Traindag,rustdag,traindag,rustdag enz?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Traindag,rustdag,traindag,rustdag enz?

Hallo,

Welk schema wordt gezien als het beste voor optimaal resultaat?

Traindag,,rustdag, traindag, rustdag enz?

Of zeggen jullie Ma t/m vrij keihard onder ijzer, zat + zon RUST?

Ben benieuwd?

Is er iets beter, of is het puur voorkeur?

Maarten

Er is niet echt iets wat perfect is, er zijn alleen minder effectieve schema´s aan de hand van ervaring, niveau, trainigsjaren en doelen.

Aan te raden is om sowieso 1 dag rust tussen de training van dezelfde spiergroep te laten. Bijvoorbeeld: maandag bovenlichaam, dinsdag benen, donderdag bovenlichaam, vrijdag benen.

Lees de sticky even mocht je een trainingschema zoeken.

Comment

Ga zelf altijd fijn op ma, di trainen, woensdag rust, do, vr trainen en dan het weekend weer rusten. Komt ook het best uit met mijn schoolroosters e.d.
      "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
        Ga zelf altijd fijn op ma, di trainen, woensdag rust, do, vr trainen en dan het weekend weer rusten. Komt ook het best uit met mijn schoolroosters e.d.
        MaDi trainen, wo vrij, DoVr trainen deed ik ook. En inderdaad, getrainde spiergroep zo'n 48 uur met rust laten voor je die weer traint.

Comment

Perfecte schema is datgene wat goed is afgestemd op jouw lichaam, jouw voorkeuren en toch afwisseling heeft. En ja, om erachter te komen waar jouw lichaam goed op gaat, moet je gewoon wat dingen uit proberen, maar wel voldoende geduld hebben om het de tijd te geven voor resultaat.

Gewoon met een prima basischema beginnen, en van daaruit ga je verder werken

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
            Perfecte schema is datgene wat goed is afgestemd op jouw lichaam, jouw voorkeuren en toch afwisseling heeft. En ja, om erachter te komen waar jouw lichaam goed op gaat, moet je gewoon wat dingen uit proberen, maar wel voldoende geduld hebben om het de tijd te geven voor resultaat.

Gewoon met een prima basischema beginnen, en van daaruit ga je verder werken
            Inderdaad, perfect bindend antwoord is er niet. Volhouden, geduld, afwisseling. En vreten als een paard.

Comment

Originally posted by MrVain View Post
              Inderdaad, perfect bindend antwoord is er niet. Volhouden, geduld, afwisseling. En vreten als een paard.

Niet vreten als een paard.......vreten als een beer...veel vis en vlees...hahah

voor optimale trainingen en herstel moet je je hele lichaam laten herstellen, niet alleen die specifieke spier/groep die je getraind hebt.

Je kan ook maandag, dinsdag woensdag trainen en dan de rest van de week rust en herstel nemen. Maar dan zal je ook minder moeten eten die 4 rustdagen, anders ga je vet worden.
              Redelijk optimaal als rust is telkens (bijna)48uur rust tussen trainingdagen.
              Vind ik zelf, maar ik heb dan ook heel erg veel mensen gezien die overtraind raakten of gewoon stopten, geen zin meer, niet meer goed herstelden door te veel trainen, geen progressie door teveel trainen enz.

Ik zie en hoor altijd de beste resultaten(op de langere duur) bij 3 of 4 daagse splits, die zijn optimaal te doen bij om de dag trainen.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Idd ik heb zelf wel wat achtelijke ding euit geporbeert.

zo als.

4 x per week 2x per dag traine.

nou ik was in het weekend gebroken en ik maar denke o wat ben ik goed bezig.

of 5 a 6x per week traine en dan elke training probere te toppe.

Maar merk ik dat het beste herstel op 1 zware trainings dag en 2 minere zware dagen.

Maar probeer naar je lichaam luistere.
                De ene kan meer hebben dan de andere.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                  Niet vreten als een paard.......vreten als een beer...veel vis en vlees...hahah

voor optimale trainingen en herstel moet je je hele lichaam laten herstellen, niet alleen die specifieke spier/groep die je getraind hebt.

