 (dumbells gaan niet hoger)

8x30 8x20 8x15 supersetje

dan kabels :

8x20kg
            8x30kg
            8x40kg

flyer apparaat

8x 40kg
            8x 60kg
            8x 80kg

tricep latt puldown:

8x20kg
            8x30kg
            8x60kg

touwtje:

8x20kg
            8x30kg
            8x40kg

dippen :
            normaal gesproken met gewichten op me benen eerst 20kgx8 en dan 40kg x8
            maar doordat ik last heb van me hamstring zonder gewicht

20x dippen 3setjes

buik :

3x100 sittups
            3x 50 fietsen
            en nog een oefening weet niet hoe die heet .
            je hielen aantikken
            3x50 keer

dinsdag rug, Bicep, buik.

1. latt pulldown
            30*10 opwarmen

8x40kg
            8X60kg
            8x90kg
            dan doe ik :
            8x90 8x40 en 8x20supersetje

Seated Pulley Rows

8x25kg
            8x40kg
            8x50kg

Arm Dumbbell Row

8x20kg
            8x30kg
            8x30kg 8x20kg 8x10kg supersetje

chinn ups

zoveel ik kan

bicep :
            dumbells

8x10 kg (per dumbel)
            8x16 kg
            8x20 kg
            8x20 8x10 8x5supersetje

barbel curl :

8x20kg (10kg bijde kanten van de stang)
            8x30kg (15kg bijde kanten vand de stang)
            5x40kg (20kg bijde kanten van de stang)

bicep curls:

5x 15kg (per dumbell)
            5x 20kg
            5x 10kg

buik :

3x100 sittups
            3x 50 fietsen
            en nog een oefening weet niet hoe die heet .
            je hielen aantikken
            3x50 keer

DOnderdag schouders trampesiums buik :

military press dumbells:

8x10kg
            8x20kg
            8x24kg
            8x30kg

standing lateral raises:

8x 10
            8x 16
            8x 20

8x20 8x10 8x5 supersetje

upright rows:

8x20kginclusief stang
            8x40kg
            8x50kg

shrugs dummbels:

8x20kg (per dumbel)
            8x30kg
            8x30kg 8x20 8x10

Vrijdag rug of borst nog een keer.

dit is nu me schema zo ongeveer...
            Benen komen er dus weer bij op een zondag.
            benen liet ik schieten dus door die blessures...
            maar ik neem jullie advies aan en ga weer aan de gang met benen !

Comment

veels te veel buik oefeningen (of beter gezegd... veels te weinig van de rest. de verhouding klopt niet)

Je traint blijkbaar ook je onderrug gewoon niet?
              Verder vind ik dat je hele rare sprongen maakt met je werksets. Het lijkt er nu meer op of je een paar warmup sets doet... en dan maar 1 of 2 werksets doet.
              Je traint je biceps meer dan je rug... vind ik ook echt niet logisch.
              Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                veels te veel buik oefeningen (of beter gezegd... veels te weinig van de rest. de verhouding klopt niet)

Je traint blijkbaar ook je onderrug gewoon niet?
                Verder vind ik dat je hele rare sprongen maakt met je werksets. Het lijkt er nu meer op of je een paar warmup sets doet... en dan maar 1 of 2 werksets doet.
                Je traint je biceps meer dan je rug... vind ik ook echt niet logisch.
                hee ja dat klopt ook wel buik kan ik gewoon heel veel doen..en vind zelf de oefeningen die ik doe dat dat voldoende is ..

er is ooit door iemand verteld dat als ik echt een puntvormige rug wou hebben dat ik onderrug beter niet kon doen door een persoonlijke begeleider die tijd ..

enne ik pak bicep minder omdat ik met rug ook al een stuk bicep pak vandaar...
                en die sprongen ineens omhoog klopt ook wel vind dit persoonlijk gewoon lekker maar beter kleinere sprongen omhoog en gewoon hoger beginnen???

groetjes

Comment

Ik zou na je warmup sets gewoon 3 werksets maken. dus niet 40, 60, 80 klaar.
                  Maar 40, 60, 80, 80, 80.

