rug + wanneer goed bezig ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• rug + wanneer goed bezig ?

als ik men rug train ? voel ik nietsi n mijn rug zelf ?
    maar eerder in de armen ? is dit normaal ?

wanneer train je goed ? mvg vinniee

Originally posted by Vinniee_95 View Post
    als ik men rug train ? voel ik nietsi n mijn rug zelf ?
    maar eerder in de armen ? is dit normaal ?

wanneer train je goed ? mvg vinniee
    Ik vrees dat je de oefeningen niet correct uitvoert, of veel te lichte gewichten neemt. Gebruik je geen schema? Vraag dan om oefeningen op deze website of aan je sportleraar/uitbater.

Grtz
    Musclair

Comment

Welke oefeningen doe je voor je rug?

Comment

Ik voel vooral de armen en de schouders tijdens de training van de grote rugspier (M. latisimus dorsi), maar wanneer ik de onderrug train tijdens deadlifts of extensions voel ik de spieren duidelijk. De dag na de training voel ik spierpijn en een soort lam gevoel in de spieren. Voor mij een indicatie de spieren goed belast te hebben.
        Belangrijk is om tijdens rugoefeningen (Bij alle spiergroepen!) je te concetreren op de spieren die je wilt trainen, dit bevorderd de belasting van de spier en je leert hoe je de spier het beste kunt belasten.

Comment

is lastig te zeggen, het is niet ongewoon dat je de spiergroep zelf niet voelt tijdens het trainen, ik moet zeggen dat ik het vaker niet voel dan dat ik het wel voel. Train je al lang? het kan ook zijn dat je armen je rug niet bij kunnen benen waardoor de training voor je rug te licht is maar voor je armen wel heel zwaar. Dit zal bijtrekken.

Comment

Originally posted by Rensko View Post
            Welke oefeningen doe je voor je rug?
            De spiergroepen op de rug kan je indelen in 3 groepen, hier enkele oefeningn

Bent Over Rows
            Deadlifts ( vraag hulp voor de eerste keer!)
            Pull-Ups
            Barbell/Dumbbell Row
            Supermans
            (Power) Shrugs

Comment

de rug is een groote spier dat zal er ook mee te maken hebben,vandaar dat je minder snel een pomp zult krijgen of helemaal niet

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X