traning&kracht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• traning&kracht

hoi allemaal ik zal mijn zelf even voorstellen in ben jim 18e jaar.

ik ben sinds pas begonnen met krachtraning.
    heb ook al veel dingen op forums gelezen over traningen enzovoort ,

mijn doel is wat gespierder te worden maar niet zozeer op massa maar op kracht.

maar erzijn een aantal waar ik zelf niet uitkom

ik had gelezen waneer je krachtraning doet dat je verpercentage ook wat omlaag kan gaan omdat toenamen van spiermassa meer energie verbruikt ,
    zou iemand daar antwoord op kunnen geven?

en mijn 2e vraag is over herhalingen ik doe zelf 3x10 herhalingen met steeds
    zwaarder dus dit efect 10-12-14 bvb!!!!
    met steeds 1 minuut rust er tussen ben ik zo goed bezig op kracht?

Voor kracht gebruik je over het algemeen vooral lage herhalingen (1-5), train je je oefeningen vaak meerdere malen per week (dus niet 1x), gebruik je langere rustpauze's tussen je sets (3-5 min.) en train je niet zo regelmatig tot faillure. Waar je bijv. bij een bodybuilding schema totaal 15-20 weken hebt in een jaar waar je tot faillure gaat zal het bij een kracht schema eerder richting de 5-6 weken gaan. Tot faillure betekend weinig oefening van de oefening zelf, omdat je een lange hersteltijd hebt tov niet tot faillure.
    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
    X