Door niet onderrug te trainen raak je uit balans. Zeker als je je buik wel zoveel traint.
                  En ik vond niet dat je je biceps te weinig traint... maar juist teveel. Je pakt ze inderdaad al mee met je rugoefeningen en doet dan nog isolaties. Oftewel. 2 of 3 oefeningen rug.... 5 of 6 oefeningen biceps.
                  Zou eerder andersom moeten zijn.

Het lijkt er dus ernstig op dat:
                  je bovenrug achter loopt tenopzichte van borst
                  onderrug ongetraind is terwijl buik overtraint is
                  je benen niet getraind zijn...

Ik vind het dan niet raar als jij het erover hebt dat je houding raar is bij je bovenlijf.
                  Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by SGelderblom View Post
                    er is ooit door iemand verteld dat als ik echt een puntvormige rug wou hebben dat ik onderrug beter niet kon doen door een persoonlijke begeleider die tijd ..
                    Welke opleiding heeft die persoonlijke begeleider genoten?

De onder rug is zeer belangrijk om goed te trainen! Veel problemen met de rug komen uit dit gebied. De spieren van de onderrug zijn betrokken bij veel oefeningen en zorgen voor stabiliteit in het lichaam tijdens de training, maar ook in de rest van het dagelijks leven.
                    De onder rug kan getraind worden met hyperextensions en ook met de deadlift (mag niet ontbreken in een goed schema!!)

Als ik jou was zou ik meer op de basisoefeningen gaan trainen. Bijvoorbeeld
                    Borst:
                    - bankdrukken
                    - schuin dumbell drukken
                    - flyes

Rug:
                    - deadlift
                    - barbell row
                    - vertical row
                    - lat. pulldown

Biceps:
                    -barbel curl
                    -dumbell curl

Triceps:
                    - dippen
                    - small grip benchpress

Schouders:
                    - Shoulder press
                    - side raises
                    - bent over raises
                    - shruggs (kan ook bij rug)
                    - upright row (eventueel)

Benen:
                    - squat
                    - leg exetensions
                    - leg curl
                    - calf raises

buik:
                    - crunch (met gewicht of apparaat)
                    - hanging leg raises
                    - side bent (dumbell)

Hier een mooi splitschema van maken, elke spier groep 1x per week goed zwaar trainen 4 setjes van 12, 10, 8 en 6 reps met oplopende gewichten of andersom voor de variatie.

Dit is een goed algemeen schema waar je qua training dan mee uit de voeten kunt. Maar kijk vooral ook naar de voeding! Spieren groeien niet als je niet voldoende hoogwaardig voedsel eet. Lees de sticky`s en maak een goed schema.

Comment

Als je van borst naar triceps gaat dan na de flyes de smallgrip bench doen dan de rest van de triceps oefeningen, maar ik zou wel de triceps pushdowns er bij houden.

Buik op de benendag er in gooien en verder voorlopig even niet doen.

Voor de trapezius barbell shrugs doen en rhino shrugs (= met dumbells, armen zover mogelijk naar achteren en dan schoudersoptrekken) geen uprightrow doen, is weer teveel frontdelts vind ik.
                      Rhino shrugs ga je voelen....heerlijk.

voor benen, met squats en legcurl lichtere gewichten pakken, eerst kijken hoe het voelt in de hams en rustig aan opbouwen. Zolang je geen pijn voet gewoon blijven doen en opbouwen.
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                        Zolang je geen pijn voet gewoon blijven doen en opbouwen.
                        Mijn ervaring is dat je vooral ook moet kijken hoe de spier na de training reageert. Voer een lichte training uit en kijk de dagen erna hoe het gaat. Geen of een hele lichte reactie, intensiteit opvoeren. Je kunt er ook voor kiezen om dan in die zelfde week nog een keer de squat te proberen met een wat zwaarder gewicht, en dan weer kijken wat er gebeurt.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                          Mijn ervaring is dat je vooral ook moet kijken hoe de spier na de training reageert. Voer een lichte training uit en kijk de dagen erna hoe het gaat. Geen of een hele lichte reactie, intensiteit opvoeren. Je kunt er ook voor kiezen om dan in die zelfde week nog een keer de squat te proberen met een wat zwaarder gewicht, en dan weer kijken wat er gebeurt.

