Energielasten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Energielasten

Beste forumleden,

Ik ben van plan om een nieuw centrum te openen en ben bezig met een financiele prognose.
    Het wordt een low-budget centrum met een tot.opp van 600 vierkante mtr.
    Wel kleedkamers en groepszalen maar geen douches.
    Daarnaast wil ik LAPT introduceren en PT aanbieden om extra inkomsten te genereren.
    Is er misschien iemand die mij kan laten weten wat ongeveer de energielasten ( gas,water en licht ) van een dergelijke oppervlakte zijn?
    Ik heb contact met Essent en Vitens gehad maar zij konden mij dit zo niet melden.
    Ik zat zelf te denken aan 500 euro energielasten. Of is dit te laag?
    Graag specifiek als het kan.
    Dank alvast voor jullie reactie`s.

Gr Frankje

In je vorige bericht was het nog 120 vierkante meter.

Verder denk ik niet dat mensen die hier zitten verstand hebben van kosten van gas,water en licht voor zo'n oppervlakte in een sportschool.

ligt er ook aan hoeveel apparaten jij hebt op stroom, hoeveel lampen heb je er of werk je vooral met buiten licht, ken namenlijk sportscholen die alles van stroom halen omdat er geen ramen zijn tot 75% van alle muren met schuifpui erin.

Welke temperatuur wil je het hebben in je sportschool en hoe hoog is het?
    Hoe goed is alles geïsoleerd
    Hoe komen de mensen binnen? via een deur die ze zelf moeten opendoen of met een deur die automatisch open gaat?
    Hoeveel computers staan er aan? en andere energie vreters zoals tv's die de hele dag aan staan.
    Calisthenics / Street workout

Comment

ik neem aan dat je straks bouwtekeningen hebt of iig een lijst van alles wat erin gaat komen? dan is het toch een simpel rekensommetje om alles even bij elkaar op te tellen?

Comment

En waar komt die? of welke provincie want ben wel benieuwd
        Calisthenics / Street workout

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X