Put on size, first shredded

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Put on size, first shredded

eey jongens,

Zat net een filmpje te kijken van greg plitt, 1 van zijn blogs. En de titel was secrets to succesvol bulking phase. Daarin vertelde hij dat je eigenlijk eerst shredded moet zijn, of iedergeval bij ongeveer 10%, dat je 2 bovenste blokjes ziet. Voordat je begint aan een 3 maandse bulking phase. Helaas ben ik al begonnen met die bulking phase en bij mij zit er nog wel wat vet overheen.

Wat vinden jullie ervan, waar of niet waar?

Niet waar....onzin gedoe.
    Als je wil bulken dan ga je bulken en als je droog wil worden ga je hard trainen en goed eten, klaar.

Die onzin van eerst cutten en dan bulken of andersom.....je weet ook wel beter Tal.
    Bodybuilding is hard trainen en verstandig eten, niks anders.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ja zoiezo cut ik niet, ik eet nooit onder behoefte. Maar dat het makkelijker is als je gewoon niet zoveel bf hebt dat je dan easier massa op zet.

Comment

Of je meer of minder bf hebt maakt weinig uit Tal, tenzij je lang onder de 7% zit oid, maar verder, maakt echt niks uit.
        Als de trainingen goed zijn en de voeding is goed dan groei je, train je niet goed dan wordt je wel vet maar groeien de spieren weinig,train je hard maar eet je te weinig dan ga je je spieren wat consumeren, maar je wordt wel harder.

Dus, hoe dan ook, lekker zwaar trainen, gruwelijk zwaar trainen zelfs en goed eten, hoog eiwit, hoog vet en gematigd KH en groeien maar.
        Last edited by marnop; 23-09-2011, 12:33.

Comment

Idd onzin gedoe.

nooit aan cutten&bulken gedaan en kcals tellen

Wat marnop zegt is mijn ervaring ook.
          sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

Het kan waarschijnlijk net wat efficienter als je het met cutten en bulken doet... maar ik vind het zelf prettiger om gewoon het hele jaar door hetzelfde te doen met voeding. Ik varieer met trainingen en cardio om vet te verliezen.
            "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Hehe gelukkig. Ik dacht dat ik de enige was hier die niet deed aan bulken en cutten

Comment

Wat hij mss bedoeld is dat als je net gecut hebt tot een bepaald vetpercentage, stel 10% en dan een bulkfase meteen ingaat dat je van je bulk heel snel resultaat zal zien...

Weet niet zeker of hij dat bedoeld maar volgens mij wel, zo merk ik het toch ook..
                Als ik wat 'gecut' had naar begin juni om lekker droog te zijn voor de beachboy contest stond ik op mn laagste vet%, met zo ongeveer 84.5kg. Daarna weer meteen wat cleanbulk achtig gegeten en ik zat heel snel weer op 86-87 en ondertussen 92... Zonder extreem te stijgen in vet%
                Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Zoiets lijkt mij ook indd, maar niet alleen dat. Het had ook met vetreserves te maken. Omdat je in een bulk ook meer gaat eten toch en alles wat niet door je spieren word opgenomen gaat na je reserves. Dus stel je zou meer lean body mass hebben en weinig vet dan moet het wel worden opgenomen door je spieren. Mischien kan iemand dit in betere taal vertalen, maar zo bedoeld hij het

Comment

Als je gaat cutten, dan zal je meestal ook flink wat inleveren, je zal op zijn minst een stuk platter worden, dus volume kwijtraken in de spieren.
                    Als je dan daarna flink gaat eten, dan vullen de spieren zich weer, volume terug en een paar kilo er bij in no time zonder bf te verhogen.
                    Dat betekent dus niet dat je extra massa aan het winnen bent. Je vult gewoon je spieren weer optimaal.

Bij mij was het na de Artemis ook zo, duurde 2 weken was alles weer helemaal vol en begon langzaam aan het vet ook weer voeding op te eisen. Binnen een week na de Artemis zat er al weer 5 kilo aan zonder vet.....
                    Dus jongens, geloof het nou een keer, dat cutten en bulken ge-jojo geeft geen enkele meerwaarde.

Comment

Bij een hoger vet% raken je cellen minder gevoelig voor insuline (opslaghormoon). Bij een lager vet% raken ze gevoeliger voor insuline.

ik denk dat zowel bij een relatief laag vet% (8-12%) als bij een gemiddeld vet% (12-16%) als bij een hoog vet% (16%+) het opbouwen van spieren ongeveer evengoed gaat.

