Chili con carne

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Chili con carne

Ik let tegenwoordig goed op mijn voeding. Ik kwam erachter dat ik veel te weinig af (rond de 2000, terwijl ik iets van 3000 nodig heb).

Goed. Veel brinta, wat noten, melk, kipfilet, groente en water. Dat is ongeveer mijn eten met wat afwisseling hier en daar.

Ik heb het rust opgebouwd en zit nu op de kcal die ik nodig heb.
    Misschien is dit belangrijke informatie voor de vragen die ik heb.

ik heb twee vragen.

1. Ik kickbokste 2 dagen in de week + 4 dagen in de week KT (vaak werd dat 2/3 pw, om eerlijk te zijn). Deze situatie is gewijzigd. Ik doe nu aan KT 4x in de week (zit te twijfelen of het niet teveel is, wil eigen full body trainen maar zit nu eenmaal even vast aan een programma die ik af wil maken) en daarbij loop ik 3x in de week hard. Ik ben daarmee rustig aan begonnen. Ik trok het 15 minuten voluit, en wil steeds verder.

De vraag: Moet ik nu weer opnieuw mijn caloriebehoefte berekenen of blijft dit ongeveer gelijk?

2. Ik ben vanavond bij mijn ouders wezen eten. Ik heb 3 borden chilli con carne op. Ik heb geen idee wat de hoeveelheden bonen etc zijn die erin zijn gegooit.

Mijn vraag: Als mijn doel is om af te vallen en ik heb NU honger, is het dan beter om alsnog wat te eten met het risico dat ik over mijn behoefte qua e, k of v .... of is het juist beter om toch nog wat te eten, al heb ik geen idee waar precies het tekort ligt?
    ~love what you do, do what you love~

Sorry ik snap je vraag niet. Maar aangezien je NU honger hebt en je zo waarschijnlijk je bed opzoekt raad ik je aan om geen koolhydraten of suikers te nemen, maar noten en kwark
    Verder het advies om je doelstellingen en stats te vermelden.

Je dagelijkse inname in kcal moet je berekenen op het verbruik. Als jij een marathon loopt zul je die dag meer moeten eten dan dat je de hele dag op je luie reet zit, bij wijze van spreken natuurlijk.

Verder moet je in de gaten houden of je progressie maakt met het voedingsschema dat je hanteert, als deze progressie stagneert is het tijd om te anticiperen en een verandering te maken in je voedingsschema.
    189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
    Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Originally posted by Mauke View Post
      Sorry ik snap je vraag niet. Maar aangezien je NU honger hebt en je zo waarschijnlijk je bed opzoekt raad ik je aan om geen koolhydraten of suikers te nemen, maar noten en kwark
      Verder het advies om je doelstellingen en stats te vermelden.
      Beetje scheef denk je niet? Je raad hem eerst aan geen kh of suikers te nemen. En vervolgens is het dus kwark(zitten suikers in)+ noten waar ook weer suikers en kh in zitten.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
        Beetje scheef denk je niet? Je raad hem eerst aan geen kh of suikers te nemen. En vervolgens is het dus kwark(zitten suikers in)+ noten waar ook weer suikers en kh in zitten.
        Je kunt ook bitchen natuurlijk.. In kwark en en vooral noten zitten relatief weinig suikers.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
          Zitten er suikers dan in kwark? In magere kwark zit naar mijn weten enkel magere kwark en probiotische culturen.

Noten voor het slapen zou ik zelf ook niet doen. Aangezien je wil afvallen, en dan voor het slapen gaan relatief veel koolhydraten en vetten naar binnen werk. Magere kwark voor het slapen gaan doe ik zelf ook altijd. Goede eiwitbron voor een groot deel van de nacht.
          Truthfulness is the new religion.

Comment

Om mijn vragen duidelijker te maken.
            Ik let nu goed op mijn voedsel. Ik heb tips gekregen van dynonet en daar houd ik me aan.
            Op het moment heb ik een x aantal gram eiwitten, een x aantal gram koolh en x aantal gram vetten nodig.

Vandaag heb ik niet thuis gegeten. Ik heb geen idee wat de hoeveelheden zijn geweest van de chili con carne. Ik vraag me af, of ik alsnog moet eten als ik toch honger krijg op dat soort dagen, of het eten laten staan en wachten tot morgen waar ik mijn eten weer beter kan wegen en weet wat ik binnen krijg.

Als ik honger heb en ik eet over mijn behoefte (is mogelijk, na 3 borden chilli haha) kom ik aan. Mijn doel is om af te vallen. Ik wil rond de 13% komen.

Mijn andere vraag had betrekking op het feit dat ik niet meer aan kickboksen doe, maar wel hardloop een x aantal keer in de week.
            Ik ben 1.79 en weeg 85 kilo. Mijn behoefte was ongeveer 2900 kcal. Ik vraag me af of er nu veel verandert aan die behoefte nu mijn training 'regime' verandert is.

duidelijker?
            ~love what you do, do what you love~

Comment

Je kunt op veel verschillende manieren chili maken, dus het is bijna onmogelijk te zeggen wat je aan kcal naar binnen schuift als je hem niet zelf gemaakt hebt.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by Gerol View Post
                Zitten er suikers dan in kwark? .

Ja, lactose. Een melksuiker.
                "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                  Ja, lactose. Een melksuiker.
                  Nooit geweten. Weer wat geleerd
                  Truthfulness is the new religion.

Comment

Maak je na zo'n dag dat je niet precies kan eten wat je wil vooral niet te druk, straks ga je door de stress te veel eten..
                    Morgen weer gewoon je schema aanhouden en dan komt alles goed.
                    Cutting

Comment

chili con carne bevat doorgaans relatief veel kcal. na drie borden, zou ik niet extra nog gaan eten, ondanks honger. mits de honger niet meer draagbaar is eventueel wat groenten + magere eiwitbron. Verder gaat het om 1 dag. niet druk om maken, morgen is een nieuwe dag en ben je wel weer strikt.

Als je anders traint verandert ook je kcal behoefte. Gezien jouw beschrijving van de training van wat je voorheen deed, en nu doet, zie ik geen groot verschil qua kcal behoefte.

Mits je te snel afvalt nu, omdat je nu toch wat meer verbrand, kun je na enkele weken je kcal met 100-200 ophogen. (als je niet of te weing verschilt merkt, kun je kcal ligt verlagen. Ik Denk echter dat je niets hoeft te veranderen.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X