BB is een makkelijke sport/hobby?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• BB is een makkelijke sport/hobby?

Zijn jullie het eens met deze stelling? Als je kijkt met hoe weinig tijd je veel resultaat kan boeken verbaast mij dit echt.

De meeste mensen trainen maximaal 1 uur per dag en dan 3/4/5 keer in de week. De voeding is een kwestie van je levensstijl aanpassen en verder gaat er niet heel veel tijd in besteden. De theorie en de uitvoering valt ook reuze mee.

Als ik naar mezelf en dan mijn vorige hobby neem, pokeren. Hier ging echt veel tijd in zetten, soms 10 uur per dag n maar toen werd ik ook veel beter.

Nu doe ik aan BB, train altijd max 1/1.5 uur en de voeding neemt niet veel meer tijd in beslag dan voor mijn BB tijd.

Als pro bb ben je niet "maar 10 uurtjes per dag" bezig zoals met pokeren maar dan ben je 24 uur per dag 7 dagen per week bezig en hoe langer je bezig bent in de sport, hoe lastiger en moeilijker het wordt om progressie te boeken en te behouden.....dus nee, ik ben het niet met je stelling eens, bb is een zware en gedisciplineerde sport, volgens mij een van de zwaarste.....
    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
    There is no failure except in no longer trying

Comment

Eerlijk gezegd voor 200% oneens.
      Het begin gaat idd hard ja, maar als je straks wat verder bent vereist het heel veel discipline.

Comment

vwb pro-niveau...een van de meest veeleisende sporten..zonder twijfel.
        There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed.

Comment

In het begin gaat het "lekker hard", maar later moet je telkens nieuwe variaties aanbrengen in je schema en schoon blijven eten om die laatste paar kg's schone spiermassa te gainen.. Je moet uiterst veel discipline bezitten om bepaald voedsel niet te eten, omdat je anders vet gaat aanzetten en dat is wel het laatste wat je wilt in een wedstrijdvoorbereiding.

Bodybuilding is een uiterst zware, gedisciplineerde sport waarin doorzettingsvermogen, de juiste training en vooral de juiste voeding een van de belangrijkste factoren zijn.

Dus nee, deze sport is geen eitje. Ik ben dan zelf wel geen bodybuilder, maar ik kan het wel begrijpen dat het niet makkelijk is als je serieus wilt doen..
          "Straight outta gym"

Comment

Hoewel het gezonde eten/harde werken een routine voor mij is geworden vind ik dit echt geen makkelijke hobby, ik groei ook helemaal niet zo snel of zo.

En nee ik ben absoluut geen bodybuilder.

Comment

Klopt voor geen meter..

BB is 1 van de zwaarste 'sporten' die ik ken, eigenlijk is het niet echt een sport, ik vind het eerder een levensstijl.
              Heel mijn dag draait rond die enkele trainingen op een week, die bepalen: hoeveel ik slaap, wat ik eet, wat ik doe..
              On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Yep..mee eens
                There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed.

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                  Als pro bb ben je niet "maar 10 uurtjes per dag" bezig zoals met pokeren maar dan ben je 24 uur per dag 7 dagen per week bezig en hoe langer je bezig bent in de sport, hoe lastiger en moeilijker het wordt om progressie te boeken en te behouden.....dus nee, ik ben het niet met je stelling eens, bb is een zware en gedisciplineerde sport, volgens mij een van de zwaarste.....
                  Nu vergelijk je de pro bb met de hobby pokeren dat is niet eerlijk. De pro's van het pokeren zijn ook 24/7 bezig en sommige draaien sessies van ruim 24 achter elkaar, ja dat is ziek.

Maar heb het over hobby/pro bb, de hobby kant vreet toch niet zoveel tijd of heb ik het helemaal mis? Interessante discussie

Comment

Buiten de loeizware trainingen zijn er nog tal van factoren die de dag-indeling beinvloeden..voeding-sups...rust etc..

Comment

Het ligt er maar aan hoever je wil komen met een sport..

