Roa gebruik

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Roa gebruik

Hey, ik heb een vraag voor een vriend van me.

Die jongen heeft al bijna zijn hele leven last van acné.
    Op zijn hoofd, rug, armen, nek, ..

Nu heeft hij Roaccutane gekocht, maar hij is niet echt zeker welke hoeveelheid hij zou nemen en hoe lang..

Misschien kan hier iemand mij vertellen welke hoeveelheid hij best neemt per dag en hoe lang?

Alvast bedankt.

Gewicht delen door 2 is het aantal Mg's.
    Je maat moet wel oppassen want het is echt rommel.

Edit : Als hij daar echt last van heeft kan hij gewoon naar de huisarts, die schrijft het dan voor en krijg je bloedcontroles.

Comment

Originally posted by Maasproductions View Post
      Gewicht delen door 2 is het aantal Mg's.
      Je maat moet wel oppassen want het is echt rommel.

Edit : Als hij daar echt last van heeft kan hij gewoon naar de huisarts, die schrijft het dan voor en krijg je bloedcontroles.
      En weet je hoe lang hij het zou moeten innemen? En de hele tijd aan die aantal mg's?

En hoe bedoel je rommel?

Ja, hij heeft al veel antibiotica genomen maar niets helpt en hij heeft aan zijn huisarts gevraagd voor Roa maar die wil het hem niet voorschrijven omdat er te veel kans is op neveneffecten voor die jongen.

Comment

Originally posted by Hanske View Post
        En weet je hoe lang hij het zou moeten innemen? En de hele tijd aan die aantal mg's?

En hoe bedoel je rommel?

Ja, hij heeft al veel antibiotica genomen maar niets helpt en hij heeft aan zijn huisarts gevraagd voor Roa maar die wil het hem niet voorschrijven omdat er te veel kans is op neveneffecten voor die jongen.

Rommel, als bijsluiter krijg je een boekje zoveel bijwerkingen als het middeltje heeft. Volgens mij is het zaak om 120mg per kg lichaamsgewicht in zijn totaliteit binnen te krijgen. Roa kuren zijn vaak ook lang en kunnen makkelijk een half jaar/3kwart jaar aanhouden.
        Als ik je maat was zou ik me goed inlezen in de risico's die het met zich meebrengt en de bijwerkingen die vaak voor komen bestuderen.

Misschien is het ook een optie om op eigen houtje zijn bloed maandelijks te laten controleren in het ziekenhuis? Weet niet of dat überhaupt kan maar het zou verstandig zijn bij deze niet zo verstandige keuze .

Woont hij in Brabant? Toen ik nog veel last van Acne had ben ik naar Vital (o.i.d.) in Veldhoven gegaan voor een voedingstest. Op het begin was ik er erg sceptisch over en dacht dat het meer geldklopperij was dan wat anders maar het klopte uiteindelijk wel.
        Als je maat via die test weet wat hij niet moet eten en daarbij een kuurtje minocycline pakt zal het zeer waarschijnlijk al de goede kant op gaan zonder die rotzooi roa.

Ps. Een soort van allergische reactie op voeding is vaak de oorzaak van erge acne.
        Last edited by Maasproductions; 16-12-2011, 13:25.

Comment

Roaccutane is een heftig middel en ik zou het niet gebruiken zonder opvolging van je bloedwaardes etc. Als de huisarts het niet wil voorschrijven kan je beter naar een dermatoloog gaan en het verleden uitleggen wat je al allemaal hebt geprobeerd. Normaal zal deze je het dan wel voorschrijven, de dosissen bepalen, berekenen hoe lang je het moet gebruiken en je op een deftige manier opvolgen.
          Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Rommel, als bijsluiter krijg je een boekje zoveel bijwerkingen als het middeltje heeft. Volgens mij is het zaak om 120mg per kg lichaamsgewicht in zijn totaliteit binnen te krijgen. Roa kuren zijn vaak ook lang en kunnen makkelijk een half jaar/3kwart jaar aanhouden.
            Als ik je maat was zou ik me goed inlezen in de risico's die het met zich meebrengt en de bijwerkingen die vaak voor komen bestuderen.

Misschien is het ook een optie om op eigen houtje zijn bloed maandelijks te laten controleren in het ziekenhuis? Weet niet of dat überhaupt kan maar het zou verstandig zijn bij deze niet zo verstandige keuze .

