Trainen met een beetje spierpijn?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trainen met een beetje spierpijn?

Hallo allemaal,
    Ik ben Koen en ben 16 jaar 1,95 M lang en weeg 72 KG.
    Ik ga nu sinds 5 maanden naar de sportschool om wat breder te worden in plaats van lang. Alleen nou vroeg ik me af:
    Stel je hebt Dinsdag Biceps en Triceps getraind. En je hebt de volgende dag een beetje spierpijn in je Triceps. Is het dan verstandig om woensdag je borstpieren te trainen zonder dat het slecht is voor je spieren?

2 dagen dezelfde spieren achter elkaar trainen is hoe dan ook stom.

Je spieren zijn dan nog niet hersteld en je gaat ze verder slopen.
    Altijd 48 uur rust geven aan een spiergroep voor je ze weer traint.

Als je nog spierpijn hebt (dat soort spierpijn) dan ben je nog niet hersteld en moet je niet opnieuw trainen.

Een keertje met een beetje spierpijn trainen is geen ramp. Kan ook zijn dat je lijf gewoon moet 'leren' om sneller te herstellen. Maar zou het niet structureel doen. En sowieso niet 2 dagen achter elkaar dezelfde spieren trainen.

Dus om je vraag te beantwoorden: Nee, dat is niet verstandig
    Fear is the mind killer

Comment

Ik zou sowieso triceps en biceps niet in de begin van de week trainen. Gewoon borst + triceps en rug + biceps. Neem genoeg rust zoals hierboven wordt gezegd, totdat je weer triceps en biceps kan trainen. Ik zie soms mensen die triceps en biceps elke dag trainen, maarja moeten ze zelf weten.

Comment

Oke bedankt, maar het is dus niet verstandig om een ANDERE spiergroep te trainen dan mijn triceps.
        b.v. ALLEEN mijn borstspieren terwijl ik spierpijn heb in mijn triceps?

Comment

succes daarmee. Met het bulk van de gangbare borstoefeningen pak je je triceps mee.
          Daarom pakken de meeste mensen deze 2 groepen samen.
          Net als biceps/rug combi.

Ik zou gewoon lekker je benen gaan trainen in dit geval
          Fear is the mind killer

Comment

Inderdaad, als ik jou was zou ik eens naar deze 3 daagssplit kijken: http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ngschemas.html
            Building to a better me

Comment

Je kunt het zo zien:

Als je je spier goed traint scheur je de spiercellen uit elkaar waardoor er gaten ontstaan. Je lichaam gaat dit dan voor je repareren door de spiercellen weer naar elkaar toe te laten groeien.

Je kunt je dus ook wel voorstellen, als de spiercellen nog niet naar elkaar zijn toegegroeid, en je ze dan weer uitelkaar trekt dmv oefeningen, het nog langer duurt voordat je volledig hersteld bent.
              "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X