Om een sport goed te beoefenen heb je veel dicipline nodig en kennis van zaken..

Ook is het wel prettig als je dan ook nog aanleg heb.

In mijn geval ben ik aardig ver gekomen met skateboarden door de dicipline en kennis en aanleg..
                      Ik was er dan ook echt altijd mee bezig om nieuwe truc's te bestuderen en uren om ze uit te voeren.

Zo is het ook met bodybuilding.. en met de meeste andere sporten..

Comment

Originally posted by robdegekste View Post
                        Nu vergelijk je de pro bb met de hobby pokeren dat is niet eerlijk. De pro's van het pokeren zijn ook 24/7 bezig en sommige draaien sessies van ruim 24 achter elkaar, ja dat is ziek.

Maar heb het over hobby/pro bb, de hobby kant vreet toch niet zoveel tijd of heb ik het helemaal mis? Interessante discussie
                        wie zegt dat ik hobby pokeren met pro bb vergelijk?, denk je echt dat die pro's uit de pokerwereld meer dan 10 uur per dag kwijt zijn aan dat pokeren?.....daarbij is bb in de verre verste niet te vergelijken met pokeren natuurlijk....bb kan je niet met iets vergelijken, het is een unieke bezigheidstherapie wat niet vergoed word vanuit het ziekenfonds...
                        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                        There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by gleke View Post
                          Klopt voor geen meter..

BB is 1 van de zwaarste 'sporten' die ik ken, eigenlijk is het niet echt een sport, ik vind het eerder een levensstijl.
                          Heel mijn dag draait rond die enkele trainingen op een week, die bepalen: hoeveel ik slaap, wat ik eet, wat ik doe..
                          +1

BB is niet iets wat je alleen af raffelt met wat training, je moet je levenstyle er op aanpassen wil je wat bereiken op lange termijn. weten waar je mee bezig bent.

Comment

Eens met de stelling. 4x in week een uur naar de sportschool en zorgen dat je de juiste voeding tot je neemt is voor mijn niet echt schokkend.
                            ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

BB een gemakkelijke sport???
                              Whuahahahahaha.
                              Ten eerste is BB helemaal geen sport maar een levensstijl.
                              Het draait niet om een paar uurtjes in de week naar de sportsschool en wat voeding eten. Er komt zoveel meer bij kijken.
                              BB is mentaal en fysiek een van de zwaarste wandelgangen die je maar kunt doorlopen.
                              Dacht je nu werkelijk dat het na het bezoeken van een sportsschool gebeurt is? Wat dacht je van recuperatie, de momenten dat je dus herstellend bent.
                              Dacht je dat je daar vrolijk van werd? Als je dat nooit hebt ervaren ben je niet goed bezig en zul je ook nooit massa bouwen.
                              Je zult pijnen moeten doorstaan, iedere keer is er wel iets wat zeer doet en dan praat ik niet alleen over spierpijn.
                              Tevens ben je ook 24/7 met BB bezig, door voortdurend aan je voeding, training en andere facetten te knutselen.
                              Het is niet zomaar eventjes wat eten, je dient dit in de gaten te houden en iedere keer aan te passen door goed naar je lichaam te luisteren. Je dient iedere keer je maaltijden voor te bereiden. En vergeet de supplementatie niet, wat ook op vaste tijden ingenomen dient te worden.
                              Je traint continu met zware gewichten, keer op keer, en je dient dit te verhogen naarmate je sterker wordt, maw wordt het er niet gemakkelijker op.
                              Je dient je spieren te triggeren, over the edge te gaan om spiergroei te bewerkstelligen.
                              Ook moet je sterk in je schoenen staan qua training en vooral je voeding. Je kunt het gewoonweg niet veroorloven om maar te eten wat je wilt.
                              Discipline is ook iets wat in je moet zitten, anders stop er maar mee dan, want je zult het voor niets doen.

Als je werkelijk denkt dat BB gemakkelijk is doe je het niet goed.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X