Die plaatjes had ik idd nog niet gezien Marnop. Ik zie ook dat ze een tijdsbestek genomen hebben van 300 min = 5 uur. Ik vind het altijd jammer dat er met zulk soort onderzoeken niet het hele complete plaatje gemeten wordt (insuline, testosteron en daarbij ook aanwezige bloedsuiker). Elk onderzoek heeft z'n restricties en dat maakt het ook zo lastig. Onderzoeken waarbij echter resultaten gemeten wordt in lichaamssamenstelling of kracht vind ik vaak wat geloofwaardiger, omdat hierbij de combinatie van processen in het lichaam zorgt voor de uitkomst en er niet geconcentreerd wordt op 1 aspect.
interessant: GH boost
Collapse
X
-
In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."
If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.
-
Originally posted by marnop View PostAls cortisol een stresshormoon zou zijn...waarom krijg je dan verhoogde levels in je slaap als je geen stress hebt? En dus ook als je meer dan zat voeding in je systeem hebt zitten.
Cortisol is een afbrekend hormoon, dat klopt, maar wat te denken aan afbreken van overtollige en beschadigde eiwitten of door kleine beschadigingen of (beginnende) onstekingen?
Waarom KH de cortisol zou verhogen weet ik ook niet, maar het blijkt dus zo.
Dat cortisol en insuline tegenover elkaar staan, betekent nog niet dat ze niet beiden hoog kunnen zijn.
Het is goed mogelijk dat je insuline spiegel juist gaat stijgen, doordat je meer afgifte krijgt van glucose om de cortisol levels te dempen.
hij zei dat cortisol werd aangemaakt bij onder andere stress,
hij adviseerden koolydraten tot een uur na training te vermijden omdat dit costisol productie stimuleert en groeihormoonaanmaak onderdrukt(dus aleen een whey shake na trainen en uur daarna carbs nemen).
hij zei nog veel meer, maar dat ben ik vergeten“If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”
Comment
-
Dit is een interessante discussie geworden over cortisol en de wisselwerking met allerlei andere "stofjes". Laat ik ook nog maar even toevoegen wat Wikipedia te melden heeft over cortisol (ik weet het, niet iedereen vindt Wikipedia een goede informatiebron):
Cortisol wordt soms het stresshormoon genoemd omdat het vrijkomt bij elke vorm van stress, zowel fysiek als psychologisch. Het zorgt ervoor dat bepaalde eiwitten in spieren worden afgebroken waarbij glucose (energie) vrijkomt. Deze energie wordt gebruikt om het lichaam weer terug te brengen in homeostase; op het moment van stress komt adrenaline en noradrenaline vrij om het lichaam alerter te maken en klaar om te vechten/vluchten. Cortisol zorgt ervoor dat dit verlies van energie weer wordt gecompenseerd.
Tijdens het ontwaken komt er ook extra cortisol vrij; dit zorgt voor een hongergevoel.Vergeet niet je lachspieren te trainen.
Comment
-
precies. De functie van cortisol is om het lijf in 'stress' van energie te voorzien voor de flight/flight reactie.
heeft volgens mij echt niks te maken met afbreken van beschadigde eiwitten. Dit continue opbouwen en afbreken van amino's gebeurd volgens mij los van cortisol.
En dat cortisol 's nachts hoog wordt... is omdat je eten dan opraakt en dat levert stress op. Daarom is het het hoogst als je net wakker wordt.
@Maarten Dat kh na een training GH waardes doet afnemen kan ik me voorstellen. Maar dat het leidt tot hogere cortisol klinkt echt geheel niet logisch. Weet je zeker dat hij dat zei?
Iedereen die na het trainen carbs neemt, doet dit juist om anabool te worden. Juist om cortisol weer te laten dalen.Fear is the mind killer
Comment
-
Originally posted by sf01 View Postprecies. De functie van cortisol is om het lijf in 'stress' van energie te voorzien voor de flight/flight reactie.
heeft volgens mij echt niks te maken met afbreken van beschadigde eiwitten. Dit continue opbouwen en afbreken van amino's gebeurd volgens mij los van cortisol.
En dat cortisol 's nachts hoog wordt... is omdat je eten dan opraakt en dat levert stress op. Daarom is het het hoogst als je net wakker wordt.
@Maarten Dat kh na een training GH waardes doet afnemen kan ik me voorstellen. Maar dat het leidt tot hogere cortisol klinkt echt geheel niet logisch. Weet je zeker dat hij dat zei?
Iedereen die na het trainen carbs neemt, doet dit juist om anabool te worden. Juist om cortisol weer te laten dalen.“If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door stevenjohnsBuy cenforce 150 mg online is a popular medication used to treat erectile dysfunction (ED), containing sildenafil citrate, the same active ingredient...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
17 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 90.5kg 8x
-Box squat BW 100x
One legged calf raise:
- BW + 51.25kg 15x, 11x...-
Kanaal: Trainingslogjes
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 112.5kg 1x
- Box squat BW 55x
Deficit wide grip SL DL:
- 111kg 7x
- 70kg...-
5 dagen geleden -
-
door gregory77Let's brainstorm a discussion around pediatric nursing dissertation topics. The ever-evolving landscape of child healthcare presents numerous opportunities...
-
Kanaal: Algemeen
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Paused safety bar squat:
- 101kg 5x
-Box squat BW 50x
Sumo safety bar goodmorning:
- 35kg 22x...-
1 week geleden -
-
door JeremydsraggTrifola Farms CBD Gummies :- excessive kinds of epilepsy, Lennox-Gastaut syndrome (LGS) and Dravet syndrome. Other trials are underway investigating the...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 120kg 1x
Safety bar back extension:
- 41kg 2x
Military press:
...-
1 week geleden -
-
door joshwicks123Cenforce is a popular medication used to treat erectile dysfunction (ED) in men. As a widely recognized brand, it contains Sildenafil Citrate, the same...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
2 weken geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 90kg 6x
One legged calf raise;
- BW + 51.25kg 12x, 10x
Paired met
Lu side raise:...-