spierpijn na beentraining

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@DSO: ik herken dat. Ook ik heb meerdere dagen last van m'n kuiten na een training, maar met de overige beenspieren heb ik dat niet (doe UB/LB split). De spierpijn begint meestal zo'n 24 uur na de training en houdt vervolgens een dag of drie aan. En dit ritme is al een jaar of twee het geval. Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik kennelijk zo in elkaar zit.
    Voeding wordt door anderen geopperd, maar ik eet soms zoveel vooraf dat ik na de training niet eens honger heb. Een tekort aan koolhydraten zal het niet zijn.
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
      Toch maar es aan jullie vragen.
      Na een goede training heb ik altijd wel wat spierpijn (hoewel de hvh spierpijn geen graadmeter is voor groei uiteraard) maar dat is na 1 tot 2 dagen wel weer over. Maar na een beentraining is de pijn altijd veel intenser (vooral bij de kuiten) en ik heb er ook veel langer last van. Zeker 4 dagen. Is dit normaal? Hebben meer van jullie dit ook?
      En hoe zou ik het aantal dagen pijn kunnen verminderen? Het hinderd me in mijn werk!
      Zou rekken en strekken na de training een optie zijn?
      Hoe train jij jou benen precies? Wellicht zou jij je hele schema even hier kunnen plaatsen ter beoordeling.

Originally posted by nibor76nl View Post
      Benen bij mij ook altijd 4 dagen heftige spierpijn...

Heeft niets met voeding te maken...

sommige hebben er nou eenmaal meer last van...
      Sommigen hebben er inderdaad meer last van dan anderen maar voeding is ook een factor die er invloed op heeft. Als je voeding slecht is zal het herstel ook minder snel verlopen, waardoor de spierpijn langer aanhoudt.

Dat geldt ook voor onvoldoende (nacht) rust.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Ik train me "benen" 4x per week en merk alleen spierpijn als ik heel weinig heb gegeten of amper heb geslapen. Onafhankelijk van de intensiteit van de training.
        Groeten

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
          Mascha Tieken is de enige echte ifbb pro bodybuildster van nederland en begeleidster van onze enige echte Patricia

Robbie is haar ijs etende echtgenoot en aanbidder... (en verkapt filmster in L.A)
          gaat patricia het podium op ? flash flash big news
          sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

@ Inferno 0666

Hier mijn beentraining:

1.Full squat
            Meestal 4 sets van 10 tot 12 reps met 100 tot 130 kg
            Toppen doe ik alleen als ik hiernaast niet teveel andere oefeningen doe. Dan top ik met 150 tot 180 kg met sets van 1 tot 3 reps.
            2. Stiff legged deadlift
            Ook weer 4 sets van 10 tot 12 reps met ongeveer 100 tot 140 kg.
            3. Leg press
            Na mijn gewone sets van 10 tot 12 reps gebruik ik hem ook voor de kuiten. Dan doe ik weer een x aantal sets tot aan verzuring.
            4. Leg curls of leg extension.
            Deze zijn optioneel, afhankelijk van hoe ik me na de training voel. Soms gooi ik deze er dus voor de fun nog achteraan.

@ Dynobet
            Ja ik train nu in een splitschema. Ik train momenteel vanwege verbouwingen aan mijn huis 2 dagen in de week waardoor ik op maandag borst/rug/schouders train en op vrijdag benen/armen.
            Maar misschien dat ik terug ga naar 2 dagen per week fullbody om de intensiteit per spiergroep wat te verlagen.
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
              Voeding wordt door anderen geopperd, maar ik eet soms zoveel vooraf dat ik na de training niet eens honger heb. Een tekort aan koolhydraten zal het niet zijn.
              Voeding is wel een van de factoren waar je naar zou moeten kijken als je het probleem systematisch wilt aanpakken. Je kunt het dan in ieder geval wegstrepen wanneer je de lijst naloopt en kunt concluderen dat het in orde is.