Woont hij in Brabant? Toen ik nog veel last van Acne had ben ik naar Vital (o.i.d.) in Veldhoven gegaan voor een voedingstest. Op het begin was ik er erg sceptisch over en dacht dat het meer geldklopperij was dan wat anders maar het klopte uiteindelijk wel.
            Als je maat via die test weet wat hij niet moet eten en daarbij een kuurtje minocycline pakt zal het zeer waarschijnlijk al de goede kant op gaan zonder die rotzooi roa.

Ps. Een soort van allergische reactie op voeding is vaak de oorzaak van erge acne.
            Ja, dat de Roa kuur een lange tijd duurt weet hij waarschijnlijk wel.
            Hij dacht zelf aan 20 à 30 weken Roa te nemen.

Ik denk niet dat je zomaar elke week je bloed kan gaan laten nagaan zonder te weten waarom en als hij geen voorschrift heeft voor de Roa nog minder.

De acné ligt niet aan zijn voeding heeft zijn huisarts gezegd, eerlijk gezegd zou ik zelf ook gewoon bij een dokter gaan zodat je kan opgevolgd worden.

Comment

Originally posted by Wasofski View Post
              Roaccutane is een heftig middel en ik zou het niet gebruiken zonder opvolging van je bloedwaardes etc. Als de huisarts het niet wil voorschrijven kan je beter naar een dermatoloog gaan en het verleden uitleggen wat je al allemaal hebt geprobeerd. Normaal zal deze je het dan wel voorschrijven, de dosissen bepalen, berekenen hoe lang je het moet gebruiken en je op een deftige manier opvolgen.
              Die vriend van me heeft al zijn Roaccutane gekocht omdat hij het niet kreeg van zijn huisarts.
              Daarom vroeg hij me of ik op het forum eens wou vragen of iemand het wist hoe lang ongeveer en hoeveel mg per dag.

Comment

De acné ligt niet aan zijn voeding heeft zijn huisarts gezegd

Net als het ziekenhuis e.d. terwijl het in de praktijk toch echt heel anders is.
                Ik reageer bijvoorbeeld op :
                Haring, tomaat, chocolade, koffie, kruidnagel, varkensvlees (al valt het bij deze wel mee).

De ziekenhuizen ontkennen dat het iets met voeding te maken heeft maar wanneer ik 1 van bovenstaande producten eet/drink, bewijst dat toch maar eens het tegendeel.

Als je maat Roa wilt gebruiken moet hij het natuurlijk gewoon doen.

Ik denk niet dat je zomaar elke week je bloed kan gaan laten nagaan zonder te weten waarom en als hij geen voorschrift heeft voor de Roa nog minder.
                Maandelijks, het gaat om de leverwaarden.
                Last edited by Maasproductions; 16-12-2011, 14:49.

Comment

Volgens mijn dokter is roa echt je laatste redmiddel... Moet nogal rommel zijn! En idd dan word je bloed getest ivm leverwaarden! Heb nu zelf efracea, probeer dat eens! En dan gewoon via de huisarts he! Je lever herstelt zichzelf niet he kerel!!
                  Constantia et labore

Comment

Originally posted by maasproductions View Post
                    net als het ziekenhuis e.d. Terwijl het in de praktijk toch echt heel anders is.
                    Ik reageer bijvoorbeeld op :
                    Haring, tomaat, chocolade, koffie, kruidnagel, varkensvlees (al valt het bij deze wel mee).

De ziekenhuizen ontkennen dat het iets met voeding te maken heeft maar wanneer ik 1 van bovenstaande producten eet/drink, bewijst dat toch maar eens het tegendeel.

Als je maat roa wilt gebruiken moet hij het natuurlijk gewoon doen.

Maandelijks, het gaat om de leverwaarden.
                    Ja je kan wel gelijk hebben dat het aan bepaalde voeding ligt waardoor hij de acné krijgt.

Dus hij zou maandelijks op controle kunnen gaan ook al heeft hij geen voorschrift gekregen voor die Roa?

Comment

Originally posted by sennebogen View Post
                      Volgens mijn dokter is roa echt je laatste redmiddel... Moet nogal rommel zijn! En idd dan word je bloed getest ivm leverwaarden! Heb nu zelf efracea, probeer dat eens! En dan gewoon via de huisarts he! Je lever herstelt zichzelf niet he kerel!!
                      Blijkbaar is de Roa niet echt aan te raden zo te horen.
                      Ik zal het hem eens zeggen.

