spieren rekken om te groeien

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Remi1979 View Post
    Stretchen zal altijd een wellus nietus verhaal blijven. Mijn mening is dat spieren rekken niet goed is, vooral niet na een zware set.. Als je je strekt betekent dat je je spieren dunner en langer maakt. Daardoor dus minder doorbloeding en je verzuring kan niet weg waardoor er meer kans bestaat op spierpijn.. ff kort samengevat.. De 1 zal erbij zweren de ander niet..
    Voor zover ik weet, wordt je doorbloeding juist weer beter dan wanneer je spieren nog 'op pomp' staan. Als jij rekken niet fijn vindt, is dat een mening, maar de onderbouwing klopt niet imho.

Comment

Originally posted by BSH1975 View Post
      Het lijkt me zo tegenstrijdig.
      Eerst maak je de spier kort dmv trainen en daarna ga je die weer uitrekken en lang maken.
      Spieren worden niet korter door die te trainen. Dat is klinklare onzin. Er kan sprake zijn van stijfheid, dat weer wel, maar de lengte van de spieren is genetisch vastgesteld en zal niet veranderen. Ook al doe je honderden yoga oefeningen of honderden bodybuilding oefeningen.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X