@ Inferno 0666

Hier mijn beentraining:

1.Full squat
              Meestal 4 sets van 10 tot 12 reps met 100 tot 130 kg
              Toppen doe ik alleen als ik hiernaast niet teveel andere oefeningen doe. Dan top ik met 150 tot 180 kg met sets van 1 tot 3 reps.
              2. Stiff legged deadlift
              Ook weer 4 sets van 10 tot 12 reps met ongeveer 100 tot 140 kg.
              3. Leg press
              Na mijn gewone sets van 10 tot 12 reps gebruik ik hem ook voor de kuiten. Dan doe ik weer een x aantal sets tot aan verzuring.
              4. Leg curls of leg extension.
              Deze zijn optioneel, afhankelijk van hoe ik me na de training voel. Soms gooi ik deze er dus voor de fun nog achteraan.

@ Dynobet
              Ja ik train nu in een splitschema. Ik train momenteel vanwege verbouwingen aan mijn huis 2 dagen in de week waardoor ik op maandag borst/rug/schouders train en op vrijdag benen/armen.
              Maar misschien dat ik terug ga naar 2 dagen per week fullbody om de intensiteit per spiergroep wat te verlagen.
              Daar zitten geen rare dingen tussen. Zelf ben ik absoluut geen fan van leg presses en leg extensions zijn een waardeloze oefening. Maar dat terzijde.

Als je geen bodybuilding ambities hebt en functionele kracht meer jou ding dan zou je inderdaad een fullbody schema kunnen overwegen.

Zie mijn posts in dit onderwerp:

http://forum.bodynet.nl/trainingssch...tml#post881674
              Last edited by inferno_0666; 21-10-2011, 09:08.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Ik heb geen bodybuilding ambities en volg geen voedingschema.

Comment

Functionele kracht opbouwen is wel een doel, plus ik train puur voor de lol.

Comment

mijn benen zijn net goed herstelt wanneer ze weer aan de beurt zijn.. voel het ook best lang..
                    het voelt idd kut, zeker met zware arbeid (kan er van mee praten) ..
                    Beest in opleiding

Comment

Functionele kracht opbouwen is wel een doel, plus ik train puur voor de lol.
                      Dan zou je eens kunnen kijken of het programma in die link van mij hierboven iets voor jou is.

Dit is een intererssant en vrij indrukwekkend voorbeeld van functionele kracht dat ik laatst tegenkwam. Deze atleet kan 132 cm hoog springen met ongeveer 7.5 kg op zijn rug:

http://www.youtube.com/watch?v=xrffedkh_nc
                      - Dave Tate

Comment

Zeker interessant ja! Ik zal mijn tanden er eens in zetten. Bedankt!

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                          Dan zou je eens kunnen kijken of het programma in die link van mij hierboven iets voor jou is.

Dit is een intererssant en vrij indrukwekkend voorbeeld van functionele kracht dat ik laatst tegenkwam. Deze atleet kan 132 cm hoog springen met ongeveer 7.5 kg op zijn rug:

http://www.youtube.com/watch?v=xrffedkh_nc
                          Moet toch niet fout gaan, want dan kan je je tanden opvegen
                          Train hard or go hormone

Comment

Zeker interessant ja! Ik zal mijn tanden er eens in zetten. Bedankt!
                            misschien is wb4sb deel 3 wel wat voor jou. Westside for Skinny Bastards, Part III - DeFranco's Training
                            deze trainingen hebben me's en de's dus kracht en massa gericht.
                            Bij dit trainingsschema doe je ook box jumps.. train je veel balans ook mee.

http://www.youtube.com/watch?v=VUHXKSOvcgE

ik volg zelf nog de eerste versie en vind het lekker trainen.
                            Last edited by kojak; 22-10-2011, 18:41.
                            sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Benen training verdelen tot 2 x per week in plaats van 1 x
                              Ik fiets meestal na de training, dit geeft wel een fijn gevoel voor mijn benen.

Comment

Box jumps? Ik ben geen f*cking aap. Hahaha!
                                En ik heb ook geen tijd om meer dan 3 x per week te trainen helaas, dus trainingschema's van 4 dagen per week of meer zijn aan mij niet besteed helaas.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X