Bedankt.

Comment

Misschien is het ook een optie om op eigen houtje zijn bloed maandelijks te laten controleren in het ziekenhuis? Weet niet of dat überhaupt kan
                        Nee heb je en ja kun je krijgen. Ik zou er wat informatie over gaan verschaffen want het is belangrijk.
                        i've been there :
                        Zelf had ik altijd een bloedhekel aan naalden en dat was de drempel voor mij om geen roa te nemen. Heb toen via een omweggetje en een beetje geluk toch via de huisarts roa gekregen zonder dat ik op controle moest. (Iron will en eigenwijsheid)
                        6 weken later kreeg ik fucking erge steken in mijn buik en dat elke ochtend, twee maanden lang en letterlijk 2/2.5 uur aan een stuk. Geloof mij, dat was niet als een krampje, Ik kon er gewoon amper van praten. Dit wil niet zeggen dat dit met je maat gebeurd maar ik had toen toch graag geprikt en het gewoon op de normale manier gedaan. Wie weet hadden ze het via het prikken aan zien komen.
                        Inmiddels heb ik roa niet meer nodig en is een minocycline kuurtje met op mijn voeding letten genoeg.

Ik heb het op de harde weg moeten leren, maar ben gelukkig wel van mijn prikangst af
                        Die pijnen in mijn buik hebben na het stoppen van roa nog enkele maanden aangehouden maar in mindere mate. Die kerel moet gewoon met een Dermatoloog spreken en het via hem regelen.
                        Last edited by Maasproductions; 16-12-2011, 15:29.

Comment

Nee heb je en ja kun je krijgen. Ik zou er wat informatie over gaan verschaffen want het is belangrijk.
                          i've been there :
                          Zelf had ik altijd een bloedhekel aan naalden en dat was de drempel voor mij om geen roa te nemen. Heb toen via een omweggetje en een beetje geluk toch via de huisarts roa gekregen zonder dat ik op controle moest. (Iron will en eigenwijsheid)
                          6 weken later kreeg ik fucking erge steken in mijn buik en dat elke ochtend, twee maanden lang en letterlijk 2/2.5 uur aan een stuk. Geloof mij, dat was niet als een krampje, Ik kon er gewoon amper van praten. Dit wil niet zeggen dat dit met je maat gebeurd maar ik had toen toch graag geprikt en het gewoon op de normale manier gedaan. Wie weet hadden ze het via het prikken aan zien komen.
                          Inmiddels heb ik roa niet meer nodig en is een minocycline kuurtje met op mijn voeding letten genoeg.

Ik heb het op de harde weg moeten leren, maar ben gelukkig wel van mijn prikangst af
                          Die pijnen in mijn buik hebben na het stoppen van roa nog enkele maanden aangehouden maar in mindere mate. Die kerel moet gewoon met een Dermatoloog spreken en het via hem regelen.
                          Als ik je hoor praten erover dan zou ik het hem ook niet aanraden.
                          Als hij nog eens naar mij komt zal ik hem alles laten lezen en ziet hij zelf wel wat hij ermee doet.

Bedankt voor je info.

Comment

@ Maas
                            Denk je dat een ziekenhuis die bloedtests doet, gewoonweg omdat ze leuk zijn? Die doen ze echt alleen structureel, als daar indicatie voor is. Roa is natuurlijk meuk, maar met bloedtests is in principe de bende te monitoren. Doe je die niet, tjah, dan vraag je om problemen.
                            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                              @ Maas
                              Denk je dat een ziekenhuis die bloedtests doet, gewoonweg omdat ze leuk zijn? Die doen ze echt alleen structureel, als daar indicatie voor is. Roa is natuurlijk meuk, maar met bloedtests is in principe de bende te monitoren. Doe je die niet, tjah, dan vraag je om problemen.
                              Klopt vandaar mijn Quote van mijn eigen reactie waarin ik zeg dat ik niet weet of het überhaupt kan. Ik lees wel eens dat mensen hun bloedwaarden laten controleren in het ziekenhuis ivm roidgebruik, vandaar dat dit in me op kwam.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X