Dag dames heren,
Ben al een paar weken bezig met een 3 dagen schema (negatieve training) met als afsluiting van elke trainingsdag nog een paar buik/core oefeningen. Gisteren had ik mn schouders en benen dag, Na het squatten (mn laatste oefening) ben ik aan mn core begonnen.
1e oefening) straight leg raises (2 x 15)
2e oefening) crunches (2 x 15)
3e oefening) straight plank (1 min per keer tot uitputting)
Bij mijn 2e oefening kreeg ineens ongecontroleerde spiersamentrekkingen van mijn buik. Een soort van "zweepslag" zal ik het maar mee vergelijken.
Kolere....wat doet dat pijn! Ik als een gek mn buikspieren rekken.
Oorzaak?????
Overbelasting???....slechte dag???...slechte warming up????......te weinig drinken???? Volgens mij had ik genoeg gedronken dus dat sluit ik uit.
Ik zou het niet weten. Heb dit al 1x eerder gehad. Wie heeft hier ervaring mee?
Mousden
Ben al een paar weken bezig met een 3 dagen schema (negatieve training) met als afsluiting van elke trainingsdag nog een paar buik/core oefeningen. Gisteren had ik mn schouders en benen dag, Na het squatten (mn laatste oefening) ben ik aan mn core begonnen.
1e oefening) straight leg raises (2 x 15)
2e oefening) crunches (2 x 15)
3e oefening) straight plank (1 min per keer tot uitputting)
Bij mijn 2e oefening kreeg ineens ongecontroleerde spiersamentrekkingen van mijn buik. Een soort van "zweepslag" zal ik het maar mee vergelijken.
Kolere....wat doet dat pijn! Ik als een gek mn buikspieren rekken.
Oorzaak?????
Overbelasting???....slechte dag???...slechte warming up????......te weinig drinken???? Volgens mij had ik genoeg gedronken dus dat sluit ik uit.
Ik zou het niet weten. Heb dit al 1x eerder gehad. Wie heeft hier ervaring mee?
Mousden
Comment