Opwarming

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Opwarming

Hallo

Wat zijn eigenlijk de voor- en nadelen van de volgende soorten opwarming:
    - kwartiertje cardio
    - paar sets met lagere gewichten

En welke is aan te raden als je doel is om zo snel mogelijk massa te bekomen?
    Sommige beweren dat cardio als opwarming minder optimaal is nl.

Bedankt
    Stefan

Warming-Up

he daar
    Cardio is een algemene warming-up en zal je energie kosten welke je in je training hard nodig hebt.

Bij kracht training heb je de zogenaamde specifieke waming-up nodig, hierbij ga je de spieren opwarmen welke je ook daadwerkelijk gaat gebruiken, een voorbeeld bij 4sets (bv. mass training) de 1e en 2e set op ongeveer 40-50% van jouw max (normale hoeveelheid reps, +/- 10), 3e naar 70% van jouw max (normale hoeveelheid reps, +/- 10) en vierde naar failure jouw max (+/- 2 tot 3 onder 10 reps).

De 4e set is de werk-set waar je de spiergroep 'beschadigd'en trickerd om volgende maal bv meer te liften.
    Massa trainen door niet te hoog in reps te gaan, blijf rond de 10, maar echte massa pakje voornamelijk in de keuken...........!

Dit is ook al eerder behandeld zie linkje.
    http://forum.bodynet.nl/algemeen/36971-opwarmen-3.html

Comment

persoonlijk houd ik wel van mn 5 tot 10 min cardio warmup om mentaal voor te bereiden op de training en evt muziek uit te kiezen.
      Rustig aan gaat dan ook gewoon om langzaam op gang te komen zowel tussen de oren als lichamelijk, en niet om je uit te putten.
      ondanks wat wie dan ook zecht vindt ik het vanuit dit oogpunt geen verloren energie, maar dat is aan ieder zelf te beslissen hoe hij van zijn training een fijne ervaring maakt.

Voor het gewicht deel warm ik als ieder op met 3 setjes per verschillende spiergroep voor de werksetjes.

Comment

Mentaal voorbereiden.....ja het bloed laten pompen, in je ritme komen, natuurlijk voor ieder een andere reden, ik zelf step 15 min. als warm-up maar dit om rek en strek oefeningen te doen voor mijn onderrug en heupen voor dat ik begin met trainen (beschadiging van rug door ongeval, welke verder geen invloed heeft op mijn training, mits ik de gewrichtjes los houd),echter zijn de spieren waar om het gaat dan nog niet opgewarmd en zal je toch de opwarm reps moeten doen om geen blesures op te lopen.

Dus in normale omstandigheden is cardio als warmup niet effectief..(krachtraining)

Comment

Ben ook meer van de specifieke warming up

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X