Overtrainen voorste schouderkop??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Overtrainen voorste schouderkop??

Beste leden,

Ik heb een vraag over het wel of niet overtrainen van de voorste schouderkop.
    De laatste tijd train ik Borst samen met de voorkant van de schouders. De achterkant van mijn schouder doe ik met Rug.

Op Borst/schouder-dag doe ik dan;
    -incline dumbell press
    -dips
    -flyes
    -bankdrukken
    -pullovers

-military press
    -side raises
    -upright rows

Heb ik denk je teveel oefeningen opgenomen waarin de voorste schouderkop wordt belast? Of is dit nog te doen. Ik vraag mij dit af. En als ik te veel oefeningen doe, welke kan ik denk je het beste schrappen? De incline's of het bankdrukken wellicht?

Eerst de grotere oefeningen doen, dus bankdrukken voor dips etc..
    Als je oefeningen schrapt, schrap dan de iso's voor schouders.
    Ik zou enkel MP er in laten.

Ik denk niet dat die andere iso's voor schouders nog veel toevoegen hier.
    On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Die iso's pakken mijn voorste schouderkop niet, maar de zijkant, dus daar maak ik me niet zo veel zorgen om.

Comment

Originally posted by Sjappie_ View Post
        Die iso's pakken mijn voorste schouderkop niet, maar de zijkant, dus daar maak ik me niet zo veel zorgen om.
        Behalve MP dan

Je traint midden ook sowieso bij alle andere oefeningen, werken ze als synergist etc. Ik train nu al langer dan 1 jaar midden schouders niet meer en kan niet zeggen dat ze erop achteruit gaan

Waarom maak je je dan eigenlijk zorgen dat je je voorkant schouders overtraint?

Comment

Ik heb voorheen altijd op aparte dagen borst, rug en schouders getraind. En dan had ik altijd een dag rust tussen borst en schouders.

Maar in die split pakte ik altijd maar 1 x per week elke spiergroep en dat vond ik wat weinig dus ben ik overgestapt op een split waarin ik schouders verdeel over borst en rug zodat ik alle spiergroepen 2 x per week kan pakken. Behalve benen, maar ik doe naast fitness ook voetbal en wielrennen dus die krijgen voldoende aandacht.

ma:borst, voork. schouders +tric. en buik
          di:rug, achterkant schouders + bic en onderarmen
          woe: benen + buik
          do: borst, voork. schouders + tric. en buik
          vr. Rug, achterkant schouders + bic en onderarmen

Maar nu ik de laatste tijd zo train vraag ik me dus af of mn voorste schouderkop niet overtraind wordt..

Met welke borstoefening denk je de schouderkop het meeste belast?
          -dips
          -bankdrukken
          -incline dumbell press

ik wil denk 1 van deze 3 schrappen, om te zorgen dat ik niet overtrain, maar ik vraag me eigenlijk af welke van de 3. Of is dit misschien niet nodig?

Comment

Originally posted by Sjappie_ View Post
            Ik heb voorheen altijd op aparte dagen borst, rug en schouders getraind. En dan had ik altijd een dag rust tussen borst en schouders.

Maar in die split pakte ik altijd maar 1 x per week elke spiergroep en dat vond ik wat weinig dus ben ik overgestapt op een split waarin ik schouders verdeel over borst en rug zodat ik alle spiergroepen 2 x per week kan pakken. Behalve benen, maar ik doe naast fitness ook voetbal en wielrennen dus die krijgen voldoende aandacht.

ma:borst, voork. schouders +tric. en buik
            di:rug, achterkant schouders + bic en onderarmen
            woe: benen + buik
            do: borst, voork. schouders + tric. en buik
            vr. Rug, achterkant schouders + bic en onderarmen

Maar nu ik de laatste tijd zo train vraag ik me dus af of mn voorste schouderkop niet overtraind wordt..

Met welke borstoefening denk je de schouderkop het meeste belast?
            -dips
            -bankdrukken
            -incline dumbell press

ik wil denk 1 van deze 3 schrappen, om te zorgen dat ik niet overtrain, maar ik vraag me eigenlijk af welke van de 3. Of is dit misschien niet nodig?
            Ik zou wat minder buik doen ook, schrap buik bij benen bijvoorbeeld

Incline dumbell press belast je ze erg veel mee, dips kan, is wat afhankelijk hoe recht je je lichaam houdt.

Grote compounds erin houden iso's schrappen.

Comment

Het ligt er erg aan wat voor soort training je doet. Doe je gewoon een gegeven aantal setjes met je borst/schouder dag? Of doe je bijvoorbeeld ook dropsets, negatieven, forced reps enz. Dit is namelijk enorm belastend voor de spieren.
              Never Back Down.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X