Cardio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cardio

Beste sportfanaten,

Ik las gister een artikel over een bijzondere cardio-style (HITT), namelijk tabata-style ofzoiets. Heeft iemand hier ervaring mee? Zoja is deze style vervangbaar voor bijvoorbeeld een half uur fietsen op gemiddelde intensiteit?

Hier een link:
    http://www.youtube.com/watch?v=4K-v3GQZ1fc

Ook zag ik nog iets anders:
    http://www.youtube.com/watch?v=ir0jp...eature=related

Heeft iemand hier ervaring mee en is dit een effectieve manier om je Bf% te verlagen?

ervaring mee. 1 woord, is gewoon kut. of ik er meer vet mee heb verbrand, nee.
    ultieme vetverbrandende workout is voor touwtje springen, 30/60 minuten lang.
    Als je geen ervaring hebt met HIIT, maar ook tevens weinig met normaal cardio zal HIIT tegenvallen en niet effectief zijn. aangezien er een hoge hartslag en een lage hartslag gecreeerd moet worden tijdens het sprinten en tijdens het joggen.

Maar op moment dat je conditie slecht is, zal je hartslag altijd te hoog zijn ook bij normaal lopen/joggen. dus je kunt simpelweg die twee verschillende soorten hartslagen creeeren, wat wel nodig is.

Comment

Nog een kleine aanvulling op mijn mening over HIIT. Ik ervaar zelf eigenlijk helemaal geen verschil tussen HIIT en anderen soorten Cardio, en denk dat je hier ook niet zo op moet blindstaren. Aangezien je altijd verbrand mits je cardio goed uitvoert.

Comment

Ik doe al paar weken aan cardio ik heb thuis een hometrainer waar ik ongeveer 3 keer per week op zit.
        Ik doe dan 30 min. op gemiddelde intensiteit.
        Wat zou jij mij aanraden aangezien ik thuis een hometrainer heb. Zal ik hiermee doorgaan of overstappen op de bovengenoemde cardio manieren of eventueel combineren?

Comment

Je kunt prima overgaan op bovenstaande filmpjes van workouts. geen enkel probleem. belangrijkste met cardio is dat je het op een manier doet die jou het meest aanstaan. Ik heb niet gezegt dat HIIT slecht is of niet werkt, alleen voor mij werkt alleen HIIT niet. Zelfs die ik tabata's en touwtje springen. erg zwaar maar het werkt

Dus try it out! ik zou lekker voor die tabata's gaan of Interval trainingen

Comment

haha, heb gisteravond even het bovendste filmpje uitgevoerd en ik was doodop. Het was echter wel goed uit te voeren. Is dit een goed teken? Zou het niet een goed plan zijn om de ene dag deze cardio uit te voeren en de volgende dag een half uur te fietsen?

Comment

Zoals alle andere cardio vormen: het moet je liggen.
              Als je het kut vind om te doen, gaat het je totaal geen succes opleveren.

Comment

Ik vind zowel fietsen als bovendste cardio sesie lekker om uit te voeren.
                Zou het verstandig zijn om beide om de dag af te wisselen?

Comment

Dat is afhankelijk van jouw doel. Als jij alleen maar vet wil verbranden (en niet kijkt naar behoud van spiermassa) dan is dat een prima oplossing.
                  Maar zelfs dan is het nutteloos als je dieet niet goed is.

Comment

Mijn doel is om de contouren van een sixpack te kunnen zien. Ik doe paar keer per week aan krachtraining (full body), maar ik wil dus het laatste beetje vet wegwerken. Cardio en krachttraining is toch goed te combineren?

Comment

Originally posted by Jelle68 View Post
                      Mijn doel is om de contouren van een sixpack te kunnen zien. Ik doe paar keer per week aan krachtraining (full body), maar ik wil dus het laatste beetje vet wegwerken. Cardio en krachttraining is toch goed te combineren?
                      ja maar je voeding en is veel belangrijker dan cardio als het gaat om vetverlies.
                      een goed dieet is noodzakelijk!! cardio is een hulpmiddel om het nog een extra zetje in de goede richting te geven, verwacht er dus niet te veel van.
                      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Ja, dat begrijp ik mijn voeding is niet zo slecht, ik eet niet vet, ik eet weinig suiker, maar waar moet ik vooral op letten?

Comment

Originally posted by Jelle68 View Post
                          Ja, dat begrijp ik mijn voeding is niet zo slecht, ik eet niet vet, ik eet weinig suiker, maar waar moet ik vooral op letten?
                          je moet een voedingschema maken met gezonde voeding en juiste verhoudingen in k/e/v en het juiste aantal kcals
                          “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X