Is heftige spierpijn slecht?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Is heftige spierpijn slecht?

Hallo allemaal,,

Vaak als ik benendag heb gehad, heb ik de dag erna en de 2de dag erna flinke erge spierpijn. Als ik ff heb gezeten kom ik amper uit mun stoel en moet ik me omhoog duwen, ik loop er ook bij alsof ik in mun reet geneukt ben..
    Is het dan niet beter om wat lichter te trainen, en minder erge spierpijn te hebben? heb niet het idee dat dit nou heel erg goed kan zijn, of heb ik het mis?

groete
    Nieck
    Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
    Doel eind 2015: 100kg
    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Wordt minder over een tijdje had dat met mn benen ook op t begin.
    "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Een lichte training is alleen maar bevorderlijk voor je herstel (aannemende dat je wel voldoende rust hebt gehad).

Comment

oke dus die heftige spierpijn zorgt er niet voor dat ik minder snel vooruitgang boek, dan wanneer ik iets lichter train en nog steeds goede spierpijn heb maar wel fatsoenlijk kan lopen?
        dacht dat ik ergens gelezen had, dat te heftige spierpijn betekent dat je te zwaar traint en dat je dan lichter moest pakken omdat het anders je vooruitgang zou belemmeren.

Comment

ik heb dit ook, maar ik train gwn door.. mijn setjes lukken dus ja, dan maar wat spierpijn

Comment

"Als ik ff heb gezeten kom ik amper uit mun stoel en moet ik me omhoog duwen, ik loop er ook bij alsof ik in mun reet geneukt ben.."
            Hahahahahahahahahaha.
            Had ik ook een tijd,nu niet meer,wordt vanzelf minder!
            Had het ook als ik tijdje op de wc had gezeten........kom je er niet meer af!

Comment

Serieus ik was afgelopen training tot m'n max gegaan met squatten, leg extensions, curls en voor het eerst lunges gedaan.. die lunges deed ik met 2 DB's van 18kg en dat was ook meteen m'n max.. Ik heb twee dagen gewoon bijna niet eens kunnen zitten, lopen, fietsen.. ahhh die spierpijn in me kont is zoooo kut en dan hebben we het nog niet eens gehad over mijn bovenbenen
              Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by Nieck01 View Post
                Hallo allemaal,,

Vaak als ik benendag heb gehad, heb ik de dag erna en de 2de dag erna flinke erge spierpijn. Als ik ff heb gezeten kom ik amper uit mun stoel en moet ik me omhoog duwen, ik loop er ook bij alsof ik in mun reet geneukt ben..
                Is het dan niet beter om wat lichter te trainen, en minder erge spierpijn te hebben? heb niet het idee dat dit nou heel erg goed kan zijn, of heb ik het mis?

groete
                Nieck

Neem goede whey voor je herstel en eventueel een goede casseïne, vermindert ook de spierpijn als je beter en sneller herstelt. Nutri Dynamics | 100% Whey Isolate
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik heb nog steeds na IEDERE been training mega spierpijn..

Meestal 3 dagen en soms 4 dagen..

Dat spierpijn over zou gaan na een tijdje trainen of door goede whey te nemen heeft op mij geen invloed..

Ik zit op 3,5 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht..

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
                    Ik heb nog steeds na IEDERE been training mega spierpijn..

Meestal 3 dagen en soms 4 dagen..

Dat spierpijn over zou gaan na een tijdje trainen of door goede whey te nemen heeft op mij geen invloed..

Ik zit op 3,5 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht..
                    is persoons gebonden denk ik ik had er vroeger last van op gevemoment niet meer maar ik nu german volume doe (10x10) heb ik weer last alsof ik nooit eerder heb getraind
                    There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                      Een lichte training is alleen maar bevorderlijk voor je herstel (aannemende dat je wel voldoende rust hebt gehad).
                      Geef ik je helemaal gelijk in. Maar je moet niet een lichte training ga pakken. Je bent aan het trainen en dan moet je niet de gewichten pakken dat je aardig makkelijk omhoog krijgt. Alleen hij moet wel oppassen dat hij niet te zwaar pakt waarmee je blessure kan veroorzaken etc. Ik zou gewoon een gewicht gaan uitzoeken waarbij je spier niet te hevig is en waarbij je nog vooruitgang ziet. Dat is even voor jezelf uitpuzzelen! Nu weet ik ook waar het vandaan kwam, ik had altijd spierpijn als ik op de wc zat (hahahaha) maar dat kwam dus door de squat.

Comment

Na mijn eerste serieuse benen training (2 weken terug) :P kon ik niet eens meer koppelen, lopen, ging bijna over me nek echt zwaar naar de kloten. Week erna had ik weer benen training, die gingen zo zwaar dat ik die ook licht moest doen. vandaag wel helemaal hersteld dus vanaaf gaan we weer beuken met die benen !!

Comment

Oke bedankt voor de reacties.. wat de wc betreft,, dr opkomen is ook geen makkie, moet eerst de bril vasthouden en dan langzaam naar benede zakken :P kmijd nu nog meer de vieze wc's :P

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X