Je kan ook maandag, dinsdag woensdag trainen en dan de rest van de week rust en herstel nemen. Maar dan zal je ook minder moeten eten die 4 rustdagen, anders ga je vet worden.
                  Redelijk optimaal als rust is telkens (bijna)48uur rust tussen trainingdagen.
                  Vind ik zelf, maar ik heb dan ook heel erg veel mensen gezien die overtraind raakten of gewoon stopten, geen zin meer, niet meer goed herstelden door te veel trainen, geen progressie door teveel trainen enz.

Ik zie en hoor altijd de beste resultaten(op de langere duur) bij 3 of 4 daagse splits, die zijn optimaal te doen bij om de dag trainen.
                  Vreten als een beer houd ik erin!!

Maar wat bedoel je met die 3 of 4 daagse splits terwijl je ook zegt: "Om de dag trainen" ? Maartensnaptumniet

Comment

Je kan een 3 dagen split of een 4 dagen split gewoon blijven door tellen.
                    dag 1 - dag rust - dag 2 - dag rust - dag 3 - dag rust - dag 1(of dag 4) - dag rust - enz.
                    Zo heb je tussen alle trainigen ongeveer 47uur rust.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                      Je kan een 3 dagen split of een 4 dagen split gewoon blijven door tellen.
                      dag 1 - dag rust - dag 2 - dag rust - dag 3 - dag rust - dag 1(of dag 4) - dag rust - enz.
                      Zo heb je tussen alle trainigen ongeveer 47uur rust.
                      Ok, thx. Vandaar dat je mijn schema 2 allereerste post het beste vond.

Thx!

Comment

Ben zelf van plan om 3daags te volgen en zien wat het voor me doet maar heb zo mijn twijfels het lijkt zo weinig.

Maandag: borst/triceps/schouders +-18sets (failure rond de 8reps)
                        Woensdag: rug/biceps/onderarmen +- 18sets (failure rond de 8reps)
                        Vrijdag: benen/buikspieren +-?sets (failure rond de 20reps)

Volgens "Hodgetwins" (youtube natuurlijke bodybuilders) is meer niet nodig om maximale massa natuurlijk aan te zetten, maar dit lijkt me zo weinig, kan iemand mss uit ervaring spreken die getraind heeft met dit soort training?
                        7dagen dagen rust voor eenzelfde spiergroep, hmm...

Comment

@Dilios

Voor de grote spiergroepen is een week rust, zeker als je tot failure gaat, niet weinig hoor! Al helemaal niet als natural. Voor de kleinere spiergroepen; armen, buik, kuiten, kan je wel twee keer in de week trainen vinden velen.

Ik doe hetzelfde schema als jou, behalve dat ik op de borst/schouders dag, biceps train, en op de rugdag, de triceps. Zo train ik de armspieren een keer direct, een keer indirect per week.
                          Laissez Faire

Comment

Dat zal ik misschien ook doen, zou 48 uur rust genoeg zijn voor mijn biceps als ik die op borstdag(maandag) train met isolatie oefeningen? Zodat ik voluit kan gaan op woensdag voor rug dag, anders moet ik woensdag en vrijdag switchen.

Comment

Originally posted by Dilios View Post
                              Ben zelf van plan om 3daags te volgen en zien wat het voor me doet maar heb zo mijn twijfels het lijkt zo weinig.

Maandag: borst/triceps/schouders +-18sets (failure rond de 8reps)
                              Woensdag: rug/biceps/onderarmen +- 18sets (failure rond de 8reps)
                              Vrijdag: benen/buikspieren +-?sets (failure rond de 20reps)

Volgens "Hodgetwins" (youtube natuurlijke bodybuilders) is meer niet nodig om maximale massa natuurlijk aan te zetten, maar dit lijkt me zo weinig, kan iemand mss uit ervaring spreken die getraind heeft met dit soort training?
                              7dagen dagen rust voor eenzelfde spiergroep, hmm...
                              Voor opbouwen is dat meer dan zat. Als je met erg hoge intensiteit traint dan zal meerdere keren per week dezelfde spieren trainen het herstel in de weg gaan staan.
                              Beginners kunnen wel de spieren meermalen per week trainen, maar naarmate je meer ervarig krijgt kan je beter minder doen omdat je dan makkelijker in de overbelastingzone komt..Zeker als je naturel traint is het beter om wat meer rust te pakken voor het herstel.

Dus in feite is de frequentie aangepast aan de intensiteit en het volume(of net andersom)
                              Hogere intensiteit is meer groeiprikkels en minder trainingen per week. Lagere intensiteit is minder groeiprikkels maar wel meer keren kunnen trainen per week.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X