overtraind?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• overtraind?

He bodynetters,
    ik heb twee dagen geleden mn biceps getraind ,maar met een ander programma dan dat ik normaal doe,ben echt zwaar gegaan en had een goede pomp!maar de volgende dag doen kon ik mn armen niet meer strekken en nu 2dagen later nog steeds niet,het doet gewoon pijn bij bewegen en mn biceps voelen nog echt hard aan zonder aanspannen.zou het een blessure zijn?of ben ik gewoon wat stijf en trekt het wel weg?eiwitten nu misschien wat verhogen?neem nu 2gram eiwit per kilo lichaamsgewicht....
    grtz

Ik herken het. Toen ik de eerste keer van mijn nieuwe instructeur biceps isolatie oefeningen kreeg, had ik 2 dagen later zoveel pijn dat ik het hele weekend met gebogen armen rondliep, tot grote hilariteit van mijn gezin.
    Ik heb ze wat rust gegeven en lichte oefeningen gedaan met minder gewicht en na een dag of 4 was het zo goed als over.
    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Zit vol met afvalstoffen en lactaat. Je zal toch moeten rekken, rustig aan strekken als het niet helemaal lukt dan vraag je je vrouw om aan je arm te trekken. Het kan even pijnlijk zijn, maar eenmaal gerekt dan is het weg.
      Als je een blessure hebt dan blijft de pijn ook als je weer kan strekken.

Als eenmaal de arm weer strekken kan dan kan je wat masseren om de afvolstoffen er uit te krijgen en de doorbloeding te verbeteren.

Anyway, gewoon blijven bewegen die arm. De eerste uren/dag/dagen kan het nog wel blijven als je de arm te lang gebogen hebt dat het dan pijnlijk is met strekken.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
        Zit vol met afvalstoffen en lactaat. Je zal toch moeten rekken, rustig aan strekken als het niet helemaal lukt dan vraag je je vrouw om aan je arm te trekken. Het kan even pijnlijk zijn, maar eenmaal gerekt dan is het weg.
        Als je een blessure hebt dan blijft de pijn ook als je weer kan strekken.

Als eenmaal de arm weer strekken kan dan kan je wat masseren om de afvolstoffen er uit te krijgen en de doorbloeding te verbeteren.

Anyway, gewoon blijven bewegen die arm. De eerste uren/dag/dagen kan het nog wel blijven als je de arm te lang gebogen hebt dat het dan pijnlijk is met strekken.
        Niet om gelijk omvriendelijk te zijn in mijn eerste post.

Maar lactaat is vrij onwaarschijnlijk omdat dit alleen op het moment zelf zorgt voor pijn door prikkeling van de zenuw uiteinden. De pijn die nu ervaren word lijken meer op erge DOMS (spierpijn). Vehaal is dat je er eigenlijk weinig aan kunt doen behalve gewoon afwachten tot het over is. Heb je er na een week nog last zonder dat het verminderd is dan word de kans dat er iets meer aan de hand is waarschijnlijker. Voor nu zou ik me nog geen zorgen maken.
        There are Two Types of Pain in this World: The Temporary Pain of Discipline, or the Permanent Pain of Regret!

Comment

thnx!ik ga het gewoon een paar dagen rustig aan doen, en dan komt alles wel goed hopen we maar...

Comment

Originally posted by Beescht View Post
            Niet om gelijk omvriendelijk te zijn in mijn eerste post.

Maar lactaat is vrij onwaarschijnlijk omdat dit alleen op het moment zelf zorgt voor pijn door prikkeling van de zenuw uiteinden. De pijn die nu ervaren word lijken meer op erge DOMS (spierpijn). Vehaal is dat je er eigenlijk weinig aan kunt doen behalve gewoon afwachten tot het over is. Heb je er na een week nog last zonder dat het verminderd is dan word de kans dat er iets meer aan de hand is waarschijnlijker. Voor nu zou ik me nog geen zorgen maken.
            Je hebt 2 soorten spierpijn, de lactaat ophoping en pijn door schade, beiden komen na de training pas naar voren. Lactaat ophoping heb je vaak door een gebrek aan spierconditie of door sowieso ophoping van afvalstoffen.
            de ene kan dagenlang tot weken aanhouden die andere (ophoping van afvalstoffen)meestal enkele dagen.

De pijn die je voelt of kan voelen tijdens de training, de burn, is wat anders dan spierpijn en lactaat ophoping.

Comment

Je hebt 2 soorten spierpijn, de lactaat ophoping en pijn door schade, beiden komen na de training pas naar voren. Lactaat ophoping heb je vaak door een gebrek aan spierconditie of door sowieso ophoping van afvalstoffen.
              de ene kan dagenlang tot weken aanhouden die andere (ophoping van afvalstoffen)meestal enkele dagen.

De pijn die je voelt of kan voelen tijdens de training, de burn, is wat anders dan spierpijn en lactaat ophoping.
              ik heb bij het douche de sproeier erop gehad en dan warm/koud combinatie voor de doorbloeding,daarna gemaseerd.en moet zeggen dat het al minder stijf aanvoelt.zal inderdaad ophoping van afvalstoffen zijn,bedankt marnop.
              je kennis van de sport kunnen we hier goed gebruiken,want je komt hier af en toe wat tegen....pfff

Comment

Originally posted by mr do it View Post
                want je komt hier af en toe wat tegen....pfff

En wat bedoel je daarmee?!

Fijn dat het al beter gaat!
                "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                  En wat bedoel je daarmee?!

