Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Hier is 1sporthotel met fitness maar die willen het soft ,life fitnessapparaten maar alles beperkt. dumbells tot 22kg en bv al geen bench press.dat lijkt me standaard te horen bij iedere fitnessruimte!ook geen shakes etc.mijn bedoeling is ook om met een maandabonnement te werken hun doen dat niet,hang je gelijk een jaar aan vast.ik kan die klanten wel naar mij toetrekken denk ik.
''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''
Ik zie dat je opleiding bedrijsbeheer hebt gevolgd, dus ik veronderstel dat je weet op welke dingen je moet letten ivm marktonderzoek, doelgroepen, positioneringsstrategie enz.
Wat succesvol zal zijn weet ik niet, maar ik weet wel wat ik (en volgens mij de meeste andere leden hier ook) de perfecte sportschool vind, en mss helpt dat
Ik denk dat de meeste hier eerder de voorkeur geven aan een hardcore sportschool. Probleem is dat "hardcore" meestal verroeste toestellen, gebrek aan hygiene en gebrek aan comfort betekent... Dit terwijl hardcore en comfort perfect te combineren zijn.
Moest ik een sportschool beginnen, dit is hoe ik het zou doen:
*Investeren in materiaal van goede kwaliteit.
*Beginnen met de basis, dus niet teveel machines. Probeer na te gaan bij de leden over welk materiaal zij nog graag zouden beschikken.
*Proberen enkele bodybuilders/powerlifters van hoog niveau aan te trekken, dit zijn mensen die je sportschool aan een hardcore imago kunne helpen. Je kan bv ook events organiseren.
*Naar andere sportclubs (voetbalclub, basketbal,...) toestappen. Probeer hen te vertellen hoe krachttraining kan helpen om beter te worden in hun sport.
*Beetje onconventionele spulletjes zoals prowler, chains enz, die vind je niet veel en kan wel een meerwaarde betekenen.
Zijn gwn enkele dingen waar ik aan zou denken, maar het belangrijkste blijft natuurlijk wat jij het liefst zou hebben.
-cardio apparaten
-Slechts enkele krachtmachines (voor de mensen die eerder voor het health aspect komen)
-paar powerracken en een smith
-cable crossover
-high low pully(s)
-leg press/leg extension/leg curl
-losse gewichten tot inderdaad zeker 50 kg (kan je later nog altijd uitbreiden indien er vraag naar is)
-paar benchen
-gewicht schijven/barbells
Ik ben sowieso nog wat vergeten..
Inderdaad hygiëne is zeer belangrijk, zorg voor mooi en goed sanitair.
De mensen die bij jou komen trainen goed informeren.
Vrouwen onder andere aan de hand van voorbeelden tonen dat er veel voordelen zijn aan krachttraining en dat vrouwen nu eenmaal niet zo gespierd kunnen worden als mannen (schrikken er veel voor terug).
Zorg ervoor dat je eventueel een kleine brochure kunt meegeven (zoals een sticky hier) zodat ze hun voeding indien gewenst op orde kunnen zetten. Leg het belang uit, waarom zou je goed eten..?
Eventueel gesponsert worden door een supplement leverancier.
Jij maakt reclame voor hun site, in de ruil ervoor krijg jij je sups die je dan kan verkopen aan een lagere prijs.
Wel top hoor, Mr do it!
Ik hoop dat het je gaat lukken.
thnx beaudien!ik hoop het ook,ik hoop dat het allemaal gaat lukken en dat ik hier mn boterham,kipfilet mee kan verdienen!
gaat niet ,bestaat niet! zeggen ze,komt goed!
grtz
diploma bedrijfsbeheer en ga starten met een opleiding sportinstructeur...ik heb al veel ervaring met voeding ,training etc door ervaring en de flex ,ik heb een budget van een 50.000voorzien.het sanitair ,toestellen,vloer etc...weet ik niet of ik dat ga redden...
hammer strenght toestellen en life fitness vind ik echt duur welk merk toestellen gebruiken ze bij jullie op de fitness?
grtz do it
Je kan ook kijken voor toestellen bij een faillisement verkoop..
ik zat te denken aan de panatta freeweight ,dus toestellen waar je schijven aan moet gooien,die zijn in prijs een stuk goedkoper kijk maar is op www.panattasport.com en dan bij freeweight toestellen.
Saune en dergelijke hoeven niet persee groot te zijn... Volgens mij is het wel de bedoeling dat je winst maakt met je centrum dus zou ik voor een ruimere doelgroep gaan... Bij ons in de sportschool staat er gwn een kleine sauna in de kleedruimte, niet reusachtig maar groot genoeg...
A Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...
White labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...
Gary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....
Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
Comment