stang vs dumbell ratio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• stang vs dumbell ratio

stel je bankt 100 kilo, hoeveel kg dumbells is gelijk aan dit 100 kg bank??? weet iemand dat???

nou weet ik dat dumbells veel zwaarder zijn omdat je ze moet stabiliseren enzo dus was wel nieuwsgierig hier naar

zelf denk ik dat 40 kg dumbell overeen komt met 100 kg bank

40 en 100 komt wel overeen ongeveer, maar het verschilt heel erg aan hoe vaak je het doet.
    Groeten

Comment

niemand?

Comment

Revius geeft toch een goed antwoord? Bedoel je met die 40kg dat je 40kg per hand gebruikt of in totaal? Zal idd veel uitmaken of je meer bencht of dat je meer flyes/dumbbell presses doet..

Comment

zelf druk ik 5x40 dumbells maar 1x100 stang krijg ik niet weg. verschilt ook per persoon denk ik en wat je gewent ben.

Comment

Geen idee hoe dat nu helemaal precies zit, want ik heb zelf een keer (inmiddels al weer bijna een jaar geleden ofzo?) met 40 kg dumbells gebenched (1 rep) terwijl mijn top met de barbell iets van 75 was. 80 lukte in elk geval nog niet toen, dat weet ik wel. Terwijl je normaal juist ziet dat je met bb veel meer drukt als met db's. Verschil bij mij was dus veel kleiner.
            Owner of the Iron Playground.

Comment

Geen idee.
              Maar ik moest hieraan denken, en dat leek me wel toepasselijk Waarom squatten met 100 kg zwaarder is dan leg-pressen met 200

Maar je vergelijkt daarmee kracht met stabilisatie. 2 totaal verschillende dingen.

Comment

denk dat het per persoon afwisselend is. kan bijvroobeeld 3 keer 100 kilo 8 a 9 reps en met dumbels 3 sets 40 kilo 9 a 10 reps. Zwaardere dumbels hebben we niet.
                eat eat eat and look like a freak!

Comment

Eigenlijk is het appels met peren vergelijken. Natuurlijk train je wel dezelfde spiergroepen maar beide oefeningen vragen om een andere motor programma en kunnen daarom ook niet goed vergeleken worden. Natuurlijk als er onderzoek gedaan zou worden zou er een bepaalde norm kunnen gelden al is deze compleet irrelevant buiten dat het een leuk weetje is.
                  There are Two Types of Pain in this World: The Temporary Pain of Discipline, or the Permanent Pain of Regret!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X