schouders kraken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

hoe kom ik trouwens aan zon band?

Comment

Originally posted by karel650 View Post
      hoe kom ik trouwens aan zon band?
      Kan ook met een lange handdoek!
      'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Originally posted by Milestone View Post
        Kan ook met een lange handdoek!
        mooi zo tx

Comment

Die knakker heeft een V zeg!

Comment

doe je op een trainingsdag dan de oefening specifiek voor het trainen of na het trainen? Of maakt dit geen verschil?
            Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
            Doel eind 2015: 100kg
            http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Maakt niet uit. Ik deed het de eerste 2 weken iedere dag, ook traindagen dus. Het is wat minder prettig met spierpijn in je delts of borst, maar nog steeds wel te doen!
              'Half men, half animal, all dead!'

Comment

oke top, ik ga het vanaf nu ook elke dag doen. het is al tijdje geleden dat ik een schouder blessure had, maar ik merk nog dat dit een gevoelige plek is en kraken kan die ook nog steeds veel te goed
                Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
                Doel eind 2015: 100kg
                http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Originally posted by Milestone View Post
                  http://www.youtube.com/watch?v=dNilld58tks&NR=1

Deze oefening heeft er bij mij voor gezorgd dat:
                  1. Dat gekraak ophield
                  2. (belangrijker) ik heb weinig tot geen last meer van mijn schouders

Van voor naar achter en van achter weer terug naar voren is 1 rep.
                  Elke dag 50 reps maken. Heel wijd beginnen, en elke keer dat het je deze oefening doet proberen je handen iets dichter bij elkaar te doen.

Niks provoceren, en gewoon rustig rekken is het beste bij deze oefening.

PS: De burn/pump die je gaat voelen vanaf rep 20 is normaal, gewoon even doorheen bijten, het is de moeite waard.
                  De gast in dat filmpje staat bekend als Timberwolf en hij is het gezicht van het merk Controlled Labs.

http://bodyspace.bodybuilding.com/ti...n=progresspics
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

Hallo,

Ik was afgelopen maandag mijn borstspieren aan het trainen en deed pullovers. Maar gelijk bij de eerste keer voelde ik mijn schouders een soort van op slot gaan. Toen ik het gewicht weer omhoog deed kraakte het behoorlijk in mijn schouders. Iemand enig idee wat dit kan zijn, ik dacht zelf aan kraakbeen. En is dit heel erg? Kan ik hier mee door gaan sporten? Vandaag overigens nog wel even schouders getraind, deed de neck press maar kreeg hem niet eens tot in mijn nek. Dus ben maar gelijk gestopt. Zou het zo mogen zijn dat ik even niet meer kan sporten, zijn er dan wel bepaalde spiergroepen die ik kan blijven trainen?

Alvast bedankt, niek

Comment

Kraakbeen kraakt, vandaar de naam die ze ervoor verzonnen hebben. Op zich kan kraken geen kwaad, maar je andere klachten wel: gewricht 'op slot' en geen neck press meer kunnen doen, vanwege pijn of bewegingsbeperking? Dat kan ik niet opmaken uit je post. Als je terugleest in dit onderwerp lees je meermalen het advies om naar een sportfysiotherapeut te gaan. Je hoeft niet eens eerst naar je huisarts voor een verwijzing. Ik herhaal het advies nog maar eens voor je: bezoek een goede fysio! Wat de fysio altijd tegen mij zegt is: zolang het geen pijn doet, mag je gewoon doorgaan met sporten. Dus let gewoon op je lijf.

Comment

Originally posted by niek1991 View Post
                        Hallo,

Ik was afgelopen maandag mijn borstspieren aan het trainen en deed pullovers. Maar gelijk bij de eerste keer voelde ik mijn schouders een soort van op slot gaan. Toen ik het gewicht weer omhoog deed kraakte het behoorlijk in mijn schouders. Iemand enig idee wat dit kan zijn, ik dacht zelf aan kraakbeen. En is dit heel erg? Kan ik hier mee door gaan sporten? Vandaag overigens nog wel even schouders getraind, deed de neck press maar kreeg hem niet eens tot in mijn nek. Dus ben maar gelijk gestopt. Zou het zo mogen zijn dat ik even niet meer kan sporten, zijn er dan wel bepaalde spiergroepen die ik kan blijven trainen?

Alvast bedankt, niek
                        Een goede warming-up is essentieel. Doe eerst een paar lichte herhalingen zodat het bloed gaat stromen, 3 warming up setjes.
                        Een paar rek en strek oefingenen erachter en voila.
                        Carpe Diem

Comment

Jaa het is meer de pijn waardoor ik de neck press niet kan doen, opzich kan ik hem wel in mijn nek leggen alleen doet dat toch veel pijn en voelt het niet natuurlijk aan. Overigens was dit niet een kraak maar echt een rij van kraken. Maar bedankt ik zal eens langs gaan bij de fysio. Het belangrijkste was voor mij om te weten of dit echt heel erg was.

Comment

die hele neckpress gewoon niet doen.. 1 van de meest schouderverneukende oefeningen.

Comment

Ik vind hem altijd lekker en heb er nooit irritatie van.

Comment

Had ook altijd last van gekraak in mijn schouder, heb ze een tijdje ontlast en toen ik ze weer ging trainen steeds eerste een goede warming up gedaan.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X