My journey starts here.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• My journey starts here.

Zoals de titel als zegt ben ik bezig met mijn 'journey' (Bodytransformation)
    Ben van mezelf een vrij dunne jongen,lenig,altijd al een '4 pack' gehad.

Naast dat, ben ik bezig met een blog in video vorm (VLOG) van de ontwikkeling van mijn lichaam.
    En wie weet kan ik later andere kinderen,volwassen motiveren om gezonder te gaan leven en meer te bewegen.

Even wat info...

Heb vorig jaar vrij hoog gevoetbald, helaas doordat ik mijn enkelbanden meerdere malen heb ingescheurd ben ik nu lager gaan voetballen. Maar goed ik ben dus van plan om op fitness te gaan, maarja ik kan wel mooi op fitness gaan maar ik moet eerst natuurlijk de technics weten van het vak (vind ik zelf)

Ik ben zeer,zeer,zeer gemotiveerd om een "echte" kerel te worden kwa biceps,triceps,abs, en ga zo maar door.
    Natuurlijk heb ik wel wat vraagjes

Mijn 1e vraag: Is het nou een mythe van die 24 uur rust tussen de oefeningen? Ik weet dat de spieren groeien tijdens het rust moment alleen ik weet niet of dat het zelfde geld voor push ups, omdat jullie "pro's" zwaardere oefeningen doen dan ik (vind ik zelf)

Deze push-up methoden staan in mijn schema: YouTube - Killer Home Chest Workout, This Works Fast!!!
    Een soortgelijke, vrij pittig vindt ik zelf. Dit is eigenlijk de enigste workout waar ik mijn borstspier lekker voel branden als het ware.

Body stats *26/02/2011*
    KG : 62
    CM : 178
    M/F: M
    BMI: 9.5% (Ik begon met 11-12%, dit is een goed teken?)

Naast oefeningen let ik op mijn voeding en probeer ik zoveel mogelijk eiwitten te eten, maar moet dit vóór de training of juist erna?

*Ik dank U voor het lezen van mijn topic, en hopelijk zien we elkaar nog eens ergens. Wie weet

Cheers,

*Fout: BMI ik bedoel natuurlijk mijn vetpercentage, excuses.

Comment

Niet om je teleur te stellen, maar 'bodytransfers' gebeuren niet zomaar met wat pushups he.

Heb je al rekening gehouden met je voeding - los van de eiwitten? Doe je squatten, deadliften, benchen? Neem je voldoende rust tussen de trainingen door? Gewoon eventjes een paar random vraagjes, en reality een check.

Waarom ik dit vraag? Omdat ik mezelf herken in jou. Ik heb ook die fout gemaakt dat het wel goed zou komen met wat pushups, en een verhoogde eiwitinname. Was er welgeteld een half jaar mee bezig, en ik ben er geen reet mee opgeschoten.
      Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Ja, 24 uur rust is een mythe, 48 uur is een mythe en 72 uur is een mythe. Je lichaam herstelt afhankelijk van hoe zwaar (gewicht en hoeveel je gedaan hebt) je getraind hebt en hoeveel voeding je tot je neemt. Concentreer je op de grote oefeningen. Elke training tot falen stagneert snel, hogere herhalingen zetten niet veel aan en als je voeding kut is ga je helemaal niks vooruit. Succes.
        In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Ik ben van plan om naar de fitness te gaan en dus het wat beter aan te pakken.
          Ik moet zeggen dat ik niet zomaar wat push ups doe, ik ga door tot ik niet meer kan.

Als ik de volgende dag geen spierpijn heb, ga ik gewoon weer verder.. is dit goed of juist niet?
          Ik let behoorlijk op mijn voeding, zoveel mogelijk eiwitten.

In de ochtend 2 glazen melk met een broodje kaas of kipfilet.
          Tussendoor neem ik meestal een banaan of een donkerbruin broodje met pindakaas.
          mijn moeder der specialiteit is pasta en rijst wat ik behoorlijk lekker vindt en het goed is voor mijn trainingen (zowel kracht als voetbal)

@seanl94 Ik ben nu zo'n 3 weken bezig en ik moet zeggen dat ik nu al een soort van randje krijg onder mijn borstspieren, plus mijn biceps zijn nu al een stuk groter.

