Teveel sporten naast fitness

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Teveel sporten naast fitness

Ik vroeg me af hé, als je nou drie dagen per week fitness. En elke spiergroep één keer aanpakt. Je probeert het schema zo te bouwen dat je er elke keer een dag rust in heb. En je hebt een goed voedingsschema.

Op één avond moet ik echter ook zaalvoetballen, naast het fitnessen.. En in het weekend zaalvoetbal ik op zaterdag en veldvoetbal ik op zondag. Zou dat je groei tegengaan? Omdat je misschien te weinig rust heb? Ik slaap overigens wel gewoon elke dag 8 uur.
    Truthfulness is the new religion.

wanneer je goed rust en goed eet hoeft dat niet ten koste te gaan van je groei.

maar dat verschilt van persoon tot persoon en hangt af van veel factoren.

bijv.
    misschien heb je door deze hoeveelheid sport nog meer slaap nodig dan 8 uur.
    het kan dat je niet voluit kan gaan tijdens fitness omdat je nog niet bent herstelt van het voetballen in het weekend enz.

ik merk wel dat ik beter groei sinds ik geen andere sporten meer doe,
    voorbeeld;
    ik eet nu op rustdagen 2800kcals, vroeger liep ik op rustdagen vaak hard en at dan de verbrande kcals er vaak weer aan. toch merk ik dat ik nu meer spiermassa opbouw.

mijn tip:
    luister naar je lichaam, hoe voel je je?
    ben ik fit genoeg om te trainen of kan ik beter een x overslaan enz.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
      wanneer je goed rust en goed eet hoeft dat niet ten koste te gaan van je groei.

maar dat verschilt van persoon tot persoon en hangt af van veel factoren.

bijv.
      misschien heb je door deze hoeveelheid sport nog meer slaap nodig dan 8 uur.
      het kan dat je niet voluit kan gaan tijdens fitness omdat je nog niet bent herstelt van het voetballen in het weekend enz.

ik merk wel dat ik beter groei sinds ik geen andere sporten meer doe,
      voorbeeld;
      ik eet nu op rustdagen 2800kcals, vroeger liep ik op rustdagen vaak hard en at dan de verbrande kcals er vaak weer aan. toch merk ik dat ik nu meer spiermassa opbouw.

mijn tip:
      luister naar je lichaam, hoe voel je je?
      ben ik fit genoeg om te trainen of kan ik beter een x overslaan enz.
      Ja, ik voel me prima. Ik zit momenteel in de bulk, en eet op dagen dat ik fitness 3800, en normaal rond de 3400/3500. Alleen ik vraag me gewoon af of bewezen is dat je minder snel groei. Maar dat hoeft dus in principe niet slechter te zijn. Iets meer slapen vind ik ook prima, maar dan voel ik me weer zo lui. Wil eigenlijk wel wat aan mijn dag hebben .
      Truthfulness is the new religion.

Comment

Hoeft je groei niet tegen te gaan, ik werd er 130kilo mee.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X