Leggpress??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Leggpress??

Hoi beste sporters,

Afgelopen weekend ben ik met een maat van mij mee geweest naar sportschool.
    ( was een actie om iemand mee te neme voor paar uur. )

peter, traint om gewoon een straks lichaam te krijgen maar dat mot ik niet.

Ik heb ff met zo instructeur gebabbeld wat nouw leuk voor mij zou zijn.
    Na ik weet van me zelf dat ik Vrij sterke benen heb. ( Als ik me met jullie verglijk is dat niks natuurlijk ).

Maaar.. Nu komt het..

Hun hadde zo legpress staan. ( als ik het goed uitspreek ).
    Na wat begeleiding en hulp begon ik met 100 kilo.
    Mocht van die begeleider niet te hoog beginne maar 100 was niks.
    Zodra die weg was verhoogde ik zelf wel. Elk gewicht drukte ik 5 x weg.
    bij de 200 kilo vroeg ik peter om ff te helpe met begeleiden en zo.

Na telkens verhoogt te hebben met een x aantal kilo ben ik die dag gestopt bij 275. Vandaag was ik nieuwschierig of ik meer kon. Toen begon ik bij 250 kilo. maar nu gestopt bij 350.

Nu durf ik eigenlijk niet verder zonder eerst een juiste begleiding gehad te hebben en dat mannetje van die sport school had er voor mij gevoel de ballen verstand van. ( Peter zelf traint niet zo zwaar ).

Mijn vraag:

Kan ik nu zelf rustig aan op bouwen en kijken wat mijn max is?
    En ja ik wil nog sterkere bene krijgen vanwege mijn andere sport.
    Maar hoe kan ik dan het beste traine..
    Mijn piek moet hoger worden. Maar de conditie ook.
    ( bedoel ik mee.. bv nu lukt mij 250 kilo 25 x dan bv 40 x..)
    Of is dat juist weer de verkeerde manier?

Woont er misschien iemand in de buurt van nieuwegein dat ik 1 x mee train?

Bij voor baat dank!!

Groet Kelvin.

Ps. Mijn andere sport is touwtrekken. Sta ik als laatste man. Gebruik je voor 85% je benen. Daar wil ook voor gaan trainen.

Hoe diep doe jij die leg press als ik vragen mag?

Comment

dat wilde ik net vragen lol :P En hoeveel sets en reps?

Overal 1 set en 5 reps is nie veule
      "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Comment

Ik heb een leg press gezien waar 1000kg opzat en ik heb ze gezien waar 150kg max was, dus kg zeggen niks meer.
        overigens kon ik die 1000kg wel pressen en die 150kg niet

ga gewoon meer specifiek op je touwtrekken trainen en hack squats doen gewoon squaten en/of front squaten.

Ik train niet echt in de buurt voor je dus kan je niet helpen
        Calisthenics / Street workout

Comment

haha, wat een verhaal!
          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Ga eerst een proberen te squatten met losse schijven en kom daarna terug met de uitslag! Legpress is moeilijk te vergelijken kwa kracht.
            Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Originally posted by fitnessfreak View Post
              Ga eerst een proberen te squatten met losse schijven en kom daarna terug met de uitslag! Legpress is moeilijk te vergelijken kwa kracht.
              Wat bedoel je met leg press is moeilijk te vergelijken qua kracht? Leg Press is een goeie oefening wat betreft kracht. Bij squats gaan sommige niet heel zwaar omdat hun vorm niet goed is en zetten niet genoeg kracht. Als je niet zwaar gaat, dan groei je niet. Bij squats moet je op veel punten letten, anders loop je een blessure op. Bij leg press hoeven je bovenbeen en je scheenbeen ten minste 90 graden te vormen.

Comment

Originally posted by Tanner View Post
                Wat bedoel je met leg press is moeilijk te vergelijken qua kracht? Leg Press is een goeie oefening wat betreft kracht. Bij squats gaan sommige niet heel zwaar omdat hun vorm niet goed is en zetten niet genoeg kracht. Als je niet zwaar gaat, dan groei je niet. Bij squats moet je op veel punten letten, anders loop je een blessure op. Bij leg press hoeven je bovenbeen en je scheenbeen ten minste 90 graden te vormen.
                Ja gewoon zoals ik het zeg he!