Het verschil zit hem in hoeveel vet je tijdens een bulk pakt. Hier een quote uit de carc cycle codex van T-nation: those who were cursed with bad insulin sensitivity tended to gain a lot more fat than muscle (T NATION | Carb Cycling Codex).
                      ------------------------

Mijn persoonlijk advies is om je vet% tussen de 8-16% te houden. En afhankelijk van jouw persoonlijke doelen en je huidige vet% leg je dan de focus meer op het één of het ander.

Als je echter drijgt om over die 16% te gaan zou ik zeer zeker een tijdje meer de focus leggen op het verliezen van vet. Ligt je vet% aan de lage kant zou ik me meer richten op spiermassa opbouw (behalve als er een zeer speciale reden is waarom je het eventueel nog lager wilt hebben en houden).
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ben het er mee eens. Hij zegt eigenlijk dat op een lager BF, het lichaam beter omspringt met de inkomende voedingsstoffen. Er is minder waste, om het zo te zeggen. Als je BF te hoog is, dan zal de bulking fase alleen maar resulteren in een ongewenst hoge toename van het BF. Daarom zegt hij dat je eerst rond de 10% BF moet staan, voordat je gaat bulken. Hij heeft het wel over een bulk fase van minmaal 4 maanden, het liefst 6 maanden.
                        Het komt er op neer dat je elke maand 3 weken bulkt, en 1 week cut. Hierdoor blijft de insuline gevoeligheid goed, en blijft je lichaam beter met de inkomende voedingsstoffen omspringen.
                        Failure is your friend

Comment

Originally posted by Triple Aces View Post
                          Wat hij mss bedoeld is dat als je net gecut hebt tot een bepaald vetpercentage, stel 10% en dan een bulkfase meteen ingaat dat je van je bulk heel snel resultaat zal zien...

Weet niet zeker of hij dat bedoeld maar volgens mij wel, zo merk ik het toch ook..
                          Als ik wat 'gecut' had naar begin juni om lekker droog te zijn voor de beachboy contest stond ik op mn laagste vet%, met zo ongeveer 84.5kg. Daarna weer meteen wat cleanbulk achtig gegeten en ik zat heel snel weer op 86-87 en ondertussen 92... Zonder extreem te stijgen in vet%
                          door de betere insuline gevoeligheid die je verkrijgt door je lagere vet%, is het makkelijker om het vet% laag te houden in de erop volgende fase om spiermassa op te bouwen.
                          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                            door de betere insuline gevoeligheid die je verkrijgt door je lagere vet%, is het makkelijker om het vet% laag te houden in de erop volgende fase om spiermassa op te bouwen.
                            Ok, dus het antwoord op talal z'n vraag is duidelijk: ja, het kan handig zijn om voor je bulk op een lager vet% te komen, je gaat in je bulk dan ook makkelijker je vet% niet laten oplopen, maar het maakt volgens jou niet uit voor de snelheid van spiermassa opbouw.

insuline zorgt natuurlijk wel (algemeen gezien) voor opname van glucose van de cel. Dus ook van de spiercel lijkt me... Meer insuline gevoeligheid, meer voedingstoffen naar spiercellen, beter/sneller herstel? Meer spiergroei?

Comment

Originally posted by marnop View Post
                              Als je gaat cutten, dan zal je meestal ook flink wat inleveren, je zal op zijn minst een stuk platter worden, dus volume kwijtraken in de spieren.
                              Als je dan daarna flink gaat eten, dan vullen de spieren zich weer, volume terug en een paar kilo er bij in no time zonder bf te verhogen.
                              Dat betekent dus niet dat je extra massa aan het winnen bent. Je vult gewoon je spieren weer optimaal.
                              Heb mn stats in die 2-3maanden bijgehouden, zou het ook niet echt een cut noemen hoor, at gewoon nog cleaner, nog steeds boven onderhoud en voegde wat cardio toe (zowel hiit als lit-ochtend)
                              VVM steeg en bf% daalde tot 8.2% op (van 11-12%)
                              Ondertussen mss weer op 12 max 13% maar wel dik 8kg zwaarder, dus niet drastisch veel vet aangezet ook...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X