Verandering van voeding: duizelig en slap gevoel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Het kan inderdaad gewenning zijn dat je duizelig wordt van de verminderde hoeveelheid kh (suikers). Als het na lange tijd aanhoudt, of als het met name duidelijk is vlak na je training, dan kan er sprake zijn van een kh tekort.
    En inderdaad zijn er verschillende meningen over de hoeveelheid vetten per dag. Sommigen zeggen 20% van de totale kcal, anderen zeggen tussen de 50 en 100 gram, afhankelijk van of je aan het cutten of het bulken bent. Behalve de hoeveelheid is ook het soort vetten erg van belang.
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Op dit moment zit ik dagelijks tussen de 50 en de 70, dus aan de lage kant van dat aantal. De calorieëncalculator gaf namelijk 40 gram vet op, dat leek me wel heel erg weinig. Ik kreeg dat ook amper in mijn schema gepast
      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Dat duizelige kan goed te maken met een zgn Hypo-attack. Op dat moment ('s morgens???) kun je bijvoorbeeld een sinaasappel nemen bij je maaltijd.

Comment

Het treedt verdeeld over de dag op, afhankelijk van hoe intensief ik beweeg. Ben wel bekend met hypo's: voor een onderzoek moest ik nuchter blijven en in plaats van ontbijt een fles suikeroplossing leegdrinken. Vanaf dat moment tot 13.00 mocht je dan niets meer eten, alleen maar drinken en de urine opvangen. Om 11.00 zat ik al te trillen en te klapperen. Ik kan sowieso vreselijk slecht tegen niet ontbijten, suikers doen mij al helemaal niet goed. De combinatie is echt te slecht voor woorden, heb me zelden zo beroerd gevoeld.

Bij mij zit overgewicht en diabetes in de familie, daarom dat ik heel goed uit wil kijken met mijn gewicht en voornamelijk mijn buikvet. Mijn tante heeft een buik die als ze staat tot halverwege haar bovenbenen hangt, en heeft onlangs een paar tenen moeten laten amputeren
          Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X