Je hoor mij niet zeggen dat legpress geen goede oefening is.
                Er zit nog wel eens wat verschil in de legpress bedoel ik.
                De een heeft steekgewichten de andere plateloaded, de hoek verschild nog wel eens, sommige gaan heel stroef en de ander loopt soepel.
                Dan heb je nog wel eens machines met catrollen en shit.
                Hier zit echt heel veel verschil in.

Met de normale squat heb je een stang met schijven en een rack dat is het.

Comment

Huh...dus... squat is moeilijker, vereist meer techniek, dus maar niet doen?
                  Als je goed squat lijkt me de kans op blessure zeker niet groter dan bij legpress.

ff geeft al aan waarom je legpress heel slecht als kracht indicator kan gebruiken.
                  Ik blijf squat trouwens ook altijd lastig vinden hoor om te vergelijken. Ik zie bijna niemand goed squatten. Meeste doen hem niet diep (zelfde met legpress trouwens)
                  Pas als je iemand ZIET squatten, of je weet dat er iemand bij stond die er verstand van heeft en het een 'wedstrijd goedgekeurde' squat was... kun je iets vergelijken
                  Fear is the mind killer

Comment

Ja gewoon zoals ik het zeg he!

Je hoor mij niet zeggen dat legpress geen goede oefening is.
                    Er zit nog wel eens wat verschil in de legpress bedoel ik.
                    De een heeft steekgewichten de andere plateloaded, de hoek verschild nog wel eens, sommige gaan heel stroef en de ander loopt soepel.
                    Dan heb je nog wel eens machines met catrollen en shit.
                    Hier zit echt heel veel verschil in.

Met de normale squat heb je een stang met schijven en een rack dat is het.
                    Ik zeg ook niet dat je zegt dat leg press geen goede oefening is. Ik zeg dat leg press juist een goede oefening wat betreft kracht is, en dat squats niet-productief kan zijn als je vorm niet goed is en niet zwaar gaat. Dit gebeurt een vaak in de sportschool waar ik train, vandaar... Bij leg press ook wel hoor, sommige gaan niet diep genoeg. Maar zou je wel eerder durven bij leg press dan bij squat, denk ik.

Comment

Squat.
                      Squat 5 x 147.5
                      Bench 5 x 122.5
                      Deadlift 5 x 180

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                        Als je goed squat lijkt me de kans op blessure zeker niet groter dan bij legpress.

ff geeft al aan waarom je legpress heel slecht als kracht indicator kan gebruiken.
                        Ik blijf squat trouwens ook altijd lastig vinden hoor om te vergelijken. Ik zie bijna niemand goed squatten. Meeste doen hem niet diep (zelfde met legpress trouwens)
                        Pas als je iemand ZIET squatten, of je weet dat er iemand bij stond die er verstand van heeft en het een 'wedstrijd goedgekeurde' squat was... kun je iets vergelijken
                        Sowieso squat > leg press.
                        Squat 5 x 147.5
                        Bench 5 x 122.5
                        Deadlift 5 x 180

Comment

Het ging toch over kracht vergelijking?
                          Maar ja laten we het topic niet verder vevuilen.

Edit@ Tanner

Comment

Originally posted by sf01 View Post

Ik zeg niet dat je squats niet moet doen. (zie post hierboven) Zelf squat ik ook, ook diep genoeg en zwaar. Maar mijn trainingsmaatje die samen met mij benen traint, heeft een blessure opgelopen tijdens het squaten. Wanneer ik nu ga squaten heb ik niemand die op mijn vorm kan letten.

Het ging toch over kracht vergelijking?
                            Maar ja laten we het topic niet verder vevuilen.

Edit@ Tanner
                            Ja.
                            Maar laten we het hierbij houden.

Comment

Ik zeg niet dat je squats niet moet doen. (zie post hierboven) Zelf squat ik ook, ook diep genoeg en zwaar. Maar mijn trainingsmaatje die samen met mij benen traint, heeft een blessure opgelopen tijdens het squaten. Wanneer ik nu ga squaten heb ik niemand die op mijn vorm kan letten.
                              Heb je spiegels dan?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X