Pijn in beide schouders

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pijn in beide schouders

Beste BN'ers, ik heb sinds enkele weken last van beide schouders. Vooral de voorkant. In het verleden heb ik wel eens een ontsteking gehad in de rechter schouder op dezelfde plek dus ik ben er wat voorzichtig mee. Laatste tijd wel normaal getraind, schouders eig alleen geïsoleerd als het goed voelde. Maar het meeste voel ik ze tijdens mijn werk (supermarkt), waar je wel veel op schouderhoogte moet werken.
    Op zich is het allemaal wel te doen, maar in januari begin ik weer met het trainen voor honkbal dus extra stress voor de schouder. Mijn vraag is wat jullie in deze situatie zouden doen.

Zelf denk ik er over om ten minste een week anders te gaan trainen. Geen oefeningen die de voorkant van de schouder belasten. Dus vooral een focus op benen en dergelijk. En verder wat cardio. Als ik dan toch niet voluit kan gaan met de KT leek het me wel handig om een kleine cut te houden.
    Goed idee of zouden jullie helemaal gaan rusten/gewoon doorgaan/etc?

Zelf zou ik naar een dokter/fysio gaan.. Je wilt geen risico lopen lijkt me, als je geblesseerd raakt kun je met een beetje pech zo maanden aan de kant zitten. Maargoed, weet zelf niet echt veel van blessures af, dit is gewoon wat ik zou doen .

Comment

Even naar huisarts en fysio gaan.

mbt trainen:
      Voorlopig niets meer boven schouderhoogte doen en geen schouderoefeningen of stoppen op het punt waar de pijn begint.
      Bankdrukken goed/beter op je uitvoering letten en lichter doen. geen incline werk meer doen.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Fysio ben ik de vorige keer ook heen gegaan, toen bleek het te komen van honkbal. Weet iig nog wel wat ik de vorige keer moest doen voor het herstel. Enige wat anders zou zijn is dat ik het nu in beide schouders heb en het niet honkbal gerelateerd is. Maar om daarvoor nou speciaal naar de fysio te gaan om alleen de oorzaak te weten. Zit dan eigenlijk vooral te kijken naar de periode van het rusten tussen het 'ontdekken' dat er iets mis en de wederopbouw. En hoe ik die periode invulling geef.

Maar ga vanaaf eens wat anders trainen, de manier zoals Marnop zegt. Denk dat ik wel zo klaar ben, want de benen kan ik vandaag niet trainen. Maar hou jullie wel op de hoogte hoe het is gegaan en hoe het voelt na het werk.

Comment

gewoon naar de dokter gaan. Weet niet hoe oud je bent maar mss heb je wel kalk in de schouder?
          ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

Ik zou ook niet direct naar de fysio gaan.. Ligt het niet toevallig aan je bankdruk techniek? Best veel mensen krijgen last als ze (verkeerd) bankdrukken. Wat ik zou doen is een paar dagen rust en dan weer beginnen met hoge reps, ver van faillure. Bijv. 30 reps met een gewicht wat je wel 50x kan en dat een paar keer herhalen. De week erna 20 reps en zo de reps steeds wat verlagen. Als een oefening tijdens de training niet lekker voelt schrap hem dan voor nu en bekijk je techniek nog eens goed.
            In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by Limit View Post
              gewoon naar de dokter gaan. Weet niet hoe oud je bent maar mss heb je wel kalk in de schouder?
              Kalk? Nog nooit van gehoord dat dat ook in je schouders kan zitten:P Ben overigens 21.

Maar ben maandag wezen fitnessen. Heb geen BP gedaan, wel push press. leek me dat daar de techniek beter is. Verder wat andere oefeningen, maar nergens echt last van. Geen schouders geïsoleerd iig en qua gewichten wat lichter dan normaal.
              Op werk gister en vandaag ging het wel aardig. Voelde het nog wel zo nu en dan, maar enkel als ik langdurig met met arm op schouderhoogte bezig was. Dus voor men gevoel ging het beter. Maar kan er natuurlijk nog niet veel van zeggen na enkele dagen.
              Vandaag train ik niet, morgen doe ik weer een beetje hetzelfde als maandag. En dan kijken hoe het vrijdag en zaterdag voelt tijdens het werk. Als het daarna nog slecht voelt, dan ga ik misschien toch ff naar een dokter/fysio.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X