Fijn dat het al beter gaat!
                  Denk dat hij bedoelt dat je af en toe wat minder goede info tegen komt of die gewoon niet correct is.
                  Maar ja, meestal vertellen mensen ook alleen maar wat hen wijs gemaakt is en als waarheid werd aangenomen. En soms zijn dat halve waarheden en soms foutieve waarheden.
                  Helaas ook vaak misverstanden door verkeerd of helemaal, niet lezen wat er gezegd danwel gevraagd wordt.

Ik zeg ook wel eens iets wat ik ooit gelezen heb, wat dan later ook niet meer relevant blijkt te zijn, dan moet ik een bewering rectificeren.

Comment

Denk dat hij bedoelt dat je af en toe wat minder goede info tegen komt of die gewoon niet correct is.
                    .

Ja, weet ik wel, hoor...ik plaagde hem een beetje.

Comment

Sorry maar dit bestrijd ik. Grofweg kan gesteld worden dat het ongeveer een uur duurt voorat het lactaat weer uit de spieren is. To prove it zie de studie hieronder.

Disposal of lactate during and after strenuous exercise in humans.
                      Astrand PO, Hultman E, Juhlin-Dannfelt A, Reynolds G

Abstract
                      Heavy dynamic exercise using both arm and leg muscles was performed to exhaustion by seven well-trained subjects. The aerobic and anaerobic energy utilization was determined and/or calculated. O2 uptake during exercise and during 1 h of recovery was measured as well as splanchnic and muscle metabolite exchange. Glycogen and lactate content in the quadriceps femoris was determined before exercise, immediately after exercise, and after a recovery period. In four male subjects the estimated mean lactate production during exercise was 830 mmol. The splanchnic uptake of lactate during recovery was 80 mmol, and the calculated maximum amount oxidized during the recovery period was 330 mmol. About 60 mmol were accounted for in the body water at the end of the rest period. The remaining 360 mmol of lactate were apparently resynthesized into glycogen in muscle via gluconeogenesis. It is concluded that approximately 50% of the lactate formed during heavy exercise is transformed to glycogen via glyconeogenesis in muscle during recovery and that lactate uptake by the liver is only 10%.
                      Anyhow imo was hier gewoon spraken van spierpijn (DOMS) veroorzaakt door microscheurtjes in het (waarschijnlijk) het bindweefsel. Ik zeg waarschijnlijk omdat men nog steeds niet zeker is van wat spierpijn nu eigenlijk is.
                      There are Two Types of Pain in this World: The Temporary Pain of Discipline, or the Permanent Pain of Regret!

Comment

Ik denk dat TS in dit geval toch echt, gezien zijn ervaring last heeft van ophoping van afvalstoffen en geen noemenswaardige microtrauma.

quote NHG :
                        Spierpijn

Versiedatum: 4 november 2009

Wat is spierpijn?

Door het langdurig of overmatig belasten van spieren kan er een ophoping ontstaan van afvalstoffen, met name melkzuur. Hierdoor ontstaat mogelijk spierpijn.
                        Over het algemeen verdwijnt spierpijn vanzelf binnen enkele dagen.
                        Ook bij sommige aandoeningen (bijvoorbeeld griep) of bij het gebruik van medicijnen (bijvoorbeeld medicijnen tegen hoog cholesterol) kunt u spierpijn krijgen.
                        Hoe kunt u spierpijn herkennen?

Iedereen heeft wel eens spierpijn gehad. Na overbelasting van bepaalde spieren krijgt u pijn, kramp of een stijf gevoel in de spieren.
                        Wat kunt u zelf doen bij spierpijn?

• Zorg bij het sporten voor een goede warming-up en een goede cooling-down: maak de spieren rustig los en rek ze zonder dat het pijnlijk wordt. Dit is belangrijk, zowel voor als na het sporten.
                        • Door wrijven, een warme douche of massage stimuleert u de doorbloeding van de spieren, waardoor u minder last heeft van spierpijn.
                        • Probeer regelmatig te bewegen zonder dat uw spieren overbelast raken.
                        bron: Spierpijn

Comment

Ik sta er van te kijken dat, dat op de site van het NHG staat. Die informatie is al jaren achterhaald. Spierpijn die later optreed en enige tijd aanhoud kan nooit en te nimmer ontstaan door lactaat. Zal er later nog wat dieper op in gaan als ik terug ben van mijn werk.

Comment

idd wat rustig aan doen en hopen dat het snel verdwijnt! Als het een lange tijd aan houd en vooral bij krachttraining meer pijn doet zou het misschien wel kunnen dat er een scheurtje in zit of juist helemaal vast zit en gespannen is doordat de spier wil voorkomen dat die scheurt en hierdoor zich zelf aanspant en samentrekt. Dan Moet je wel rust nemen en het losmasseren. Voel je ook een soort van knobbel in de spier?
                            ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

Originally posted by Limit View Post
                              idd wat rustig aan doen en hopen dat het snel verdwijnt! Als het een lange tijd aan houd en vooral bij krachttraining meer pijn doet zou het misschien wel kunnen dat er een scheurtje in zit of juist helemaal vast zit en gespannen is doordat de spier wil voorkomen dat die scheurt en hierdoor zich zelf aanspant en samentrekt. Dan Moet je wel rust nemen en het losmasseren. Voel je ook een soort van knobbel in de spier?
                              nee,geen knobbel in mn spier,het zit mn echt in de plooi van mn elleboog.het gaat al wat beter maar ik denk dat het mn pezen zijn.rusten is het enige medicijn ben ik bang.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X