Ouders...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ouders...

Misschien dat dit topic regelmatig voorbij komt maar toch. Na veel lezen, trainingsschema voor mezelf in elkaar gezet en al een tijd fanatiek aan het sporten te zijn wilde ik dus ook met een voedingsschema gaan eten. Wederom hier veel over gaan lezen, excel bestandje gedownload en geprutst tot ik aan mijn juiste dagelijkse behoefte kwam. Voedingsschema netjes uitgetypt voor overzichtelijkheid, uitgeprint en toen begon de ellende.

Mijn moeder wilt niet dat ik op dieet ga? Stelde haar voor om bepaalde boodschappen voor me te doen, zelfs kosten uitgerekend en kwam eropneer dat het cheaper was dan wat ik nu naar binnen werk. Eerste vraag toen ze naar mijn papiertje keek:

'Whey, wat is dat?'
    'Extra eiwitten mam voor beter spierherstel na de training.'
    'Oooh nee nee mag niet, wil niet dat jij zo'n extreem iemand wordt!'

Mag dus geen supplementen van haar, ondanks dat ik deze toch al op eigen kosten wilde nemen.

Verder vindt ze het onzin rauwe kipfilet te kopen die ik dan zelf klaar wil maken voor op mijn brood, nee dan koopt ze wel gewoon kipfilet beleg. Zelf klaarmaken is weer 'te extreem'.

Verder hebben we kippen thuis, in de zomer moeten we ontzettend veel eieren weggeven aan jan en alleman omdat we die zoveel hebben. Maar toch, twee gekookte eitjes op een dag is teveel.

Ook kan ze gewoon niet snappen dat ik magere kwark wil ipv campina aardbeienkwark oid, idk why.

Kortom, iemand tips om toch mijn moeder over te halen en haar te overtuigen? Het komt er dus op neer dat ze me te extreem vindt als ik een voedingsschema ga hanteren, ookal wil ik dit graag, denk dat ik me er heel goed bij zal voelen. Vooral een positief zelfbeeld eigenlijk omdat ik dan ergens voor kan gaan

Overig: leukste van allemaal, mijn zus mag wel allerlei speciale gerechten/boodschappen, die is vegetarisch. Die is al 3 jaar aan het sonja bakkeren en al maar ik mag het dus niet xD

Voedingsschema in bijlage.
    Attached Files
    "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Dit moet jij je moeder laten lezen.

Beste moeder van FitnessBoer..

Met alle respect..

U snapt er werkelijk geen hol van. Alles wat u zoon probeert te doen is alleen maar goed voor zijn algehele gezondheid. Whey eiwitten is absoluut niet gevaarlijk en een zeer goede toevoeging naast je dieet (voedingschema). Aardbeienkwark en alle andere meuk zit vol met suikers. Magere kwark is dan de goede uitweg. Er is hier niks extreems aan en de eiwitten uit eieren zijn een van de (zo niet de beste) eiwitten die je kunt innemen. Wat voor u belangrijk is als moeder zijnde is u zoon goed te blijven steunen met zijn voedingschema en training. Hij is namelijk gezond bezig..

Comment

slaat tog ook nergens op als je zus het wel mag :S maar ten eerste is het niet dieeten he het is gewoon gezond eten en bijhouden wat je eet. zeg gewoon dat je gezonder wilt eten en niet over 30 jaar dichtgeslibte vaten hebben.
      ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

Met vriendelijk groet,

Nex

Comment

Hou oud ben je? Wat houdt je er uberhaupt van om t gewoon wel allemaal te halen? Desnoods verstop je je whey in je kamer. En de kipfilet en kwark etc. zal ze echt niet gaan weggooien als je t wel haalt.
          I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

haahahah dit gebeurd te vaak mensen kijke niet veder

Comment

Ik snap jou moeder ook niet man..

Je wil veel gezonder eten en het eventueel nog zelf bereiden..wat is hier nou mis mee?

Als jij naturel kwark wil in plaats van vruchtenkwark met extra toegevoegde rommel moet dat toch kunnen en is nog goedkoper ook..

Eieren genoeg bij jullie thuis dus dat scheelt alweer in de prijs..

Ik begrijp dat je moeder jou wil beschermen ,maar je moeder snap geen bal van jou gezonde levensstijl.

MEVROUW!!! UW ZOON IS GOED BEZIG.... STEUN HEM A.U.B HIERIN !!!!

Succes jongen...

Comment

onbekend maakt onbemind
                ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

Ik heb ook zon moeder, gelukkig woon ik op mezelf

2 eieren op een dag vindt mn moeder ook teveel, nu gaat ze ook nog zeggen dat je van teveel kip rare enge ziektes kan krijgen , ik weet wel beter
                  "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Comment

Dat je van veel kip resistent kan worden voor antibiotica is helaas alleen wel waar..

Comment

Ja ze spuiten die kipfilets vol met antibiotica en je kan inderdaad resistent voor antibiotica worden. Maarja, het risico is vrij klein. Bovendien zijn er altijd risico's bij alle dingen in het leven..

Resistentie tegen antibiotica door eten van kip
                      Failure is your friend

Comment

Originally posted by Rubeltje View Post
                        Ik heb ook zon moeder, gelukkig woon ik op mezelf

2 eieren op een dag vindt mn moeder ook teveel, nu gaat ze ook nog zeggen dat je van teveel kip rare enge ziektes kan krijgen , ik weet wel beter
                        mijn moeder begon gisteren erover dat als ik zo doorga het geen zin meer heeft als ik eens antibiotica nodig heb aangezien dat dat in kipfilet zit.

OT
                        leg uit dat je niet extreem wil maar een mooie look voor op het strand en dat het gezond is en neem er eens mee naar de sportschool als dat lukt.
                        Calisthenics / Street workout

Comment

ze zal waarschijnlijk niks van iemand op dit forum aannemen omdat dat een visie is waar we allemaal in zitten. Wat je het beste kan doen denk ik, is aantonen wat voor troep die suikerbende enzo is dmv onderzoeken. Als je haar vervolgens laat zien dat jij dmv je schema praktisch geen suiker naar binnen werkt, is dat een heel goed punt.

wat je ook kan proberen is haar te overtuigen dat je het probeert en dat je dan laat zien wat er met je gebeurt. Enige wat ze zal zien is dat je droger zult worden of gespierder of beide

Comment

Originally posted by Nex- View Post
                            Dit moet jij je moeder laten lezen.

Beste moeder van FitnessBoer..

Met alle respect..

U snapt er werkelijk geen hol van...
                            Nex, met alle respect, maar zo spreek je iemand zijn moeder toch niet aan??

Hoe ik mijn moeder over de dam heb gekregen is door haar de voedingswaarden voor te houden van de producten die ik at.
                            Ik zei: een man heeft gemiddeld 2500kcal per dag nodig en ik moet er nog van groeien.. Met wat ik op dit moment eet haal ik dat nooit!
                            Stap voor stap bewustwording creƫren helpt het best denk ik, vooral niet boos of onredelijk worden.. Jij wil wat van je moeder gedaan krijgen, niet andersom.

Succes!

Comment

Originally posted by Viking18 View Post
                              Dat je van veel kip resistent kan worden voor antibiotica is helaas alleen wel waar..
                              Moet je maar biologische kip eten.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X