Dan misschien de eerste 2/3 weken laag gewicht houden, als er geen negatieve reactie is na de 2e week een extra squatsessie pakken in de 3e week met wat zwaarder gewicht en verder gan opbouwen naar zwaarder.
                          Beginnen als revalidatie oefening en als er geen reactie is dan over gaan op gewoon trainen, maar gecontroleerd blijven opbouwen de eerste 6 weken.
                          Als dan nog alles goed gaat dan kan je gewoon gaan knallen.

Is het veiligste denk ik.
                          Wat vind jij E?
                          @ Erik,
                          interessant voor je, leuk schema:
                          http://forum.bodynet.nl/even-voorste...tml#post760467

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                            Welke opleiding heeft die persoonlijke begeleider genoten?

De onder rug is zeer belangrijk om goed te trainen! Veel problemen met de rug komen uit dit gebied. De spieren van de onderrug zijn betrokken bij veel oefeningen en zorgen voor stabiliteit in het lichaam tijdens de training, maar ook in de rest van het dagelijks leven.
                            De onder rug kan getraind worden met hyperextensions en ook met de deadlift (mag niet ontbreken in een goed schema!!)

Als ik jou was zou ik meer op de basisoefeningen gaan trainen. Bijvoorbeeld
                            Borst:
                            - bankdrukken
                            - schuin dumbell drukken
                            - flyes

Rug:
                            - deadlift
                            - barbell row
                            - vertical row
                            - lat. pulldown

Biceps:
                            -barbel curl
                            -dumbell curl

Triceps:
                            - dippen
                            - small grip benchpress

Schouders:
                            - Shoulder press
                            - side raises
                            - bent over raises
                            - shruggs (kan ook bij rug)
                            - upright row (eventueel)

Benen:
                            - squat
                            - leg exetensions
                            - leg curl
                            - calf raises

buik:
                            - crunch (met gewicht of apparaat)
                            - hanging leg raises
                            - side bent (dumbell)

Hier een mooi splitschema van maken, elke spier groep 1x per week goed zwaar trainen 4 setjes van 12, 10, 8 en 6 reps met oplopende gewichten of andersom voor de variatie.

Dit is een goed algemeen schema waar je qua training dan mee uit de voeten kunt. Maar kijk vooral ook naar de voeding! Spieren groeien niet als je niet voldoende hoogwaardig voedsel eet. Lees de sticky`s en maak een goed schema.
                            Als je van borst naar triceps gaat dan na de flyes de smallgrip bench doen dan de rest van de triceps oefeningen, maar ik zou wel de triceps pushdowns er bij houden.

Buik op de benendag er in gooien en verder voorlopig even niet doen.

Voor de trapezius barbell shrugs doen en rhino shrugs (= met dumbells, armen zover mogelijk naar achteren en dan schoudersoptrekken) geen uprightrow doen, is weer teveel frontdelts vind ik.
                            Rhino shrugs ga je voelen....heerlijk.

voor benen, met squats en legcurl lichtere gewichten pakken, eerst kijken hoe het voelt in de hams en rustig aan opbouwen. Zolang je geen pijn voet gewoon blijven doen en opbouwen.
                            Dankjewel Erik !! ziet er inderdaad veel aantrekkelijker uit..
                            ga dit is proberenn ..

en marnop ook bedankt voor het advies ik gaat hier is een schema van opstellen en kijken wat jullie ervan vinden.. en dan gooi ik gelijk een nieuw eetschema erop om te zien wat jullie daarvan vinden..

en marnop je handtekening zie ik dat ik je kan volgen hoe doe ik dat precies? ben wel benieuwd en gefeliciteerd !! met de opleiding!

Comment

Dat is op de website die ik noem in mijn sig; HARDCORE FITNESS EN BODYBUILDING :: Onderwerp bekijken - Martin's voorbereiding Walters Open Benelux 15mei2011 - YourBB.nl Gratis Forum Service

Comment

Is het veiligste denk ik.
                                Wat vind jij E?
                                @ Erik,
                                interessant voor je, leuk schema:
                                http://forum.bodynet.nl/even-voorste...tml#post760467

Dat denk ik ook.

Lekker schema trouwens in die link

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X