Dextrose

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dextrose

hallo,

ik zie hier soms mensen zeggen , voor de training wat dextrose nemen,
    is dit dan gewoon druivensuiker? (Dextro energy)

Grtz

Jup.
    Gewoon van die pakken, niet de dextro energy tabletjes. Die zijn (in verhouding) veel duurder.

Comment

Originally posted by Robx View Post
      hallo,

ik zie hier soms mensen zeggen , voor de training wat dextrose nemen,
      is dit dan gewoon druivensuiker? (Dextro energy)

Grtz

Ik zou het niet doen voor de training een dosis dextro......20minuten bloedsuikerpiek en enorme insuline piek en dan heel erg diepe crash........beter wat minder snelle suikers nemen maltodextrine oid. Of desnoods een appel of zelfs een gevulde koek is goed voor de training, maar dextro vlak voor de training, liever niet. Tenminste ik niet.

Dextrose kan je wel in je fles met water doen en tijdens de training steeds slokjes nemen om snel je suikers aan te vullen, is beter dan met een crash beginnen te trainen.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
        Ik zou het niet doen voor de training een dosis dextro......20minuten bloedsuikerpiek en enorme insuline piek en dan heel erg diepe crash........beter wat minder snelle suikers nemen maltodextrine oid. Of desnoods een appel of zelfs een gevulde koek is goed voor de training, maar dextro vlak voor de training, liever niet. Tenminste ik niet.

Dextrose kan je wel in je fles met water doen en tijdens de training steeds slokjes nemen om snel je suikers aan te vullen, is beter dan met een crash beginnen te trainen.
        dus maizena ongeveer 45 min voor de training is ook niet goed?
        Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
        Doel eind 2015: 100kg
        http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Originally posted by Nieck01 View Post
          dus maizena ongeveer 45 min voor de training is ook niet goed?

Maizena een uurtje ongeveer voor de training kan wel, is een complexe glycogeen. Geeft geen insuline piek en geen crash, maar langdurige energie.

Comment

Maizena een uurtje ongeveer voor de training kan wel, is een complexe glycogeen. Geeft geen insuline piek en geen crash, maar langdurige energie.
            ja meestal 45 min tot uur van te voren neem ik het. kbegon ff te denken dat ik verkeerd bezig was, mr iig bedankt ;P

Comment

Originally posted by Nieck01 View Post
              ja meestal 45 min tot uur van te voren neem ik het. kbegon ff te denken dat ik verkeerd bezig was, mr iig bedankt ;P

Begin April 2011: 69 kg
              Huidig: 78 kg 9.4% bf
              Doel eind 2011: 80 kg

nee hoor je bent goed bezig Nieck,
              maarrehh hey kerel, je stats zien er ook erg goed uit man, mooie progressie gemaakt!
              Die 80 kilo en op max 9%bf is haalbaar eind 2011 hoor. Hoe lang ben je Nieck?

Comment

nee hoor je bent goed bezig Nieck,
                maarrehh hey kerel, je stats zien er ook erg goed uit man, mooie progressie gemaakt!
                Die 80 kilo en op max 9%bf is haalbaar eind 2011 hoor. Hoe lang ben je Nieck?
                ja, ik verwacht die ook wel te halen, ik train er iig hard voor. Zou erg teleurstellend zijn als dat niet lukt. Ik ben 1,86m

Comment

Dit doe ik dus, ik drink het tijdens de training. Ik neem aan dat ik het dan niet meer na de training moet nemen (dan zijn het teveel Koolhydraten)?. En is het beter voor me om na de training te nemen ipv tijdens? Doe het nu tijdens de training omdat ik het lekker vind en het gevoel heb iets meer te kunnen (zal wel placebo effect zijn ).
                  BOOM! You're already fifth gear, Mach speed!

Comment

Je zou ook kunnen denken aan de effecten van het uitputten van de glycogeen en glucose voorraden in de spieren. Zouden daar geen voordelen aan zitten op de langere termijn?

Comment

als je uur van te voren goede complexe kh heb gehad zoals pasta of rijst kan je best 20 min voor de training dextrose nemen voor wat extra energie niks mis mee

Comment

Ik zou het dan bij de pasta of rijst houden. Probleem is met dextro dat je hoe dan ook een crash krijgt door een veel te hoge insuline piek.
                        Je wil liever een constante stabiele aanvoer van voedingstoffen hebben. Dat is ook de reden dat je het beste dextrose in een drankje tijdens de training neemt.

Comment

volgens jou
                          En daarbij hangt het dus sterk af van je doel, maar van trainen en je verdere voedingspatroon
                          Fear is the mind killer

Comment

Ligt er ook aan hoeveel je neemt lijkt me. Als je een kleine hoeveelheid neemt dan zal je insuline stijging binnen de perken blijven.
                            Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X