Aantal spiergroepen 2x per week.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aantal spiergroepen 2x per week.

Om maar meteen to the point te komen, ik merk dat bij mij twee spiergroepen achter lopen. Bij bepaalde rugoefeningen merk ik dat het altijd zo is dat ik de laatste paar reps niet meer kan halen omdat mijn biceps het niet meer trekken, rugspieren kunnen dan nog wel 2 a 3 reps meer. Idem bij borst/triceps, daar beperken mijn triceps de borstoefeningen.
    Vind dit zelf vrij hinderlijk, heb dan namelijk het idee dat ik mijn borst en rug niet hard genoeg pak omdat ik toch een paar reps mis naar mijn idee.

Is het een idee om om die reden biceps en triceps wat vaker aan te pakken of zal dit niet helpen? Doe nu drie trainingen per week, eerste training is borst/schouders/triceps, tweede is benen/buik en de derde is dan rug/biceps. Vrij algemeen dus. Zou het kunnen bij beide rug en borst/schouderdag biceps EN triceps te pakken, waarmee ik ze dus 2x in de week aanpak. Of zal ik op die manier het eerder genoemde probleem niet verhelpen? Kan natuurlijk ook dat dit normaal is en bij meer mensen voorkomt, vandaar dat ik even jullie advies vraag
    "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Hoe lang train je al?

Want als beginner gewoon hard trainen op de bench press, military press, deadlift, bent over row en chins. Je armen zullen wel snel bij getraind geraken.
    Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

7 maanden nu.
      "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Ik zou bij het schema blijven dat je nu hebt. Of de manier warop je je spiergroepen splitst tenminste. Je kan op het einde wel nog een extra isolatie voor triceps doen of op een rugdag voor biceps. Kan zeker geen kwaad.
        While the wicked stand confounded, call me with thy saints surrounded

Comment

Bekend verhaal dit.. vooral bij beginners.. maar je traint nu al 7 maanden. Het is moeilijk om hierbij tips te geven, want ik kan niet zien hoe jij een bepaald oefeningen uitvoert. Als ik zie hoe je een oefening uitvoert zou ik kunnen zeggen doe dit of dat dan pak je minder je triceps op biceps.

Even los van dit..

enkele tips;
          • Wat je een tijdje zou kunnen doen is oefeningen zoeken, waarbij je je triceps en biceps echt goed bij traint bijvoorbeeld chin ups met je handpalmen wijzend naar je gezicht of dumbell rows.
            • Wat je ook kan doen is bijvoorbeeld een isolatie oefening voor een compound oefening. Bijvoorbeeld een fly voor een benchpress.
              • Gewoon door blijven trainen.

Ik denk dat je op langer termijn meer hebt aan optie 1.

succes!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X