reps snelhied

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• reps snelhied

hey allemaal,

ik ben nu een paar weken bezig met KT in de sportschool, geweldige sport.
    en had nu een vraag over de snelheid waarmee je reps moet herhalen.
    want hoe snel moet je reps achterelkaar maken?
    ik had ook iets gelezen, dat je de heen beweging snel moest maken, en de terugbeweging 2x zo langzaam.
    wat moet ik nu?

het valt me op dat als je reps sneller achter elkaar doet je meer gewicht kunt tillen en vaak meer herhalingen kunt maken.
    maar de sets langzamer achter elkaar maken is vaak zwaarder.

is de snelheid mischien ook afhankelijk van je doelen??
    wat moet ik nu doen??
    mijn doel is overgens vooral kracht gericht maar een beetje massa kan natuurlijk geen kwaad

alvast bedankt
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Kan van veel factoren afhangen ja. Bij westside en vele andere methode hanteren ze ook bijv dagen waar ze speed-reps doen (40-50% van je 1RM).
    Squat 5 x 147.5
    Bench 5 x 122.5
    Deadlift 5 x 180

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
      hey allemaal,

ik ben nu een paar weken bezig met KT in de sportschool, geweldige sport.
      en had nu een vraag over de snelheid waarmee je reps moet herhalen.
      want hoe snel moet je reps achterelkaar maken?
      ik had ook iets gelezen, dat je de heen beweging snel moest maken, en de terugbeweging 2x zo langzaam.
      wat moet ik nu?

het valt me op dat als je reps sneller achter elkaar doet je meer gewicht kunt tillen en vaak meer herhalingen kunt maken.
      maar de sets langzamer achter elkaar maken is vaak zwaarder.

is de snelheid mischien ook afhankelijk van je doelen??
      wat moet ik nu doen??
      mijn doel is overgens vooral kracht gericht maar een beetje massa kan natuurlijk geen kwaad

alvast bedankt
      Persoonlijk vind k het belangrijk om je reps traag en gecontroleerd te doen i.p.v. gelijk een gek 20reps met hogere gewichten te doen. en met die heenbeweging en terugbeweging licht aan je oefening maar je moet spanning houden op het moment van de kracht van je oefening. dus bv bij een simpele pomp houding ga je liever rustig 2 secondjes vanonder blijven hangen dan 30 keer super snel naar boven en naar onder vliegen
      Veel succes nog

Comment

Originally posted by Consultantz View Post
        Persoonlijk vind k het belangrijk om je reps traag en gecontroleerd te doen i.p.v. gelijk een gek 20reps met hogere gewichten te doen. en met die heenbeweging en terugbeweging licht aan je oefening maar je moet spanning houden op het moment van de kracht van je oefening. dus bv bij een simpele pomp houding ga je liever rustig 2 secondjes vanonder blijven hangen dan 30 keer super snel naar boven en naar onder vliegen
        Veel succes nog
        Dat is je conclusie na 4 weken trainen?

Mn reps doe ik zelf zo snel mogelijk maar wel altijd met volledige controle, dat is iets heel anders dan met 20 reppers lopen smijten.
        Squat 5 x 147.5
        Bench 5 x 122.5
        Deadlift 5 x 180

Comment

Ik probeer het met "mind-muscle connectie" waardoor ik mijn reps langzaam uitvoer. Rust tussen sets ligt aan wanneer ik weer voel dat ik ertegen aan kan, meestal tussen de 1,5 en 2 minuten.
          http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Comment

@Topicstarter

Er is geen ideale snelheid, je voelt waarschijnlijk zelf wel aan wanneer je je spier goed belast en wanneer niet. Zorg er voor dat je je spieren intensief gebruikt tijdens je training, dat is iets wat alleen jijzelf aan kan voelen.

wat moet ik nu?
            De beweging die het meeste kracht vergt doe je het langzaamst. Als voorbeeld een push up: De zakkende beweging maak je snel(maar wel gecontroleerd!), je hebt immers de zwaartekracht mee. De opgaande beweging maak je langzaam zodat je spieren optimaal belast worden. Ik denk dat de 2x snelheid zakkend / 1x snelheid stijgend wel een aardige richtlijn is.