Als jullie mij tips kunnen geven, ben ik daar zeer dankbaar voor!

Comment

Originally posted by olafsky View Post
            Ik moet zeggen dat ik niet zomaar wat push ups doe, ik ga door tot ik niet meer kan.

Als ik de volgende dag geen spierpijn heb, ga ik gewoon weer verder.. is dit goed of juist niet?
            Ik let behoorlijk op mijn voeding, zoveel mogelijk eiwitten.

In de ochtend 2 glazen melk met een broodje kaas of kipfilet.
            Tussendoor neem ik meestal een banaan of een donkerbruin broodje met pindakaas.
            mijn moeder der specialiteit is pasta en rijst wat ik behoorlijk lekker vindt en het goed is voor mijn trainingen (zowel kracht als voetbal)

@seanl94 Ik ben nu zo'n 3 weken bezig en ik moet zeggen dat ik nu al een soort van randje krijg onder mijn borstspieren, plus mijn biceps zijn nu al een stuk groter.

Als jullie mij tips kunnen geven, ben ik daar zeer dankbaar voor!
            Kleine tip: lees de voedings- en trainstickys eens door. Je eet namelijk véél te weinig om goed te groeien.
            Verder is spierpijn geen indicator voor herstel. Ik heb namelijk nagenoeg nooit meer spierpijn, terwijl ik mezelf regelmatig toch echt sloop met trainen. En 7 dagen in de week dezelfde spiergroep aanpakken, daar schiet je niet echt mee op hoor.
            Verder zou je een fotologje voor jezelf bij moeten houden, dat je spieren gegroeid zijn, lijkt al snel zo, maar dat wil nog wel eens tussen de oren zitten.

Maargoed, mensen vinden het over het algemeen niet fijn om te horen dat ze toch wel wat meer moeite moeten gaan doen dan alleen wat push-ups om breed te worden, dus ik ben benieuwd wat je met deze tips doet.
            Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
              Kleine tip: lees de voedings- en trainstickys eens door. Je eet namelijk véél te weinig om goed te groeien.
              Verder is spierpijn geen indicator voor herstel. Ik heb namelijk nagenoeg nooit meer spierpijn, terwijl ik mezelf regelmatig toch echt sloop met trainen. En 7 dagen in de week dezelfde spiergroep aanpakken, daar schiet je niet echt mee op hoor.
              Verder zou je een fotologje voor jezelf bij moeten houden, dat je spieren gegroeid zijn, lijkt al snel zo, maar dat wil nog wel eens tussen de oren zitten.

Maargoed, mensen vinden het over het algemeen niet fijn om te horen dat ze toch wel wat meer moeite moeten gaan doen dan alleen wat push-ups om breed te worden, dus ik ben benieuwd wat je met deze tips doet.
              Ik ga nu de voedings- en trainstickys even door lezen.
              Ik probeer zoveel mogelijk eiwitten te eten, als ik honger heb snaai ik meestal snel naar een snicker maar dat is verleden tijd voor mij ik probeer het nu op te lossen met een bruin pistoletje etc..

Als je nog wat extra tips heb op het gebied van voedsel zal dat heel mooi zijn.
              En op het gebied van vleeswaren eet ik meestal echt kipfilet (dikkeplakken) met kaas en s'avonds een balletje gehakt of iets dergelijks.

Ik moet zeggen dat ik nooit echt een punt had dat ik honger had maar moest denken aan de eiwitten, meestal at ik gewoon de dingen waar gemiddeld veel eiwitten in zitten.

Ik ben sinds kort bezig met een fotologje (3 dagen pas) ik dacht eerst dat ik het niet zou moeten doen omdat het niet veel bevordering zou aangeven en het misschien zou demotiveren. Maar ik weet nu wel beter Thanks voor dat trouwens!

Ik doe verschillende push ups sets en ook crunches. Ik denk van mezelf dat ik wel goed focus op verschillende spiergroepen.

Tips are always welcome!
              Thanks @seanl94

Comment

Beetje off topic, maar hoe hoog en waar heb je gevoetbald?
                Building to a better me

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X