Overdrijven/doordraaien

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Overdrijven/doordraaien

Ik heb even gezocht maar kon zo snel niet een topic vinden over dit onderwerp.

Vrienden/familie die klagen dat je overdrijft/doordraait in het hanteren van een dieet.

Ik, een student, dus eerst fervent alcohol consumer, heb alcohol aan de kant gezet nadat ik er verschillende berichten over had gelezen in hoeverre het je vooruitgang belemmert. Vrienden van mij vinden dat ik overdrijf en dat het ongezellig is dat ik er niet meer bij ben of met hun aan de drank zit.

Zijn van die twijfel momenten dat ik overweeg om toch mee naar de kroeg te gaan, maar ik wil gewoon aan mijn lichaam werken! Lastig soms.. Old habits die hard.

Jullie ervaringen?

Die mensen hebben niks over je te zeggen. jij moet doen wat je goed acht. Mensen die op je in gaan lopen praten om toch maar weer naar je oude gewoonten terug te keren zijn parasieten. als je echt verder wilt kun je ze ook gewoon afkappen en nieuwe vrienden maken die wil je interesses delen. Dat is wat mensen nu eenmaal doen. Ze veranderen, kappen relaties af en maken weer nieuwe relaties. Filosofisch gezegd: "in een constante staat van komen en gaan zijn".

Comment

ben ook begonnen om minder te gaan drinken,, heb nu al een paar weken niks gehad en met een bbq of een feestje is het best wel moeilijk inderdaad.
      ik ga wel gewoon mee naar de kroeg moet je gewoon discipline opbrengen om daar gewoon iets alcohol vrij te drinken :P
      my Guns are my Glory. Foppe87@Bodynet

Comment

heb ik ook al mijn vrienden klagen ook dat ik een fitness boy ben geworden etc
        maar schijt je kiest er zelf voor .
        Lost all i got

Comment

Diep in hun hart willen ze zelf ook zo'n lichaam...

Alleen willen ze niet de moeite nemen die wij wel willen nemen..

Comment

Ja, ik doe nu ook wat ik goed acht en dat is niet drinken

Het meegaan naar de kroeg en niet drinken doe ik niet. Ik heb een aardige zelfkennis, en weet dat ik in een groep(een groep oude vrienden that is) moeite heb om toch niet te zwichten. Zwak wellicht, maar ik weet het van mezelf dus daarom blijf ik thuis

Als ik in het weekend dronk, baalde ik maandag ook meestal als een stekker omdat ik in gewicht achteruit ging.

Comment

ben ik met je eens ,, ik baalde ook altijd omdat na een weekend stappen ik ook weer stuk terug was

Comment

heb ik ook veel last van.
                “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

ik ga na een weekend stappen altijd juist harder en ben altijd sterker.
                  sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

helaas kan ik niet hetzelfde zeggen wzoet

Comment

Ik snap je probleem wel Matthias, mensen hebben altijd op- en aanmerkingen op mensen die een dieet (moeten) volgen. Ze vinden het ongezellig dat je niet meedoet met traktaties, dat je een stuk taart afslaat of niet mee gaat zuipen. "Je mag toch ook wel eens iets lekkers?!", zeggen ze dan bijna beledigd. Ook bij diëten die je om medische redenen moet volgen maken sommige mensen er nog een probleem van. Zelfs sommige mensen uit mijn familie snappen niet wat mijn dieet (glutenvrij) inhoudt. Je kunt je er gigantisch kwaad om maken of het op een gegeven moment gewoon gaan negeren.

Hier heb ik met mijn vrienden afgesproken dat ik hooguit 1x per week alcohol wil drinken, en dan alsnog maar 2 of 3 consumpties. Dus ik zit wel eens gezellig met hen op de bank terwijl zij er een pilsje naast hebben, terwijl ik met een glas water zit. Als we naar onze stamkroeg gaan houd ik het op mijn taks, en tussendoor gewoon afwisselen met water. Is net zo gezellig, en ben je de volgende dag ook niet zo brak. Wat vaker alcohol laten staan vind ik een uitstekende beslissing, en als ze me daar niet in zouden steunen zou ik toch gaan twijfelen aan de diepte van de vriendschap. Je bent toch niet alleen vrienden als je zit te zuipen?
                      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

In het begin keken mijn kameraden mij ook raar aan. Maar later waren ze eraan gewent en was het normaal. Toen ik met kerst weer alcohol dronk keken ze me raar aan dat ik weer dronk je merkt wel wie je echte vrienden zijn als ze je respecteren om wie je bent.

Comment

Heel herkenbaar dit.. Bij ons in de vriendengroep heerst ook echt een zuipcultuur.. en ik zelf deed daar overigens graag aan mee..

maar sinds ik bezig ben met mijn transformatie kan ik gewoon niet meer elk weekend om 7 uur sochtends knetterlam me bed in duiken.. dat kan gewoon niet meer.
                          Op het begin deed ik het nog wel, onder het mom van: 1 avond verpest niet mijn hele week. Maar pas als je het niet doet merk je hoe hard je vooruit gaat.

Ik ben ook student, en als ik tegen alles ja zeg, dan zit ik 5x per week te zuipen.
                          Momenteel heb ik al 3 weken niks gedronken en als ik drink hou ik het bij max 5 biertjes.

Je moet voor jezelf gewoon goed prioriteiten stellen, wat wil ik en hoe ga ik dat bereiken?
                          Als jij straks een toplichaam hebt, dan willen jouw vrienden het ook..
                          Failure is your friend

Comment

dat is een van de slechtste excuses om alcohol niet te nemen. ik ben ook student maar neem geen alcohol. het is ook gezellig zonder. juist door alcohol heb je meer kans op overgewicht (vind ik)
                            Never send a boy to do a mans job!

Comment

ik ben er wel van overtuigd dat wanneer je een lange tijd met mensen omgaat waarbij alcohol elk weeken een rol speelt, het heel moeilijk is om die omschakeling te maken. Het is niet makkelijk om zomaar even nieuwe vrienden te vinden die niet drinken en daar leuke dingen mee te doen in het weekend. Maar zoals ik al zei, als je een beetje een hechte sociale omgeving hebt, zullen ze je respecteren.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X