Comment

Originally posted by FlorisPL View Post
              Dat is je conclusie na 4 weken trainen?

Mn reps doe ik zelf zo snel mogelijk maar wel altijd met volledige controle, dat is iets heel anders dan met 20 reppers lopen smijten.
              Zoals je al ziet zijn er verschillende meningen over de snelheid van je reps dus ik ondervond dat het zo goed gaat bij jou gaat het duidelijk snel beter

Comment

+- heen beweging 1 sec terugbeweging 2 sec. is het nu bij mij.

Door traag de terugbeweging tedoen heb ik het veel zwaarder gehad in het begin met het huidige gewicht dat ik gebruikte voor mijn werksets dus heb ik alle gewichten wat laten zakken voor de terugbeweging goed te laten verlopen.

door die techniek pak ik minder gewicht dan vroeger maar voel de spier evengoed.

Ik zie het als het opspannen van een veer. dat gebeurd traag en als je de veer loslaat dan schiet die vlug omhoog.
                Pain is Temporary, Pride is Forever

Never Ever Give Up

Comment

Zoals je al ziet zijn er verschillende meningen over de snelheid van je reps dus ik ondervond dat het zo goed gaat bij jou gaat het duidelijk snel beter
                  Hoe kun je stellen dat het goed gaat? Je hebt immers geen referentiekader, gezien 4 weken trainen vrij weinig is en in die tijd je hoe dan ook progressie maakt als beginner.
                  Squat 5 x 147.5
                  Bench 5 x 122.5
                  Deadlift 5 x 180

Comment

Hoe kun je stellen dat het goed gaat? Je hebt immers geen referentiekader, gezien 4 weken trainen vrij weinig is en in die tijd je hoe dan ook progressie maakt als beginner.
                    Omdat k toch al wat geprutst heb met de apparaatjes en toch duidelijk ondervond dat er meer spanning op me spieren staan als k ze zo doe.. ook tips gekregen daar in gym zelf
                    ps: zoals k al zei voor iedereen zal dit resultaat anders zijn

Comment

Omdat k toch al wat geprutst heb met de apparaatjes en toch duidelijk ondervond dat er meer spanning op me spieren staan als k ze zo doe.. ook tips gekregen daar in gym zelf
                      ps: zoals k al zei voor iedereen zal dit resultaat anders zijn
                      Kortom; mening gebaseerd op wat gepruts en gevoelsmatige spanning, wat niks zegt over eventuele gains in kracht of massa.
                      Zeg niet dat je geen gelijk kan hebben, het is alleen niet gegrond.
                      Squat 5 x 147.5
                      Bench 5 x 122.5
                      Deadlift 5 x 180

Comment

Kortom; mening gebaseerd op wat gepruts en gevoelsmatige spanning, wat niks zegt over eventuele gains in kracht of massa.
                        Zeg niet dat je geen gelijk kan hebben, het is alleen niet gegrond.
                        daar geef k je 100% gelijk in maar heb zelf de tips gekregen van de personen die in de gym werken + trainen.
                        Ook zag ik dat jij enkel thuis traint ? Dus je haalt je inspiratie enkel van het web mag ik veronderstellen?

Comment

daar geef k je 100% gelijk in maar heb zelf de tips gekregen van de personen die in de gym werken + trainen.
                          Ook zag ik dat jij enkel thuis traint ? Dus je haalt je inspiratie enkel van het web mag ik veronderstellen?
                          Elite FTS | Educating & Outfitting The Strongest Athletes in the World
                          Squat 5 x 147.5
                          Bench 5 x 122.5
                          Deadlift 5 x 180

Comment

Als beginner (minder dan half jaar trainen) zou ik de reps rustig houden, dit ook om goede vorm aan te leren en niets te forceren. Daarna zou ik echter wel veel afwisselen, waarbij je het meest van de tijd de positieve beweging explosief (maar wel gecontroleerd) uitvoert.
                            In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by adon1s View Post
                              de positieve beweging explosief (maar wel gecontroleerd) uitvoert.

Mn reps doe ik zelf zo snel mogelijk maar wel altijd met volledige controle
                              Squat 5 x 147.5
                              Bench 5 x 122.5
                              Deadlift 5 x 180

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X