Met wat voor gewichten begonnen jullie te trainen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Met wat voor gewichten begonnen jullie te trainen?

Hoi,

Sinds anderhalve maand fitnes ik en wat mij opvalt is dat ik bij sommige oefeningen echt een extreem laag gewicht maar aan kan.

Bijvoorbeeld bankdrukken is 5 a 6,5 kg per kant al echt mijn limiet.
    In de eerste instantie vond ik die stalen buis alleen al zwaar genoeg om een beetje op te warmen.

Met dumbells kan ik bijvoorbeeld 2x 12kg doen, en dan net aan sets van 10keer. Of 14 maar dan lukt het maar enkele keren. Eerste paar keren was 8 en 10 al heel pittig.

Dus ik vroeg me af wat hoe sterk jullie waren de eerste keren bij die twee oefeningen: ..

-Met dumbels (biceps)
    -Bankdrukken

En duurde het bij jullie lang voordat dit vooruit ging?

Oja ook vroeg ik me af wat deadliften is en squashen.

10 kilo dumbels.

Comment

deadliften is een powerlifters oefening voor benen en (onder)rug voor eigenlijk algehele kracht.

en squashen (?) is een soort van tennis met een klein rubberen balletje tegen de muur.......
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Iedereen is met lage gewichten begonnen, en.of je snel vooruit zal gaan zal afhangen van voeding, manier van trainen en rust. En lees de stickies goed door, kom je al een heel eind.
        haha idd squashen is tegen de muur tennissen..

Comment

Allereerste keer sportschool deed ik 8KG dumbel en 15 KG bank

En ik denk dat ie squaten bedoelde.
          squaten.

Comment

Lijkt me best duidelijk dat hij squatten bedoeld, dit is ook een zware compound oefening voornamelijk voor de bovenbenen. Die 3 die je zelf heb genoemd; deadlift, benchpress en squatten wil je zeker alle 3 in je schema hebben, deze gaan je flink wat kracht bezorgen

Ik begon zelf ook met dumbbells van 10kg en dan een stuk of 10x keer met belabberde uitvoering en kan nu wel 5x28kg of 10x22kg pakken, iets in die richting Bankdrukte eerst in de smith machine nog geen 30kg (dat is zeg maar 5kg per kant aan de losse stang) en nu pak ik wel 65kg. Erg verbeterd maar nog steeds niet waar ik het hebben wil =/ Hoop aankomende zomer toch wel tussen de 75-80 meerdere malen kunnen drukken.
            Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Begon oop 17 jaar 59/60kg - ongeever 10-20x 30kg
              Na 6 maanden training nog steeds 17 jaar 2x 70kg of 4x12 50kg of 8x3 60kg
              Bodyweight op dit moment 67kg. Droog.
              Ja ik ben afgevallen ik woog eerst 70kg maar 3 kg kwijt >>

Comment

De eerste keer dat ik mijn biceps trainde was met een dumbell van 5 kilo, ik maakte 10 reps met mijn rechterarm en lag toen op de grond van de pijn in mijn bicep.
                Building to a better me

Comment

ik train nu een jaar na een 3/4e jaar pas gaan bankdrukken en begon met stang only 20kg bij ons en bankdruk nu 6x60 nu al eens gedaan.

en biceps curl met dumbells kwam ook pas later maar begon met 6kg dumbell

Comment

Het heeft niet zoveel zin om te kijken naar anderen, het gaat om de progressie die je zelf maakt. Ik ken jongens die al meteen vrij sterk waren, maar weinig progressie boekte en werden ingehaald door jongens die een erg laag krachtsniveau hadden toen ze begonnen. Het gaat erom dat je goed traint en eet, dan kun je kijken naar je eigen progressie, dat is het enige dat telt.

Comment

Bedankt voor de info jongens ben nu ook bezig met bankdrukken..
                      http://www.gezonde-tussendoortjes.com

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X