Bankdrukken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bankdrukken

Beste allemaal,

Ik zit met het volgende, hoe kan het zijn dat ik met bankdrukken met moeite 8x70kg haal.
    En met losse dumbels (ook wel met moeite) 10 x 36 kg haal??
    Normaal gesproken (iig toen ik vroeger trainde) heb je toch meer moeite met losse dumbels?
    Of is het gewoon een optelsom?

Greetz Leonard,

Geen idee hoe dit komt, maar heb min of meer hetzelfde maar andersom.

Benchpress 1 x 100 kg

Dumbell press 12 x 32 kg

Dumbell is in vergelijking veel lager tegenover bench. Ik vind met benchpress kan je gemakkelijker het gewicht in evenwicht houden en met losse dumbells moet je nog evenwicht zoeken. Maar waarom jij dan juist het omgekeerde hebt begrijp ik ook niet, dus ik kijk nog naar de rest van de antwoorden.
    Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Het is de oefening waar je je focus op heb, hoe vaker je een bepaalde oefening doet hoe meer gewicht je dan opbouwt
      ik ben juist beter met de dumbell press , rond de 40kg per hand
      deze oefening ligt me beter en is beter voor mijn polsen.
      als ik over ga op vast moet ik eerst even de feeling weer krijgen, vervolgens bouw je de kracht vrij snel op als je er al ervaren mee bent.

Comment

Originally posted by telepatie View Post
        Beste allemaal,

Ik zit met het volgende, hoe kan het zijn dat ik met bankdrukken met moeite 8x70kg haal.
        En met losse dumbels (ook wel met moeite) 10 x 36 kg haal??
        Normaal gesproken (iig toen ik vroeger trainde) heb je toch meer moeite met losse dumbels?
        Of is het gewoon een optelsom?

Greetz Leonard,
        Het zou aan je techniek kunnen liggen:

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/4...-techniek.html
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Raar, kan aan je techniek liggen of aan de rom bij het drukken van je dumbells.
          Als je echt een nuttig antwoord zoekt zou ik beide een keer gaan filmen!
          In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
          Squat 230 kilo
          Bankdrukken 137.5 kilo
          Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

de breedt van je bankje is wel heel belangrijk bij benchpress (barbll of dumbell) zo kon ik op een andere fitness dan de mijne, wel 10kg meer benchen. dus misschien is je bankje waar je de losse gewichten hanteet wel breder dan het bankje waar je de bar gebruikt.
            andrs kan het ook gwn liggen aan hoe goed je gewend bent aan de oefening...
            powerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190

Comment

Heey bedankt voor jullie reacties, heb ff het filmje gekeken (inferno0666) misschien doe ik idd wel iets verkeerd. Zal ff goed opletten op de techniek. En Iguana al denk ik dat je 100% gelijk, om het goed te kunnen verklaren. Maar beetje maf om te gaan filmen in de sportschool :-)

Gr Leonard

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X