Podiumdromen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Podiumdromen

Ok om met de deur in huis te vallen..

In het verleden heb ik 8 sterkste man wedstrijden gedraait met wisselend resultaat.
    Echter spreekt dit wereldje mij totaal niet meer aan, en ben ik bang voor blessures die ik in het verleden veelvuldig heb opgelopen.

Sinds kort heb ik de droom om alles om te gooien en na al die jaren trainen een keer helemaal droog te gaan en het podium op te gaan..

Op mijn zwaarst heb ik 132 kilo gewogen bij 1,80 cm mijn bf was toen ruim boven de 20% maar dat deed er voor mij niet toe ik wilde zo zwaar mogelijk op wedstrijden staan.

Exhter denk ik dat het kiezen voor deze wedstrijden ook gemakzucht was ik heb voor zover ik mij kan herinneren nog nooit een bf gehad van onder de 15%n en kon mijn wedstrijden mooi als excuus gebruiken voor mijn te hoge bf.,.

Nu komt het besef dat ik jaren train en eigenlijk nog steeds een dikke kop heb, en ben dat nu wel zat

Laatste maanden ben ik langzaamaan begonnen met het opvoeren van cardio en sinds deze week gestart met HIIT..

Mijn voeding heb ik dramatisch aangepast at ik 2 jaar geleden 6500 kcal nu eet ik een kleine 2500(onderhoud is +-3200)

Daarnaast zal ik vanaf volgende week een fatburner gaan gebruiken en langzaamaan proberen te zakken naar 12%..

Als ik dat eenmaal bereikt heb is dat voor mij een mijlpaal en zal ik serieus gaan overwegen om er nog 7 procent af te gooien en het podium te bestijgen..

Op dit moment heb ik erg plezier in het niet meer konstant prs moeten zetten op de grote 3 maar lekker pompen en groeien, het plen is leuk geweest maar gezien mijn blessureperikelen is het over..!

Echter zal ik op de compoundoefeningen gewoon laag in reps blijven omdat dat imo de meeste brute massa geeft en isolatiewerk gebruiken voor de pomp..

Ik hoop binnen nu en 4 maand onder de 14% te zitten, ik ben nu 113 kg bij 1,80 cm bf zal rond 19/20% zijn ik geef het alle tijd het is er ook niet in een dag bijgekomen dus zal er ook niet snel afgaan..!

Ik heb er zin in en ben benieuwd naar succesverhalen van bv Marnop over het langzaam ontwikkelen van een drogere fysiek!!
    In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
    Squat 230 kilo
    Bankdrukken 137.5 kilo
    Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

super mooi streven! ik herken het wel met dat steeds proberen PR neer te zetten. IK word daar ook niet altijd vrolijk van.

Ik heb ook het roer op dit moment omgegooid. IK wilde alleen maar sterker en sterker worden terwijl mijn pens/bf veels te hoog bleef.

Ik ga nu anders trainen en hopelijk bereik in mijn doel binnen een paar maanden.

Echter zal ik op de compoundoefeningen gewoon laag in reps blijven omdat dat imo de meeste brute massa geeft en isolatiewerk gebruiken voor de pomp..

Dat is nu ook mijn nieuwe insteek. Maar welk systeem hanteer je op de compounds? 5x5/3x3/1rep max, ben benieuwd.

Ik ga je in ieder geval volgen ook als motivatie voor mijzelf.

succes man!
    Last edited by The Phoenix; 24-03-2011, 14:29.

Comment

Leuk om te horen dat jij hetzelfde doel voor ogen hebt.

Ik had echt een obsessie om pr na pr te breken, dit was leuk maar raakte daardoor ook keer op keer geblesseerd..
      Op dit moment is de ambitie om prs te moeten breken totaal weg ik wil gewoon lekker trainen en doe toch geen stm wedstrijden meer dus waarom moet ik dan nog ver boven de 100 kg wegen?!

Compounds doe ik vooral 6x1 6x2 6x3 of varianten daarvan

Deadlift doe ik op dit moment 4x10 maar dit komt voort uit angst voor een rugblessure..

Jij ook veel succes!!
      In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
      Squat 230 kilo
      Bankdrukken 137.5 kilo
      Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Originally posted by Iguana View Post
        Leuk om te horen dat jij hetzelfde doel voor ogen hebt.

Ik had echt een obsessie om pr na pr te breken, dit was leuk maar raakte daardoor ook keer op keer geblesseerd..
        Op dit moment is de ambitie om prs te moeten breken totaal weg ik wil gewoon lekker trainen en doe toch geen stm wedstrijden meer dus waarom moet ik dan nog ver boven de 100 kg wegen?!

Compounds doe ik vooral 6x1 6x2 6x3 of varianten daarvan

Deadlift doe ik op dit moment 4x10 maar dit komt voort uit angst voor een rugblessure..

Jij ook veel succes!!

Probeer je per week dan wel het gewicht te verhogen op de compounds of ga je de intensiviteit aanpassen om toch wat cardiovasculairder bezig te zijn.

en ik lees ook dat je 700 Kcal onder behoefte zit. is dat niet wat veel om ineens te pakken? je onderhoud is 3200 en als je van 6500 komt dan hou ik me hart vast. waarschijnlijk ga je ook rezuze honger krijgen!

Dank je voor het succes wensen.

