Ongelijke borstspieren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ongelijke borstspieren

Heej
    Ik ben nieuw hier en train ondertussen al bijna 2 jaar.
    Alles gaat redelijk vlot, behalve mijn linkerkant van mijn borstspier die iets minder meewil...
    Wat mij ook opvalt is dat er in de linkerkant allerlei "bultjes" aanwezig zijn. dit heb ik ook in mijn rechterkant maar toch opvallend minder. Wat zijn die kleine bultjes? je voelt ze enkel aan de aanhechtingen met de oksel. Is dit normaal. zijn dit kleine spiertjes, spiervezels,... ? Je kan ze enkel voelen als je met je vinger harder op je borstspier duwt.

Alvast bedankt

Klinkt als opgezette lymfeknopen. Heb je ergens een ontsteking, bijvoorbeeld een wondje aan je hand, ingegroeid borsthaar of een ontstoken kies (al zouden dan de lymfeknopen in je hals ook opgezet moeten zijn).

Comment

Over die bultjes kan ik niks zeggen, beetje vage beschrijving kan me er weinig bij voorstellen. Dat de linkerkant van je borst achterloopt dat kan, trekt meestal wel bij. Train je je borst nu vaak met barbells of losse dumbells. Als je dat nog niet deed probeer eens een tijdje alleen de DB presses erin te houden, zo tillen beide borstspieren hetzelfde gewicht en gaat niet de meer ontwikkelde kant domineren. Zodra je met links niet meer verder kunt, stop je met rechts de oefening ook.
      "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
        Klinkt als opgezette lymfeknopen. Heb je ergens een ontsteking, bijvoorbeeld een wondje aan je hand, ingegroeid borsthaar of een ontstoken kies (al zouden dan de lymfeknopen in je hals ook opgezet moeten zijn).
        Lymfeknopen zijn het volgens mij niet. Want lymfeklieren heb ik al gehad in mij hals en die zijn echt hard en rond.
        Datgene waarover ik het heb zijn eerder zacht en langwerpig..
        Het klinkt raar ik weet het, en wie weet is het iets dat iedereen heefd. Maar ik vraag het me gewoon af.

Comment

Originally posted by Electricwizard View Post
          Lymfeknopen zijn het volgens mij niet. Want lymfeklieren heb ik al gehad in mij hals en die zijn echt hard en rond.
          Datgene waarover ik het heb zijn eerder zacht en langwerpig..
          Het klinkt raar ik weet het, en wie weet is het iets dat iedereen heefd. Maar ik vraag het me gewoon af.
          Lymfeklieren heeft iedereen, op verschillende plekken. Zetten gewoon op bij een ontsteking.
          Geen idee wat het anders zou kunnen zijn

Comment

langwerpig, aanhechting oksel.... dat zijn groeistriemen... maar die zijn niet hard als je er op drukt, juist zacht... zijn ze beetje paarsig van kleur?
            189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
            Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Originally posted by Mauke View Post
              langwerpig, aanhechting oksel.... dat zijn groeistriemen... maar die zijn niet hard als je er op drukt, juist zacht... zijn ze beetje paarsig van kleur?
              Maar het zit effectief onder de huid hoor. En neen van buitenaf is er niets te zien. Gewoon onderhuidse klein bultjes.. Ik heb ook enkele van die volumeverschillen/langwerpige bultjes naast mijn tepel

Comment

Ik ben voor de zekerheid bij de dokter geweest. (beetje een ongerust gevoel => bultjes/Knobbels in de borst)
                Maar die heefd mij gerustgesteld dat het enkel gaat om klierweefsel en spiervezels en dat ik het langs de anders kant van de borst ook is maar minder... dit ff ter info

Comment

Oh toch fijn als je merkt dat het niks ernstig is, lijkt mij...

En wat betreft de ongelijkheid in je borstspieren, de beste oplossing lijkt mij ook om met dumbbells te gaan trainen. En gelijke gewichten en herhaling etcetera te gebruiken/doen. Succes!
                  Laissez Faire

Comment

Originally posted by Yawa77 View Post
                    Oh toch fijn als je merkt dat het niks ernstig is, lijkt mij...

En wat betreft de ongelijkheid in je borstspieren, de beste oplossing lijkt mij ook om met dumbbells te gaan trainen. En gelijke gewichten en herhaling etcetera te gebruiken/doen. Succes!
                    Thx!
                    ik werk dikwijls met losse halters, afwisselend met bench.
                    Hopelijk trekt het bij maar het is al beter dan vroeger

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X