Drukbank voor thuisgebruik, graag jullie advies...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Drukbank voor thuisgebruik, graag jullie advies...

Hallo mijn naam is Mark, 31 jaar en sinds enige tijd weer serieus begonnen met trainen.

Ik wil jullie graag iets voorleggen. Ben momenteel vanwege een gebrek aan tijd om naar de gym te gaan bezig met het inrichten van een homegym (ga daarnaast ook nog 1 a 2 keer per week naar de gym voor de andere spiergroepen) en heb nu de beschikking tot een leuke maar niet al te stevige verstelbare drukbank.

Met deze drukbank heb ik de mogelijkheid om naast vlak ook incline- en decline te bankdrukken. Helaas is deze drukbank niet al te stevig en daarbij ook niet voorzien van enige veiligheidsvoorzieningen.

Ben dus aan het rondkijken naar een professioneel model waarbij dit wel het geval is. Nu valt het me op dat de drie hierboven genoemde bankdrukvormen bij (semi-)professionele apparatuur eigenlijk altijd als separate toestellen worden verkocht,.

Dit alles waarschijnlijk om de constructie van de apparaten zo robuust en solide mogelijk te houden. Aangezien ik een beperkt budget (€400/500) en idem dito ruimte heb spreekt het voor zicht dat ik niet alle drie de toestellen aan ga schaffen.

Mijn vraag aan jullie is dan ook welk van de drie zouden jullie aanschaffen en waarom? Of zijn er buiten mijn weten om wellicht toch toestellen binnen mijn budget op de markt die zowel robuust als verstelbaar tegelijk zijn?

Alvast bedankt voor jullie ervaringen en/of reacties

Losse verstelbare bank nemen en een powercage of een squatrack, altijd goed.

Wat bedoel je eigenlijk met veiligheidsvoorzieningen?
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Veiligheid? daar doen we niet aan, owww!

Je zou eens bij wat sportscholen langs kunnen gaan om 2e hands spullen... incline en plat combo is vrij doorsnee te koop dacht ik
      189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
      Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Idd wat marnop zecht, alleen met jou budget wordt een powercage/rack
        wel moeilijk. Of je moet hem heel goedkoop 2de hands ergens vinden.

Zou voor nu een Losse verstelbare bank + squatrack nemen,
        en sparen voor een powerrack.

Ik heb mijn spulletjes bij helisport vandaan.
        keep the focus going!

Comment

Toevallig bood iemand via dit forum een squat/pressrack aan, daar ben ik toen op in gesprongen. Via marktplaats kun je wellicht ook slagen. Kijk daarbij ook naar de belastbaarheid van het rek.
          Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Als je het zo goedkoop mogelijk wilt, en je hebt de bank zelf al, hoef je eigenlijk alleen zelf een powercage te maken. Ik weet niet of je enigszins kunt lassen en dergelijke?

Zo ga ik het voor volgend jaar aanpakken, voor extra studiepunten op school(HTS) een home gym ontwerpen/maken
            "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
              Als je het zo goedkoop mogelijk wilt, en je hebt de bank zelf al, hoef je eigenlijk alleen zelf een powercage te maken. Ik weet niet of je enigszins kunt lassen en dergelijke?

Zo ga ik het voor volgend jaar aanpakken, voor extra studiepunten op school(HTS) een home gym ontwerpen/maken

zijn wij vriendjes FitnessBoer........???
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Bedankt voor jullie reacties Het wordt dus een power rack met een losse verstelbare bank. Op deze is wijze kun je tenminste variatie in je thuistraining aanbrengen.

Ben aan het zoeken gegaan en ben de volgende racks tegengekomen:
                PowerLine PPR178 Power Rack - Fitnesskoerier

Body-Solid GPR370 Power Rack - Fitnesskoerier

Daarbij wil ik de volgende bank aanschaffen:
                PowerLine PFID135X Trainingsbank flat-incline-decline - Fitnesskoerier

Beide racks vind ik erg interessant waarbij de ene is voorzien van een pullup bar en de ander niet. Puur gevoelsmatig lijkt het andere rack mij gebruiksvriendelijker (meerdere aflegopties)
                Heeft iemand toevallig ervaring met deze racks?

Thanks

Comment

Zelf zou ik dan toch voor de cage gaan eigenlijk.

@Marnop, op zoek naar een home made gym dan? :P
                  "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X