Comment

Succes Igu.
          Lekker trainen goed eten en dan komt dat allemaal goed.
          Maar dat zul jij nog wel beter weten als ik.
          Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Hey kerel,
            klinkt goed man.

Ik vind je voeding wel wat magertjes op 2500 als je onderhoud 3200 is. Mag best wel iets omhoog.
            Het zal straks extra hard gaan opeens en je wil dan genoeg voeding binnen krijgen voor droge massa.
            Voorlopig hoog in de eiwitten gaan zitten en vetten niet te hoog, maar als fatburner Carnithine toevoegen om extra vetten af te breken.(kan je bij Kruidvat kopen, carnithine fatburner, gewoon huismerk is prima)
            Met carbs eten wachten tot een uur tot 2 uur na de training, voor die tijd alleen eiwitten.

Met de trainingen zou ik een middenweg kiezen voor de grote compounds, niet alleen low-reps maar veel medium-reps 6 tot 8 en 1 setje tot fail op highreps.
            De rusttijden voorlopig minimaliseren tot max 60 seconden. Zoveel mogelijk alles tot fail/lactaat vorming gaan.

Ik weet niet hoe je schema er verder uitziet, maar ik denk dat je flink wat oefeningen in je schema kan zetten gezien jouw stats en ervaring om goed effect te heben van je trainingen.

En mijn succes story haha, hier: mind4body :: Bekijk onderwerp - BigMart's road tot bigger harder and ripped staat e.e.a.

succes man.

Volgens mij moeten we gewoon een keer samen gaan trainen. Kunnen we elkaar lekker oppeppen en flink vooruit helpen.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
              Voorlopig hoog in de eiwitten gaan zitten en vetten niet te hoog,
              hangt dat niet een beetje af of je high of low carb dagen hebt? en wat is niet te hoog, 1xbw als max aanhouden?

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
                hangt dat niet een beetje af of je high of low carb dagen hebt? en wat is niet te hoog, 1xbw als max aanhouden?

Ja 1x bw als absolute max, mag in sommige gevallen nog wel wat lager, maar als je lekker hoog in eiwitten zit idd op 1x bw. Dus geen % meer gebruiken in EKV verdeling, maar bw als leidraad.
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Een mooi doel! Succes!!

Voorlopig hoog in de eiwitten gaan zitten en vetten niet te hoog, maar als fatburner Carnithine toevoegen om extra vetten af te breken.(kan je bij Kruidvat kopen, carnithine fatburner, gewoon huismerk is prima)
                  L-carnitine is geen fatburner maar een lipotroop. Carnitine draagt als het ware de vetmoleculen. Terwijl fatburners het metabolisme opjagen (vooral in termische zin) om zo meer vetten te verliezen.

Ik denk dat het gebruik van carnitine niet veel toegevoegde waarde heeft bij de nog redelijk hoge vetpercentages. Misschien wel als je erg laag komt te zitten en het op de details aankomt.

Comment

Hey succes kerel.

Comment

Ja 1x bw als absolute max, mag in sommige gevallen nog wel wat lager, maar als je lekker hoog in eiwitten zit idd op 1x bw. Dus geen % meer gebruiken in EKV verdeling, maar bw als leidraad.
                      Precies zoals ik al dacht.

Comment

Hey Iguana mooi verhaal kerel,!!
                        Ik ben met hetzelfde bezig heb nu een bf van zo'n23%en wil deze ook ik korte tijd naar beneden werken(14%is effe goenoeg),massa zit er genoeg.
                        Ben je niet bang ook je spieren teveel kwijt te geraaken,als je zo laag in cal gaat zitten,of kan dit niet door je hoge eiwit inname?In ieder geval veel succes met je doel,en als ik het zo zie,gaat jou dat heel makkelijk lukken,ik zal je blijven volgen,ben reuzenbenieuwd!!!

Comment

Marnop is het voor mij ook niet handig om mijn carbs te nemen 2uur na het trainen?

Comment

Originally posted by Richard075 View Post
                            Marnop is het voor mij ook niet handig om mijn carbs te nemen 2uur na het trainen?
                            Waarom zou je die in willen nemen? KH zet zich om in het lichaam naar glucose. Brandstof om weer verder te kunnen. Na je training doe je in principe niets meer. Of je moet smorgens trainen dat je daarna nog zwaar moet werken dan zou ik het wel doen om te voorkomen dat eiwitten worden aangesproken.

Ik zie daarom het nut van KH na de training niet in als je daarna toch gaat rusten of wat dan ook wat niet te veel inspanning kost.

Ik deed het eerst ook maar nu ik het niet meer doe merk ik dat mijn BF weer wat aan het zakken is. Ik train savonds en eenmaal thuis doe ik alleen nog maar koken en verder niets.

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post

Ik zie daarom het nut van KH na de training niet in als je daarna toch gaat rusten of wat dan ook wat niet te veel inspanning kost.

Ik deed het eerst ook maar nu ik het niet meer doe merk ik dat mijn BF weer wat aan het zakken is. Ik train savonds en eenmaal thuis doe ik alleen nog maar koken en verder niets.

Het idee erachter is dat je de glycogeenvooraden weer hersteld en je van een katabole situatie weer sneller terug gaat naar een anabole situatie.

De meningen hierover lopen sterk uiteen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X