afvallen en spiermassa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• afvallen en spiermassa

Goedemorgen,

Ik ben nu ongeveer 6 maanden bezig met trainen.
    Ben begonnen op een gewicht van 95 kg en weeg nu 88 -89kg. (1m 93)
    In het begin had ik redelijk veel vet, vooral rond mijn buik.
    Heb het gevoel dat mijn gewicht nog steeds omlaag gaat maar er wel spiermassa bij komt.
    Ook merk ik dat ik steeds meer gewicht aan kan bij alle oefeningen en er dus wel (goede) progressie in zit.

Ik heb gelezen dat spiermassa meer weegt als vet.
    Hoe kan dit? Verbrand ik sneller vet dan dat ik spiermassa aan maak?
    Het lijkt me sterk dat ik geen extra spiermassa aan maak omdat ik zowat elke week zwaarder kan gaan.
    Ik train nu 2 dagen dan een dag rust dan weer 2 dagen en een dag rust e.d.
    Na zowat elke training doe ik ook cardio.

Groeten.

Deze vraag is al vaker voorbij gekomen: 1liter vet = 500gram en 1liter spier=1100gram. Vet neemt dus meer volume in per kg en zie je dus eerder voor elke kg die je aankomt.
    Vet verbranden gaat sneller dan dat je spiermassa opbouwt.
    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Vet verbranden kan heel hard gaan,zolang je maar wel goed genoeg blijft eten,zoiets als jouw lichaam elke dag nodig heeft(behoefte).Zolang jij dus op je behoefte blijft eten,dan is de kans heel groot dat je met hard trainen je vet verbrandt en tevens je spieren blijft behouden,misschien groeien ze nog wel lichtelijk mee ook.Dat licht er ook maar helemaal aan hoe je trainingsschema is op gebouwd en dus traint,en hoe je voedingsschema is opgebouwd,dus hoe eet je en wanneer eet je wat!
      Anders post je hier even je voedingsschema,daar kunnen wij hier al heel wat uit halen,en je eventueel verder helpen met je vragen,succes!

Comment

Bedankt voor de reacties.

Hier is mijn voedingsschema van gisteren.
        Avondeten is elke dag anders.
        Gisteren was het pasta met kip prei en room.

Ik train met een 3 day split.
        1. Borst en triceps
        2. Rug en biceps
        3. Benen en schouder
        Attached Files

Comment

ik kan je aanraden om ook je buik te trainen samen met je benen en je schouders
          Building to a better me

Comment

Sorry ben buik er vergeten bij de zetten.
            Normaal doe ik deze op dag 1 bij borst en triceps.

Comment

Buik hoef je niet te trainen mits je goede compoundoefeningen doet

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X