Rare gewichtsfluctaties

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

spiermassa sublimatie, gewoon oppassen meer kan je er niet aan doen

Comment

1 kg spier weegt net zoveel als 1 kg vet, 1 kg spier ziet er alleen 'slanker' uit (minder volume)

Comment

Originally posted by Reberry View Post
        1 kg spier weegt net zoveel als 1 kg vet, 1 kg spier ziet er alleen 'slanker' uit (minder volume)
        ja in die beredenatie is alles even zwaar vriend, gewichten tov elkaar beredeneer je vanuit volume ofwel dichtheid.

lood is toch ook zwaarder dan koper? maar 1kg lood is even zwaar als 1kg koper ja duh

zwaarder kg veren of kg lood? do the match.......

1 kg vet heeft een kleinere dichtheid (dus kleiner volume) dan 1 kg spier, dus ja je ziet er (zoals jij het zegt) 'slanker' (waar die komma's voor zijn geen idee) uit omdat je ook slanker bent. als jij een kg vet verliest en een kg spier bijkomt (dus gewicht is hetzeflde) maar zal bijvoorbeeld je taile wat gekrompen zijn.

Comment

scherp reberry.
          maar spieren wegen wel meer als vet bij een gelijk volume/inhoud. 1 kubieke centimeter vetmassa weegt minder als 1 kubieke centimeter spiermassa.

ontopic:
          Op korte termijn binnen eenzelfde trainingsschema wat je gebruikt. Is kracht een uitstekende manier op spiermassa winst of verlies te meten.

stel dat je aan het bulken bent en week 2 dat je een schema volgt doe je op benen dag:

squat:
          8x100
          7x100
          6x100

SLDL
          8x80
          7x80
          7x80

Leg press:
          12x180
          11x180
          10x180
          En precies 8 weken later kijk je naar je laatste training, en het gewicht/reps op de oefeningen is niet significant verhoogd. dan heb je geen spiermassa opgebouwd. Voor mensen die naturel zijn geld: je moet op lange termijn vooruit gaan in gewichten die je hanteerd op oefeningen, wil je vooruit gaan in spiermassa. (dus je kan nog zo hard bulken en trainen, maar als het gewicht dat je kan verplaatsen na verloop van tijd niet meer wordt, doe je iets goed fout).

en in een cut geld hetzelfde. gaan de gewichten/reps binnen eenzelfde schema wat je uitvoert op dezelfde manier met dezelfde rusttijden en dezelfde volgorde niet omhoog, win je geen spiermassa. (ga je achteruit qua gewichten/reps op oefeningen, verlies je spiermassa).

een logje bijhouden met elke training is dus een simpele manier om je spierwinst in een bulk, of je spierbehoud in een cut bij te houden.
          ----------------------------

Als je normaal cut, en je noteert elke dag je gewicht, en maakt daar een grafiek van. dan zou de lijn best mogen schommelen. maar op lange termijn (30 dagen ofzo). zou je moeten zien dat inclusief deze schommelingen het totaal wel dalend is.

ik combineer bovenstaande methoden + kijken in de spiegel. om te kijken of het goed gaat. werkt voor mij zeer goed.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Tjah dan is het nog maar de vraag hoe snel je je gewichten kan blijven verhogen in een bulk en misschien wel in de cut..
            "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
              Tjah dan is het nog maar de vraag hoe snel je je gewichten kan blijven verhogen in een bulk en misschien wel in de cut..
              is ook afhankelijk van hoelang je al bezig bent, een beginner schiet omhoog terwijl iemand die al 3 jaar gedisciplineerd bezig is (en als enorm vooruit is gegaan) veel langzamer progressie zal maken met meer toewijding.

afwisseling is iig de key wanneer je vooruitgang stagneert

Comment

Originally posted by tha man View Post
                is ook afhankelijk van hoelang je al bezig bent, een beginner schiet omhoog terwijl iemand die al 3 jaar gedisciplineerd bezig is (en als enorm vooruit is gegaan) veel langzamer progressie zal maken met meer toewijding.

afwisseling is iig de key wanneer je vooruitgang stagneert
                Klopt, ik train nu ongeveer 9 maanden inclusief mindere trainingen, vakanties etc en ik merk dat zelfs nu al dat ik bij bepaalde oefeningen al niet meer kan blijven verhogen elke week. Hoewel me deadlift, squat en bench gewicht niet veel voorstellen
                "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                  wanneer jij in de spiegel kijkt en je zit vol met vocht lijk je aanzienlijk dikker toch
                  Niet als er geen schommelingen in zitten.

Ben nu ook aan het cutten, ik eet veel vis (dus veel zout). Omdat het constant is, geeft de spiegel best een betrouwbaar beeld.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                    Niet als er geen schommelingen in zitten.

Ben nu ook aan het cutten, ik eet veel vis (dus veel zout). Omdat het constant is, geeft de spiegel best een betrouwbaar beeld.

Hoe bedoel je ik eet veel vis dus veel zout....is dat omdat er zelf zout overheen gooit?
                    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Tonijn uit blik

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                        Tonijn uit blik
                        accepté, veel zout

Comment

joh man,..als ik een keer ga schijten ben ik al 500 gram lichter

Dit neigt naar anorexia man.

Gewoon goed eten en trainen en 1 keer in de 3 weken wegen
                          You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

ik heb toevallig donderdag gewogen woog 93.8 (normaal voor mij) en maandag stond ik er op 88.6 veel gezweet en hard gewerkt! en nu zit ik alweer op 91.2

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                              Spiermassa weegt meer dan vetmassa.(Zo is mij dat althans verteld,!! maar ik ben hier wel voorzichtig in mijn beweringen, want soms zeg je iets goedbedoeld verkeerd!! . Maar in dat geval zal iemand anders het vast beter kunnen uitleggen. )
                              Je ziet heel vaak dat mensen die gaan trainen juist in gewicht toenemen terwijl ze wel een kleinere broekmaat aankunnen ofzo.
                              HAHAH I KNOW WHAT U MEAN..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X