vetpercentage meten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by dynobet View Post
    oja. tussen een 3 en een 4 of 7 punts meting zitten vaak al enorme verschillen. zo las ik laatst nog in een logje dat er bij iemand 4% tussen een 3 en een 4 punts meting zat, die dezelfde dag op hetzelfde tijdstip zijn uitgevoerd.

lekker betrouwbaar dan.
    Daarom is het verstandig om je bij 1 van die methodes te houden en je daar op te richten. Al is de meting niet 100% exact, toch kun je eruit afleiden of je in BF zakt of daalt.
    De onderwater-methode is gewoonweg niet de meest voor de hand liggende.

Originally posted by niet_hier View Post
    Voor een bodybuilder maakt het misschien niet uit of hij intern vet heeft, zolang de jury het maar niet kan zien.
    Echter, het interne vet rondom organen kan voor zeer veel gezondheidsproblemen zorgen. Dus om die reden is het wel degelijk interessant. Het is alleen zo verdomde lastig te meten en dus is het de mensen lastig aan hun verstand te brengen dat ze met een gezondheidsrisico rondlopen.
    Ook hier is de oplossing om de onderwater-methode toe te passen maar verrekt lastig om even snel te verrichten.

Comment

volgens timothy Ferris methodes van onbetrouwbaarst naar betrouwbaarst:

Sorry dat het in het engels is:

circumference
      bio electrical impedance (kan tot 4% BF afwijken van realiteit)
      skinfold (afwijking tussen de 2 en 3,5% mogelijk)
      ultrasound (afwijking tussen de 2 en 3%)
      bodpod
      underwater weighing
      DEXA
      X-Ray CT (minder dan 2% afwijking mogelijk)
      MRI (minder dan 2% afwijking mogelijk)

Hij schaart ultrasound onder de 'low cost methods' Ik zou niet weten hoe of waar.. maarja.
      Als je thuis wilt kunnen meten is huidplooi lijkt me inderdaad de beste optie.
      Maar wil je een keer weten waar je echt staat kan een van de latere mogelijkheden een optie zijn. Volgens mij zijn die ook gewoon nog een stuk minder doorgedrongen in nederland.
      In de VS is de bodpod nu volgens mij al zo'n beetje de standaard. Kost daar maar 25-50 dollar om je in te laten opmeten.
      Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
        Daarom is het verstandig om je bij 1 van die methodes te houden en je daar op te richten. Al is de meting niet 100% exact, toch kun je eruit afleiden of je in BF zakt of daalt.
        De onderwater-methode is gewoonweg niet de meest voor de hand liggende.
        maar feit blijft dat je absolute getal zeker 4% kan afwijken. en ik denk dat zelfs de nek taille test als je rekening houd met een maximale afwijking van 4% vrij precies is.

Zoals ik al 2 a 3 keer herhaald heb, heb ik nergens de onderwaterweeg methode aangeraden. mijn uiteindelijke advies was een dexa scan. en dit is een goede oplossing hiervoor aangezien je zowel visceraal als intramusculair als ook subcutaan vet meet. Plus nog een hele berg aan andere informatie die interessant kan zijn voor iemand die zijn lichaamscompositie wilt verbeteren.

voor verschillen te meten of je bodyfat zakt of niet, is de combinatie van een nek taille omtrek ICM spiegel ook al genoeg.
        -----------------------------

ik lees maar al te vaak dat als mensen vragen wat de beste methode is om vet% te meten. dat dit de huidplooi meting zou zijn. omdat deze zo precies is. en dat bio-impendantie meters bijvoorbeeld zo onnauwkeurig zijn omdat de metingen door hydratatie sterk te beinvloeden zijn.

Maar in de praktijk zijn bijden vaak even onnauwkeurig. Als mensen dus antwoorden in de trand van de huidplooi meting is de beste meting. (en jij poste de huidplooi meting bijvoorbeeld als reactie op de vraag voor de meest precieze meting). dan ga ik daar natuurlijk tegenin.

Verder niets tegen de huidplooi meting. Zeker icm met andere makkelijke methoden. is het een usefull tool.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Opmerkelijk is dat de vraagsteller zich niet meer gemeld heeft. Misschien is hij erg geschrokken van hoe z'n vraag tot op ieder woord ontleed is.
          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by Alex- View Post
            Bodybuilding.com Forums - View Single Post - PICS OF BF%'s
            op deze link staan foto's met de daarbij horende percentages, voor als je geen zin hebt om metingen
            te gaan doen..
            Good link:-)

Comment

MRI Scan

Ik ben van plan om een bodyscan cq MRI Scan te laten maken? Ten eerst voor mijn BMI index maar hoe kies je nu de beste aanbieder, als je naar de sites gaat voor een MRIscan of een Bodyscan heb je veel opties en mogelijkheden, maar welke aanbieder is / heeft de beste prijs kwaliteit?
              Ik ben benieuwd of er andere forum gebruikers hier ervaring mee hebben?

Mvg.

Sanne

Comment

Gewoon bij je fitnissportschool je laten meten ..

Comment

Originally posted by sannegroot1 View Post

Yeah right..........
                  "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Ben zelf meer van foto's op gezette tijden.
                    Altijd zelfde pose in het zelfde licht na de training voor de maaltijd.
                    Dan kun je vergelijken.

Als ik naar die site kijk word ik er ook niet wijzer van.
                    Ik kan op een foto lijken op 12 % maar met een beetje flexen in het zonlicht haal ik de 8 %.
                    Ssssmoking

Comment

Originally posted by marnop View Post
                      Ik denk dat het interne vet voor de meesten niet interessant is, dan is een huidplooimeting perfect.
                      Gaat meestal uitsluitend om wat je ziet. Voor een wedstrijd maak je je druk om het zien van de spiermassa en wat er om je organen hangt zal je een worst wezen.
                      De worst is nooit te zien op een wedstrijd

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X