bench press problemen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bench press problemen

hoi allemaal,

ik train nu ongeveer 1 jaar ( met vele pauzes tussen) maar ben nu al enkele weken terug serieus bezig, ik volg momenteel een Max OT schema en het begint na 3 weken reeds vruchten af te werken. Nu, in dit schema staat dat ik bench presses moet doen, een oefening die ik niet graag uitvoer omdat ik er al 2 keer een blessure aan heb overgehouden, maar omdat ik overal blijf lezen over het belang van compound oefeningen wil ik deze oefening toch perfect onder de knie krijgen.

Het probleem van deze oefening is simpelweg dat ik de stang niet tot op mijn borst krijg, ik kom wel dicht maar de laatste paar centimeters lukt me niet, daarnaast krijg ik ook men onderrug niet plat op het bankje. Het laatste ligt waarschijnlijk aan mijn slechte houding ( ik werk eraan) maar ik geraak er maar niet uit waarom ik de stang niet op mijn borst krijg, enige idees?

Wellicht niet geheel onbelangrijk, wat is je lengte?
    (Iemand die lang is moet grotere halen maken dan een klein persoon bij BP)

Comment

het liefst zou ik zelf een schema maken. is beter voor je zelf en voor je spiergroei.
      post je voedingschema eens.
      Never send a boy to do a mans job!

Comment

Misschien ook even Dave tate checken op Youtube. Hij geeft heel mooi en uitgebreid uitleg hoe je (powerlift)techniek zou moeten zijn bij benchpress. Ik heb er alvast veel van opgestoken en mijn techniek is ondertussen heel sterk verbeterd... Oefeningen zoals benchen staan of vallen met techniek.
        RAW: 155 - 155 - 220
        EQ: 190 - 165 - 230

Comment

Ik ben 1m 85 en weeg 63 kilo ( kom van 58 :<), dus heb nogal een "kippenborst" zoals mijn vrienden het zo graag noemen.
          verder het ik veel van deze technieken al gelezen en uitgeprobeerd, maar ik geraak maar niet op men borst.

Comment

Je hele rug hoeft ook niet op de benche. Velen maken gebruik van een arch, kijk maar eens er zijn genoeg filmpjes van.

Het is niet zo dat de barbell percee je borst moet raken, als dit niet lukt zonder blessure, lekkr niet doen.
            Belangrijker, span je borst spieren goed aan en lock niet je ellebogen uit.
            Wel eens met losse dumbells gebench? Misschien werkt dit beter voor jou.
            Velen praten over betere borst ontwikkeling met losse dumbells al heb ik dit zelf nooit ervaren.
            Mind is everything.

Comment

gewoon met losse dumbells aan de gang.

Comment

Originally posted by Torque View Post
                gewoon met losse dumbells aan de gang.
                Meeste pro's trainen met losse dumbells. het is wel beter omdat je meer je borst gebruikt. bij een stang gebruik je meer je tricep dan dat je je borst trekt.
                Never send a boy to do a mans job!

Comment

Originally posted by Dr Rude View Post
                  Misschien ook even Dave tate checken op Youtube. Hij geeft heel mooi en uitgebreid uitleg hoe je (powerlift)techniek zou moeten zijn bij benchpress. Ik heb er alvast veel van opgestoken en mijn techniek is ondertussen heel sterk verbeterd... Oefeningen zoals benchen staan of vallen met techniek.
                  +1

Waarschijnlijk moet je ook mobiliteit/flexibiliteit -oefeningen gaan doen, kan een groot verschil gaan maken.
                  Squat 5 x 147.5
                  Bench 5 x 122.5
                  Deadlift 5 x 180

Comment

Misschien heb je positie van je hand verkeerd op de stang. probeer is zonder gewicht. verschillende breedte uit..

Voor je onderrug trek je knieën anders op tijdens je oefening..

Voor het benchen met losse dumbels
                    moet je eerst zorgen dat je paar maanden traint met stangen en vaste apparaten om zo je Stabiliteit eerst te creëren en het verschil tussen links en recht te minimaliseren.

voor deel van losse gewichten is ook dat je spier intensiteit vele malen hoger ligt omdat je constant je evenwicht en stabiliteit zoekt.
                    "The car you drive doesn't matter, the only thing that matters is the size of the arm hanging out the window!"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X