Vraagje over voeding?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagje over voeding?

hallo
    ben net begonnen met fitnessen thuis
    maar er zijn enkele dingen die ik niet zo goed snap over de voeding..
    wat is nu juist belangrijk ombinnen te hebben? eiwitten koolhydraten calorien vetten..
    mijn doel is dikker en meer spiermassa te kweken, maar als ik google voor de juiste voedingschema's enzo dan schrijft de ene dat je niet teveel eiwitten mag eten en veel koolhydraten binnen pakken & soms is het andersom...
    nu is het wel moeilek om te zien welk bericht je moet kiezen

eiwitten zijn (bijna) altijd goed, zeker als je wilt aankomen en daarnaast heb je natuurlijk ook je koolhydraten nodig, die zijn net zo belangrijk... probeer alsnog zoveel mogelijk vet te vermijden, dan blijf je er net wat strakker uitzien... maar als je egt graag wilt aankomen kan er altijd een weight gainer door je yoghurt met muesli heen
    :: 1.82M :: 84 KG ::
    BP 1x140 :: Squat 5x160 :: Deadlift 3x180

Comment

wat een kut advies boven mij...
      je moet stickies lezen of andere topics want echt dit boven mij NIET :")

Comment

Originally posted by Martardt View Post
        wat een kut advies boven mij...
        je moet stickies lezen of andere topics want echt dit boven mij NIET :")
        inderdaad een slecht advies lees de stickys daar staat alles.
        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by ksweat View Post
          hallo
          ben net begonnen met fitnessen thuis
          maar er zijn enkele dingen die ik niet zo goed snap over de voeding..
          wat is nu juist belangrijk ombinnen te hebben? eiwitten koolhydraten calorien vetten..
          mijn doel is dikker en meer spiermassa te kweken, maar als ik google voor de juiste voedingschema's enzo dan schrijft de ene dat je niet teveel eiwitten mag eten en veel koolhydraten binnen pakken & soms is het andersom...
          nu is het wel moeilek om te zien welk bericht je moet kiezen
          Om aan te komen, moet je meer calorien tot je nemen via voeding, dan dat je lichaams verbruikt/verbrand. De hoeveelheid calorien in verhouding tot gebruik is DE belangrijkste factor of jij aankomt in gewicht of niet.

het beste is een juiste balans tussen koolhydraten, eiwitten en vetten. Hier op het forum raden we vaak aan om:

Je lichaamsgewicht x 2.5 aan eiwitten te nemen
          30% van je totale kcal aan vetten
          en wat er overblijft aan koolhydraten

1g eiwit = 4 kcal
          1g koolhydraten = 4 kcal
          1g vet = 9 kcal

dus stel jij weegt 70 kilo en verbrand 2500 kcal per dag. en je wilt aankomen. dus ga je 3000 kcal per dag eten.

eiwitten = (gewicht 70)x2.5 = 175g eiwitten = 175 x4 = 700 kcal
          vetten = 30%x3000 = 900 kcal/9 = 100g vetten
          3000-900-700 = 1400 kcal. 1400/4 = 350g koolhydraten.

dus in dat geval krijg je: eiwitten 175, koolhydraten 350, vetten 100g.
          -------------------------------------
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
            Om aan te komen, moet je meer calorien tot je nemen via voeding, dan dat je lichaams verbruikt/verbrand. De hoeveelheid calorien in verhouding tot gebruik is DE belangrijkste factor of jij aankomt in gewicht of niet.

het beste is een juiste balans tussen koolhydraten, eiwitten en vetten. Hier op het forum raden we vaak aan om:

1g eiwit = 4 kcal
            1g koolhydraten = 4 kcal
            1g vet = 9 kcal

dus stel jij weegt 70 kilo en verbrand 2500 kcal per dag. en je wilt aankomen. dus ga je 3000 kcal per dag eten.

zo doe ik het ook altijd maar voor de eiwitten: dit is x 2,5 gr maar neem je dan gewoon gewicht (weegschaal) of de vetvrijemassa (gewicht - vetpercentage)???
            If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

Oorspronkelijk is het vet vrije massa dat je moet gebruiken x aantal gram eiwitten. Maar niet iedereen heeft de mogelijkheid om zich te laten meten met een 7+ punts meting met een tang. Dus hoe dan ook zul je met een onnauwkeurig vet% aankomen om te beginnen met rekenen. En krijg je foute richtlijnen voor je voedingsschema.

Daarom voor het gemak uitgaan van je totaal lichaamsgewicht. Zo heb je meteen genoeg eiwitten voor de groei en perk je het aantal koolhydraten in. Iets waar men meestal te veel van eet zonder het door te hebben.

Comment

Originally posted by dynobet View Post

1g eiwit = 4 kcal
                1g koolhydraten = 4 kcal
                1g vet = 9 kcal

de laatste keer dat ik me had gewogen is een paar maand geleden & dat was een 62kilo ben 1meter79 ben 19 jaar dus eig echt ne smalle xD
                maar ben al een weekje bezig met 7 keer te eten per dag & neem mijn shake's ook nog, heb eens in de fitness een pot Active Gainer gekocht,
                zitten veel koolhydraten in & veel calorien in: per100gram: 83.6g koolhydraten, 12.5g eiwitten, <1gr vetten, 386.1020kCal/1611kj.
                dat staat erop, & neem ong 2 a 3 shake's per dag tijdens men maaltijd..
                heb me nog niet echt bezig gehouden met een voedingsschema te maken maar dat komt wel nog..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X